پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
صافکاری با آب جوش و تلمبه | صافکاری با سشوار و گرما

صافکاری با آب جوش

اگر زمان زیادی از روز خود را داخل خودروی شخصی خود هستید احتمالا مي‌دانید که ایجاد فرو رفتگی روی بدنه خودرو شتری است که جلوی در خانه هر راننده ای می‌نشیند و احتمالا رفاقتی هم با صافکار محله خودتان به خاطر رفت و آمد زیاد به تعمیرگاه ایجاد کرده اید. اگر دنبال راهکاری با هزینه پایین تر نسبت به هر بار مراجعه به تعمیرگاه برای صافکاری بدنه خودرو خود هستید این مقاله صافکاری با آب جوش به دردتان خواهد خورد.

شاید باور این که انجام صافکاری بدنه خودرو در منزل به خوبی و کیفیت یک تعمیرگاه با امکانات فراوان ممکن است در ابتدا حرفی مسخره به نظر بیاید ولی بهتر است بدانید که این کار کاملا ممکن است و در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع روش های صافکاری با آب جوش در منزل بپردازیم. اگر میخواهید لیستی از مراکز صافکاری و نقاشی و تعمیرات خودرو را در نزدیکی منطقه مورد نظرتان در سراسر ایران به دست آورید میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

انواع روش صافکاری با آب جوش در خانه

راهکار های بسیار زیادی برای صافکاری خودروی شما در منزل با آب جوش وجود دارد که البته بسته به جنس بدنه ماشین شما و یا قسمتی از خودرو که دچار فرورفتگی شده است، لازم است به شیوه های مختلفی عمل کنید.

به طور کلی، برای آن که محل فرو رفتگی خودروی خود را با آب جوش صافکاری کنید، به جز آب جوش، نیاز به آب سرد و تلنبه لوله باز کن نیز دارید.

همچنین یک ظرف پر از آب یخ و همچنین دستکش هایی برای محافظت از خود نیاز دارید که مانع از سوختن دست های شما در صورت تماس با آب جوش شوند.

درصورتی که فرورفتگی خودروی شما سطحی بود، می‌توانید مقدار کمی از آب را روی قسمت فرو رفته خودرو ریخته و سپس با تلنبه آن قسمت را بیرون بکشید.

نکته ای که لازم است حتما حواستان به آن جمع باشد این است که جنس تلنبه حتما باید از پلاستیک باشد تا به بدنه خودروی شما آسیب نرسد.

در صورتی که جنس قسمتی از خودروی شما که دچار فرو رفتگی شده است از آلومینیوم باشد، موقع استفاده از آب جوش باید دقت عمل بیشتری به خرج دهید چرا که به علت مقاومت کم تر این متریال، احتمال اینکه به رنگ بدنه خودرو آسیب بزنید بسیار بالا است.

با این وجود، گاهی تنها راه صافکاری خودرو در منزل استفاده کردن از آب جوش به صورت مستقیم روی بدنه خودرو است. در مواردی که فرو رفتگی عمیق تر بوده یا نیاز به ایجاد انعطاف بیشتری در بدنه داریم بهتر است از این روش صافکاری با اب جوش استفاده کنیم که معمولا برای از بین بردن فرو رفتگی در قسمت سپر خودرو استفاده می‌شود.

امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای رفع ایرادت بدنه خودرو استفاده میشود که دیگر صافکاری ماشین با آب جوش و تلمبه چندان برای آسیب های جدی بدنه خودرو کارآمد نیست. برای این کار بیشتر از روش های صافکاری لیزری استفاده میشود که هم سرعت بیشتری برای رفع ایرادات بدنه خودرو دارد و هم نتیجه حرفه ای تر و تخصصی تری ارائه میشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این روش صافکاری میتوانید به صفحه صافکاری لیزری مراجعه کنید.

روش دیگری که برای صافکاری ماشین با آب جوش و تلمبه مورد استفاده قرار میگیرد این است که آب جوش روی بخش آسیب دیده ریخته میشود و سپس بعد از انقباض ایجاد شده با استفاده از میله ها و یا ابزار خاصی ضرباتی به بدنه وارد میشود و فرورفتگی ها ترمیم میگردد.

از دیگر روش هایی که شما میتوانید در منزل نیز برای رفع ایرادات بدنه خودرو استفاده کنید صافکاری با چسب حراراتی میباشد. در این روش نیز چسب به بدنه خودرو چسبانده میشود و با فشار مناسب به سمت بیرون کشیده میشود و فرورفتگی هایی که در بدنه خودرو ایجاد شده است رفع میگردد. این روش برای رفع آسیب های جزیی بسیار کارآمد میباشد و میتوایند بدون آسیب به رنگ خودرو ایرادات آن را رفع نماید.

انواع روش صافکاری با آب جوش در خانه
انواع روش صافکاری با آب جوش در خانه

صافکاری سپر با آب جوش

در مورد سپر خودرو، با ریختن آب جوش روی قسمت فرو رفته می‌توانید بدون تلنبه و تنها با ضربه زدن به پشت قسمتی که فرو رفته، آن را به شکل عادی برگردانید. البته همان طور که می‌دانید، تاثیر گرما برای مدت کمی روی قسمت فرو رفته خواهد ماند و بهتر است این کار را با سرعت هر چه بیشتر انجام دهید و سپس، برای تسریع سفت شدن پلاستیک سپر می‌توانید از آب سرد استفاده نمایید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلف دیگری نیز برای این کار استفاده میشود و همان ظور که شما میتوانید با مشاهده فیلم صافکاری با آب جوش رفع ایرادات بدنه خودرو را یاد بگیرید میتوانید این روش ها را نیز استفاده کنید. در این مقاله روش های صافکاری با آب جوش و یخ به شما آموزش داده شده است اما اگر میخواهید سپر ماشین شما به صورت فوق حرفه ای و تخصصی ترمیم شود میتوانید به صفحه صافکاری با دستگاه مغناطیسی مراجعه کنید.

صافکاری با دستگاه مغناطیسی یکی از روش های نوین صافکاری میباشد که در مراکز تخصصی مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از این دستگاه میتوان ایرادات سپر خودرو را بدون آسیب به رنگ و بدنه رفع نمود.

روش های متعدد دیگری برای از بین بردن فرو رفتگی بدنه خودرو در خانه یا صافکاری خودرو در منزل وجود دارد که استفاده کردن از آب جوش یکی از آن ها بود.

یکی از خدمات اتوصافکار برای صافکاری با آب گرم و یا سایر روش های مدرن صافکاری اعزام صافکار به محل مورد نظر مشتریان میباشد. به این ترتیب شما میتوانید در سراسر ایران با ثبت درخواست صافکاری در محل از خدمات صافکاری با تلمبه، صافکاری با پمپ هوا، صافکاری با چاه بازکن و سایر روش های صافکاری در کوتاهترین زمان بهره مند شوید.

صافکاری سپر با آب جوش
صافکاری سپر با آب جوش

رفع فرورفتگی ماشین با اب جوش در منزل

برای صافکاری در منزل شما میتوانید از روش های مختلفی استفاده کنید که میتوانید از آب جوش به روش های مختلفی برای رفع فرورفتگی ها استفاده کنید. برای این کار هم میتوانید آب جوش را به صورت مستقیم روی بدنه خودرو بریزید و هم میتوانید از لوله بازکن پلاستیکی برای این کار استفاده کنید.

در روش اول رفع فرورفتگی ماشین با اب جوش شما نیازی به ابزار صافکاری ندارید و میتوانید تنها با ریختن آب جوش روی بخش آسیب دیده ماشین کار را آغاز کنید. البته بیشتر این روش برای رفع فرورفتگی های سپر خودرو استفاده میشود و زمانی که شما آب جوش را روی سپر خودرو میریزد میتوانید با وارد کردن ضربه های فنی به سپر خودرو فرورفتگی ها را از بین ببرید.

اگر از این روش صافکاری با لوله باز کن استفاده میکنید باید دقت داشته باشید که ضربه وارد شده سبب آسیب به سپر خودرو نشود و هزینه بیشتری روی دست شما نگذارد. در صافکاری های معتبر از میله های PDR برای این کار استفاده میشود. این میله های در انواع مختلفی در بازار موجود میباشند که میتوانند برای رفع فرورفتگی های بخش های مختلف خودرو مورد استفاده قرار گیرند. اگر شما هم میخواهید این کار برای شما به صورت حرفه ای انجام شود میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه صافکاری PDR مراجعه کنید.

روش دوم رفع فرورفتگی ماشین با اب جوش در منزل به این صورت است که شما باید تلمبه پلاستیکی و یا لوله باز کن پلاستیکی تهیه کنید و از آن برای رفع فرورفتگی های بدنه خودرو استفاده کنید. در این روش لوله بازکن پلاستیکی باید مورد استفاده قرار گیرد تا آسیبی به بدنه خودرو وارد نشود.

در این روش صافکاری با چوموک باید لوله بازکن با آب جوش خیس شود و یا روی بدنه خودرو آب جوش ریخته شود و لوله بازکن روی بخش فرورفته قرار داده شود و به سمت بیرون کشیده شود. با این کار فرورفتگی ها رفع میگردد و میتوانید بدون پرداخت هزینه ماشین تان را مانند روز اول تحویل بگیرید.

شما میتوانید برای اطلاع از حدود قیمت هزینه صافکاری به روش های مختلف، وارد صفحه زیر شوید و با ارسال عکس از ماشین تان از حدود قیمت مطلع شوید و لیست قیمت را دریافت کنید.

رفع فرورفتگی ماشین با اب جوش در منزل
رفع فرورفتگی ماشین با اب جوش در منزل

صافکاری با یخ خشک

اگر دسترسی به یخ خشک برای شما امکان پذیر است، استفاده از روش صافکاری بدنه خودرو با استفاده از یخ خشک را امتحان کنید. گرچه بیشتر یخ خشک را باعث ایجاد سرما می‌دانند اما می‌توان از آن برای برطرف کردن فرو رفتگی بدنه خودرو در منزل نیز استفاده کرد.

برای انجام این کار باید یخ خشک را در محل فرورفتگی نگه دارید و روی تمام قسمت های آن بمالید. به یاد داشته باشید که باید این کار را چند بار و البته با فاصله های پنج دقیقه ای انجام دهید.

نکته مهمی که در استفاده از این روش وجود دارد این است که باید حتما از تماس یخ خشک با پوست اجتناب کنید چرا که تماس پوست انسان با یخ خشک بافت پوست را از بین برده و موجب ایجاد زخم و سوزش می‌گردد.

در پایان مقاله لازم دانستیم که یکی دیگر از روش های محافظت از بدنه ماشین و براق کردن آن را به معرفی کنیم. یکی از بهترین راهکار ها سرامیک بدنه خودرو است. برای اطلاع از این روش رایج و هزینه انجام این کار برای ماشین های مختلف میتوانید به صفحه هزینه سرامیک خودرو مراجعه کنید.

وسایل صافکاری با آب جوش

برای فرورفتگی ماشین با اب جوش برحسب میزان آسیب وارد شده به بدنه خودرو میتوان از ابزار و لوازم مختلفی استفاده کرد. همان طور که در قسمت بالا اشاره شد برای رفع فرورفتگی ماشین با اب جوش میتوان هم به صورت مستقیم از آب جوش استفاده کرد و هم میتوان از لوله باز کن برای این کار استفاده نمود.

از وسایل صافکاری با آب جوش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتری آب جوش
  • دستکش
  • ظرف آب سرد
  • لوله بازکن پلاستیکی

به این ترتیب شما میتوانید با این ابزاری که در هر خانه ای یافت میشود فرورفتگی های بدنه ماشین را با آب جوش رفع نمود. البته برای استفاده از این وسایل صافکاری ماشین با آب جوش باید دقت داشته باشید که آسیبی به رنگ بدنه خودرو وارد نکنید زیرا در این صورت باید هزیه بیشتری برای رفع ایردات بدنه خودرو بپردازید.

نکات صافکاری ماشین با آب جوش

برای صافکاری با آب جوش باید دقت داشته باشید که جنس لوله بازکن پلاستیکی و با کیفیت باشد. در غیر این صورت آسیب به رنگ بدنه خودرو وارد میشود و همین امر سبب میشود برای رفع آسیب وارد شده به خودرو به مراکز معتبر مراجعه کنید و هزینه بیشتری بپردازید.

از دیگر نکاتی که باید برای صافکاری با آب جوش در نظر داشته باشید این است که لوله بازکن کیفیت بالایی داشته باشد و سعی کنید از محصول بی کیفیت ارزان برای این کار استفاده نکنید زیرا میتواند آسیب های جبران ناپذیری به ماشین شما وارد کند.

همچنین از دیگر نکاتی که باید برای صافکاری ماشین با آب جوش در نظر داشته باشید این است که از این روش برای رفع همه آسیب ها نمیتوان استفاده کرد و باید از روش های مختلف و مدرن صافکاری برای این کار بهره جست. از روش هایی که میتوان برای این کار استفاده کرد صافکاری با دستگاه مکش میباشد. البته باید دقت داشته باشید که این روش ها در مراکز تخصصی صافکاری استفاده میشود و شما نمیتوانید مانند روش های صافکاری با آب جوش ایرادات را با این دستگاه ها در خانه رفع نمایید.

اموزش صافکاری با اب جوش

یکی از خدماتی که در اتوصافکار به صورت تخصصی ارائه میشود اموزش صافکاری با اب جوش میباشد. در اتوصافکار برترین اساتید کشور حضور دارند و تمام نکات اموزش صافکاری با اب جوش را به شما یاد میدهند و شما میتوانید این اطمینان را داشته باشید که هرآنچه برای ورود به بازار کار نیاز است به شما آموزش داده میشود.

در این دوره اموزش صافکاری با اب جوش مدرک فنی حرفه ای بین المللی به شما اعطا میشود و شما میتوانید با استفاده از این مدرک سریع تر وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید.

سوالات متداول

چگونه صافکاری با آب جوش در منزل را انجام دهیم؟

در این مقاله تمام روش هایی که میتوانید اقدام به صافکاری با آب جوش کنید آموزش داده شده تا بتوانید به راحتی فرورفتگی ماشین با اب جوش را رفع کنید.

برای رفع فرورفتگی ماشین با اب جوش چه لوازمی نیاز است؟

برای این کار روش ها و لوازم مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که میتوانید برحسب میزان آسیب وارد شده به بدنه خودرو از مناسب ترین لوازمی که در این صفحه معرفی شده است استفاده کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید