پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت استارت نخوردن خودرو | 15دلیل استارت نخوردن ماشین + راهکار

علت استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن ماشین ازجمله اتفاقات رایجی است که هر راننده ی خودرویی حداقل یکبار آن تجربه کرده است. شاید این سوال در ذهنتان باشد که در زمان استارت نخوردن خودرو چه باید کرد که در این مقاله قصد داریم به بررسی علل استارت نخوردن ماشین و نحوه برطرف کردن آن بپردازیم.

اگر ماشین تان استارت نمیخورد و میخواهید به معتبرترین و نزدیک ترین تعمیرگاه به منطقه مورد نظرتان مراجعه کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های تهران را دریافت کنید.

علت استارت نخوردن ماشین

علت استارت نخوردن ماشین و برطرف کردن مشکل استارت
علت استارت نخوردن ماشین و برطرف کردن مشکل استارت

استارت نخوردن ماشین دلایل مختلفی دارد که این مشکل بیشتر در فصول سرد اتفاق می افتد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که روشن نشدن خودرو با استارت نخوردن فرق دارد. ممکن است روشن نشدن خودرو شما دلیل دیگری داشته باشد که ربطی به استارت نخوردن نداشته باشد پس‌حتما به این نکته توجه داشته باشید که استارت نخوردن و روشن نشدن را باهم اشتباه نگیرید.

  • باطری

زمانی که خودرو استارت نمی خورد شاید اولین مشکلی که به ذهن راننده برسد باطری باشد. باطری جز قطعات پرکاربرد خودرو است که تاریخ مصرف دارد که معمولا طول عمر باطری دو سال است.

البته مواردی مثل نحوه عملکرد دینام می تواند در طول عمر باطری تاثیرگذار باشد. توجه داشته باشید زمانی که باطری خودرو خراب باشد خودرو شما روشن نمی شود. برای اطمینان در این مورد نباید خودسرانه عمل کنید و این کار را به یک تعمیرگاه متخصص بسپارید.

  • استارت

استارت یکی از مهم ترین قطعه در خودرو برای روشن شدن خودرو می باشد که از اجزای مختلفی از جمله زغال استارت، اتوماتیک، آرمیچر، چرخ دنده، دوشاخه، بوش و یک پوسته بیرونی تشکیل شده است.

زمانی که راننده استارت می زند برق از طریق باطری به سر استارت می رسد، زغال برق را به آرمیچر رسانده، آرمیچر چرخ دنده را می رساند و ماشین روشن می شود.

اگر استارت شما دچار خرابی شده باشد این فرایند دچار مشکل می شود و می تواند یکی از علت استارت نخوردن خودرو باشد.

  • دینام

وظیفه دینام شارژ باطری است که از اجزا مختلفی از جمله زغال، آفتامات، آرمیچر، بالشتک، دیود، بلبرینگ و پوسته تشکیل شده است. اگر دینام وظیفه خود را به درستی انجام ندهد که منجر به اختلال در روند شارژ باطری شود، باطری ماشین خالی یا اصطلاحا دشارژ می شود که این مورد یکی از مهم ترین علت استارت نخوردن خودرو است.

  • سوئیچ

سوئیچ وظیفه استارت زدن را بر عهده دارد که از یک مغزی سوئیچ و چند رسته سیم کابل تشکیل شده است. مغزی سوئیچ شامل سه حالت بسته، سوئیچ باز و استارت زدن را شامل می شود.

در حالت بسته سوئیچ هیچ عملکرد خاصی ندارد. در حالت سوئیچ باز برق به پشت صفحه کیلومتر و برخی از قطعات و اجزا موتور می رسد.

در مرحله آخر که مربوط به استارت زدن می شود مثبت ۱۲ ولت از سوئیچ، به اتوماتیک استارت می رسد و خودرو استارت می خورد. اگر هر گونه مشکلی در سوئیچ، مغزی سوئیچ یا سیم کشی وجود داشته باشد خودرو روشن نمی شود.

اگر به دنبال بهترین مرکز برای صافکاری ماشین تان هستید و می خواهید خدمات صافکاری را با بالاترین کیفیت و ضمانت دریافت کنید به صفجه زیر مراجعه کنید.

دلیل اصلی و راه حل استارت نخوردن ماشین

دلیل اصلی و راه حل استارت نخوردن ماشین
دلیل اصلی و راه حل استارت نخوردن ماشین
  1. اگر بعد از استارت زدن هیچ اتفاقی نیفتاد و خودرو روشن نشد برای بررسی علت باید در ابتدا به سراغ مغزی سوئیچ و سپس مسیر سیم کشی سوئیچ تا استارت بروید و استارت را بررسی کنید. اگر سوئیچ و سیم کشی سالم باشد، زغال استارت تمام شده یا آرمیچر سوخته است. در چنین شرایطی می توانید با هل دادن ماشین را روشن کنید.
  2. اگر خودرو با تاخیر استارت بخورد و دیرتر از حد معمول روشن شود، ممکن است فکر کنید که مشکل از باطری است و اقدام به تعویض آن کنید و باز هم مشکل برطرف نشود. این مشکل می تواند از خراب شدن بوش استارت باشد که یکی‌از مشکلات رایج است. در چنین موقعیتی باید استارت خودرو را تعمیر و بوش های آن را تعویض کنید.
  3. اگر در هنگام استارت زدن صدای غیر معمولی شنیده شود مستقیم سراغ استارت بروید.
    در چنین شرایطی اغلب اتوماتیک استارت ضعیف یا خراب شده است. برای بررسی این مورد می توانید از یک تکه سیم استفاده کنید. یک طرف سیم را به قطب مثبت باطری و طرف دیگر را به سوکت اتومبیل وصل کنید. اگر استارت خودرو روشن شود یعنی اتوماتیک ضعیف شده است. این مورد  را می‌توان با نصب یک رله برای اتوماتیک استارت برطرف کرد البته اگر مشکل خیلی جدی نباشد. رله قطعه ای است که برق اتوماتیک را تقویت می‌کند.
  4. اگر‌ هنگام استارت زدن صدای قیژ به گوش برسد، چرخ دنده استارت خراب شده است که معمولا به راحتی قابل تشخیص است. شکسته شدن دو شاخه نیز مشکلاتی مانند خراب شدن چرخ دنده به وجود می آورد. بنابراین در هنگام تعمیر باید به دوشاخه توجه داشته باشید که در صورت شکسته شدت تعویض شود.
  5. اگر خودرو مدتی بعد از روشن شدن ناگهان خاموش شود باطری خودروی شما دشارژ شده است. در بسیاری از خودروهایی که دینام آن دچار خرابی باشد، خودرو نهایتا تا یک ساعت روشن می ماند. اگر شما خودرو را خاموش کنید به خاطر خالی شدن شارژ باطری خودرو دیگر روشن نمی شود. برای رفع این مشکل شما در ابتدا باید دینام را تعمیر کنید و باطری را شارژ کنید.
  6. اگر بعد از باز کردن سوئیچ خودرو هیج علائمی پشت صفحه کیلومتر مشاهده نکردید، فیوزها را چک کنید تا از سالم بودن آن ها مطمعن شوید. بعد از آن به سراغ سوئیچ و مغزی سوئیچ بروید و سیم کشی سوئیچ و سوکت ها را چک کنید. بعداز اطمینان از سالم بودن آنها به سراغ باطری بروید. ممکن است در این حالت مدار باطری قطع شده باشد.
  7. اگر سوئیچ برق متصل باشد اما هنگام استارت زدن برق قطع شود و ماشین استارت نخورد احتمالا باطری خودرو ضعیف شده است. در این شرایط باطری باید شارژ یا در صورت نیاز تعویض شود. در صورتی که باطری خودرو شما ضعیف شده باشد می توانید با هل دادن یا باطری به باطری کردن با یک خودروی دیگر این مسئله را حل کنید.

یکی از مشکلات رایج برای ماشین ها بالا رفتن آمپر میباشد که در فصول مختلف سال رخ میدهد و دلایل زیادی دارد که شما با دانستن علت بروز این ایراد میتوانید در سریع ترین زمان مشکل را رفع کنید. برای اطلاع از دلایل و راهکار های رفع این ایراد میتوانید به مقاله علت بالا رفتن آمپر ماشین مراجعه کنید.

استارت نخوردن ماشین در هوای سرد

استارت نخوردن ماشین در هوای سرد
استارت نخوردن ماشین در هوای سرد

فصل سرمل می تواند یکی از علت استارت نخوردن خودرو باشد. هوای سرد باعث می شود قسمت هایی از جمله باطری ها، سیستم های سوخت رسانی،‌ موتورهای استارتر، دینام، روغن و بخش های دیگر ماشین آسیب ببیند که این موارد می توانند از علت های استارت نخوردن خودرو شوند.
اتومبیل هایی که مدرن ترند و و مجهز به به انژکتور هستید کمتر این اتفاق برایشان پیش می آید.

  • باطری

اگر اتومبیل شما در هوای سرد روشن نمی شود، احتمالا علت آن خراب شدن باطری است که شما می توانید با کمترین هزینه این مشکل را برطرف کنید.

یکی دیگر از خدماتی که تعمیرگاه اتوصافکار به شما عزیزان در سراسر تهران ارائه می دهد، بازسازی خودرو می باشد که در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه انجام می شود.

  • یخ زدن خطوط سوخت اتومبیل

آلودگی آب با گذشت زمان در سیستم های سوخت خودرو می تواند با عث ایجاد مشکلاتی از جمله احتراق در اتومبیل ها شود و در هنگام سرد شدن زیاد، آب موجود در سیستم یخ می زند.
این موارد از تامین سوخت موتور جلوگیری می‌کند که منجر به استارت نخوردن ماشین می شود‌.

  • موتورهای استارت معیوب

موتورهای استارت معیوب می توانند یکی از علت استارت نخوردن خودرو در هوای سرد باشد.
اکثر اتومبیل های مدرن تمایل دارند از سیستم های استارت استفاده کنند که از مقاومت بیشتری برخوردارند و از این رو کمتر در معرض چنین مسائلی قرار بگیرند.

علت استارت نخوردن ماشین اول صبح

علت استارت نخوردن ماشین اول صبح
علت استارت نخوردن ماشین اول صبح

استارت نخوردن خودرو در هنگام صبح به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

عدم رسیدن بنزین به موتور
عدم رسیدن بنزین به موتور می تواند از اصلی ترین دلایل روشن نشدن ماشین باشد که به دلایلی از جمله : خالی بودن باک بنزین، عملکرد نادرست پمپ بنزین، خرابی در سنسور موقعیت میل سوپاپ و… باشد.

نرسیدن برق به شمع ها
اگر شمع ها عملکرد درستی نداشته باشند، سیستم احتراق خودرو با مشکل روبرو خواهد شد و این خرابی می‌تواند یکی از علت استارت نخوردن خودرو باشد. بدون احتراق و جرقه حاصله توسط شمع، خودرو روشن نمی شود و در صورتی که شمع تعویض نشود خودرو روشن نخواهد شد.

اشکال در فشنگی آب
این اشکال در زمانی اتفاق می افتد که فرنگی آب عملکرد درستی ندارد و نمی تواند گزارشات درستی به ECU بفرستد. برای اطمینان از خرابی فشنگی آب باید با دیاگ زدن دمای آب را اندازه گرفت. اگر دمای آب 40- یا 210+ را نشان دهد، به این معنی است که این قطعه خراب شده و موتور خودرو روشن نخواهد شد چرا که برای ECU تعریف شده که در این دما موتور خودرو نباید روشن شود.

یکی از مشکلاتی که مایشن با آن رو به رو است جوش آوردن ماشین در هوای سرد و به خصوص در تابستان و هوای گرم میباشد. اگر میخواهید علت بروز این مشکل را متوجه شوید و ماشین تان را تعمیر کنید حتما مقاله علت جوش اوردن ماشین در تابستان را مطالعه کنید.

علت استارت نخوردن ماشین 206

بسیاری از رانندگان خودرو 206 با این مشکل مواجه می شوند که همانطور که گفتیم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ابتدا باید به بررسی علت استارت نخوردن ماشین اتومات بپردازیم که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

  1. اتصالات باطری یا پشت استارت مورد بررسی قرار گیرد.
  2. شل بودن سوکت پشت مغزی سوئیچ باید بررسی شود.
  3. جمع کردن فیش های سه پایه مغزی سوئیچ.

علت قفل شدن استارت ماشین

یکی از مشکلاتی که رانندگان با ان رو به رو میشوند قفل شدن استارت ماشین میباشد که در این قسمت میخواهیم علت قفل شدن استارت ماشین را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دهیم.

  • به اتمام رسیدن سوخت ماشین
  • قفل شدن موتور ماشین
  • خراب شدن باطری ماشین
  • خراب شدن استارت خودرو
  • سوختن فیوز خودرو
  • خراب شدن سوییچ ماشین
  • خراب شدن دینام ماشین
  • مسدود شدن فیلتر هوا
  • خراب شدن شمع ماشین
  • قفل شدن فرمان خودرو
  • ایرادات در سیم کشی های ماشین
  • گرفتگی در فیلتر سوخت ماشین
  • شکسته شدن دلکو
  • خراب شدن تسمه تایم
  • وجود آلودگی در پایانه ای باطری
  • عدم فشار کافی در کلاچ
  • نچرخیدن سوییچ
  • ایراد در سیستم ایمنی ماشین
  • ورود آب به موتور ماشین
  • خراب شدن سوییچ احتراق
  • ایراد در پمپ سوخت

به طور کلی میتوان گفت رایج ترین علت قفل شدن استارت ماشین خرابی سوییچ و دینام ماشین، قفل شدن فرمان ماشین، اشکال در سیستم برق خودرو و اتصالی در آن ها میباشد.

استارت نخوردن ماشین هنگام گرم بودن

یکی از بیشترین سوالاتی که از ما پرسیده میشود استارت نخوردن ماشین هنگام گرم بودن پراید و سایر ماشین ها میباشد. اصلی ترین علت استارت نخوردن ماشین هنگام گرم بودن پراید و سایر ماشین ها ممکن است سوخت، باتری، روغن و مایع خنک کننده موتور باشد.

  • سوخت خودرو

در صورتی که موتور ماشین بیشتر از حد معمول گرم شود بخار های خاصی از آن حاصل میشود که این بخارات میتوانند باعث گرفتگی در موتور ماشین شده و گردش سوخت را با اشکال رو به رو کنند. الیته این مشکل در ماشین های جدید که دارای انژکتور سوخت هستند کمتر ایجاد میشود.

  • باتری ماشین

دیگر علت استارت نخوردن ماشین هنگام گرم بودن این است که به دلیل درجه حرارت بالا به باتری ماشین آسیب وارد میشود و همین امر باعث میشود مایعاتی که با باتری ماشین در ارتباطند تبخیر شوند.

  • روغن موتور

استفاده از روغن موتور معمولی دیگر علت استارت نخوردن ماشین هنگام گرم بودن میباشد به همین دلیل توصیه میشود به خصوص در ماه های گرم سال از روغن موتور باکیفیت استفاده شود.

  • خنک‌کننده ماشین

آخرین علت استارت نخوردن ماشین هنگام گرم بودن را میتوان در تمام شدن مایع خنک کننده ماشین بررسی نمود. این موضوع را جدی بگیرید زیرا اگر مایع خنک کننده ماشین از حدی کمتر باشد میتواند آسیب هایی را به ماشین شما وارد کند.

استارت نخوردن ماشین و صدای تق تق

از دیگر مشکلاتی که هنگام استارت نخوردن ماشین مشاهده نمود صدای تق تق میباشد. علت استارت نخوردن ماشین و صدای تق میتواند به دلیل مخلوط بد هوا با سوخت میباشد.

جمع بندی

اگر سوالی در رابطه با علل استارت نخوردن،چرا ماشین استارت نمیخورد دارید، ما در این مقاله همه چیز درباره علائم و علت استارت نخوردن ماشین و نحوه رفع آن را به شما عزیزان ارائه داده ایم.

سوالات متداول

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

علت استارت نخوردن خودرو میتواند به دلایل مشکلات برقی و یا مشکلات احتراقی در ماشین باشد. خرابی باطری، شمع، دینام و وایر و … و مشکلات احتراقی مانند خرابی پمپ بنزین میتواند علل استارت نخوردن ماشین باشد که در این مقاله تمام علل بررسی شده است.

اگر ماشین استارت نخورد چیکار کنیم؟

استارت زدن را لار ها پشت هم تکرار نکنید که سوییچ بشکند. تمام دلایل بررسی شده در مقاله را بررسی کنید و با راهکار های گفته برای رفع ایرادات داخلی ماشین جهت استارت خوردن اقدام کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید