پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دیتیلینگ خودرو چیست | دیتیلینگ داخلی و خارجی خودرو | مرکز دیتیلینگ خودرو در تهران

دیتیلینگ خودرو چیست

اگر کلمه دیتیلینگ خودرو را شنیده اید و حالا به دنبال معنی دقیق آن می‌گردید، بهتر است بدانید یک معنی دقیق برای این کلمه وجود ندارد! یعنی ممکن است در شرایط مختلف به معانی مختلفی به کار رود اما به طور کلی برای خدمات مربوط به تمیز کاری خودرو کاربرد دارد.

حال هدمات تمیزکاری خودرو می‌تواند به صورت سطحی یا بسیار عمیق تر باشد. مثلا پولیش کردن جزء به جزء یک خودرو چه قطعات داخلی و چه قطعات خارجی می‌تواند معنی دیتیلینگ باشد.

البته لازم به ذکر است که تعمیر قطعات و ترمیم آن ها یا ترمیم رنگ بدنه خودرو جزو خدمات دیتیلینگ خودرو به شمار نمی‌رود اما تحت بعضی شرایط و برای زیبا کردن بدنه خودرو و سطح خارجی ممکن است ترمیم رنگ نیز صورت گیرد.

قبل از انجام دیتیلینگ خودرو برای از بین بردن لکه ها و خطوطی که ظاهر نامناسب به خودرو می‌دهند باید اجزای بیرونی آن به طور کامل تمیز شوند تا هیچ گونه آلودگی بر سطح شاسی و بدنه خودرو باقی نماند.

باید بدانید راه هایی برای جلوگیری از خط و خش افتادن روی بدنه خودرو وجود دارد که یکی از رایج ترین راهکار ها سرامیک کردن بدنه خودرو است. برای اطلاعات بیشتر درباره سرامیک کردن بدنه ماشین میتوانید مقاله هزینه سرامیک خودرو را مطالعه کنید.

البته خوب است این نکته را هم در نظر داشته باشید که پیش از تمیز کاری بدنه و شاسی خودرو ابتدا باید چرخ ها و گلگیر ها شسته شوند. چرا که این نقاط به خاطر تماس با زمین آلوده ترین قسمت های خودرو محسوب می‌شوند که برای جلوگیری از انتقال کثیفی به قسمت های دیگر باید با وسایل و مواد شستشوی خاص به طور کامل پاکسازی شوند.

دیتیلینگ داخلی خودرو چیست

دیتیلینگ داخلی خودرو چیست

همان طور که گفته شد دیتیلینگ خودرو به طور کلی با هدف تمیز کاری خودرو انجام می‌گیرد و این خدمات نظافت فقط شامل قسمت های خارجی خودرو نمی‌شود.

دیتیلینگ داخلی خودرو و یا دیتیلینگ درونی خودرو به معنی صفرشویی و توشویی تمام قسمت های داخلی خودرو می‌شود. مثل صندلی ها و قسمت های نشیمنگاه خودرو، سقف ماشین، داشبورد و کنسول، درب خودرو و دستگیره های آن، دریچه های کولر و …

دیتیلینگ خارجی خودرو چیست

دیتیلینگ خارجی خودرو علاوه بر بخش نظافت و تمیز کردن قسمت های بیرون شامل اعمالی مانند پولیش کردن، واکس، نانو سرامیک بدنه خودرو، کاور کردن محافظ بدنه، ترمیم رنگ و … می‌شود. قسمت های خارجی خودرو و سطوح خارجی آن شامل شاسی و بدنه خودرو، شیشه ها و چراغ ها، موتور و چرخ ها و رینگ و به طور کلی تمام اجزای بیرونی ماشین می‌شود.

شوینده های مورد استفاده در دیتیلینگ خارجی خودرو آلودگی های موجود روی بدنه را نیز همراه لکه ها از بین می‌برند.

کاربرد دیتیلینگ خودرو

به طور کلی کاربرد دیتیلینگ خودرو بهبود دادن کلی و تعمیر رنگ شاسی ماشین است. این امر با از بین بردن خط و خش های سطحی، خراش های چرخشی یا هولوگرام و تمیزکردن سطوح داخلی و خارجی خودرو که موجب نو شدن خودرو می‌شوند صورت می‌گیرد.

هزینه دیتیلینگ خودرو

هزینه دیتیلینگ خودرو

هزینه دیتیلینگ خودرو به متریال استفاده شده موقع انجام کار و کیفیت آن ها، کیفیت کار و خدمات خود کارواش و سطح حرفه ای بودن متخصصین آن بستگی دارد.

اندازه خودرو و مدت زمانی که دیتیلینگ آن طول می‌کشد نیز روی هزینه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

مرکز دیتیلینگ خودرو

همان طور که گفته شد یکی از عوامل موثر بر هزینه دیتیلینگ خودرو میزان تخصص افراد و سطح خدمات کارواش هایی است که به آن ها مراجعه می‌نمایید.

دیتیلینگ خودرو عملیات حساسی است که درصورتی که از متریال مناسب در طی این فرآیند استفاده نشود ممکن است به بدنه خودروی شما آسیب برسد. به طور مثال استفاده کردن از محصولات نامناسب برای شست و شو ممکن است رنگ خودرو را حل کرده و به آن آسیب برساند.

همچنین عدم حضور افراد متخصص نیز ممکن است کیفیت کار شما را تا حد زیادی پایین بیاورد به طور مثال ترمیم رنگ خودرو کار حساسی است که نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد که در صورت مراجعه به مرکز دیتیلینگ خودرو می‌توانید از حضور افراد متخصص و با مهارت و همچنین استفاده کردن از متریال مناسب جهت دیتیلینگ خودرو اطمینان حاصل نمایید.

مزایای دیتیلینگ خودرو

مزایای دیتیلینگ خودرو

با انجام دیتیلینگ خودرو و مقاوم کردن بدنه آن با استفاده از لایه های محافظ نانوسرامیک، بدنه خودرو نسبت به انواع خط و خش های معمولی که بعد از مدتی روی سطح بدنه و شاسی خودرو ها می‌افتد مقاوم خواهد شد. به طوری که تا مدت ها نیاز به پولیش کردن سطح خودرو و واکس نخواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای دیتیلینگ خودرو و تاثیراتی که نانوسرامیک کردن خودرو روی بدنه آن می‌گذارد جلیوگیری از آفتاب سوختگی است. اینپوشش ها باعث می‌شوند که سقف خودروی شما که بیشتر در معرض نور شدید آفتاب است در مقابل تغییر رنگ مقاوم شده و دچار آفتاب سوختگی نشوند. به خصوص این کار برای خودرو هایی با بدنه تیره بیشتر پینشهاد می‌شود.

تعمیرگاه مورد نظر خودتو در لیست تعمیرگاه های تهران پیدا کن

مزیت دیگر دیتیلینگ خودرو که می‌توان نام برد، براق تر کردن بدنه خودرو است که با افزایش میزان انعکاس نور در بدنه خودرو باعث براق تر دیده شدن بدنه و افزایش جذابیت آن می‌شود. علاوه بر افزایش جذابیت لحظه ای، پوشش های نانوسرامیک باعث می‌شوند که لکه های آلودگی روی بدنه خودرو جذب نشوند و رنگ خودرو نیز به مرور زمان کدر نمی‌شود.

اتوصافکار امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید ، برای انجام هرگونه عملیات صافکاری با تخفیف به صفحه اصلی ما مراجعه کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید