پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت باد گرم کولر ماشین | چرا کولر ماشین باد گرم می‌زند

علت باد گرم کولر ماشین

چرا کولر ماشین باد گرم می‌زند ؟ چرا باد کولر ماشین گرم است؟علت گرم و سرد شدن کولر خودرو؟ حتما این سوالات در ذهن شما هم پیش آمده مخصوصا وقتی در هوای گرم تابستان مشغول رانندگی هستید و متوجه میشوید کولر خودرو به جای آن که شما را خنک کند باد گرم میزند. در این مقاله میخواهیم صفر صد علت باد گرم کولر ماشین را بررسی کنیم و عیب یابی باد گرم کولر خودرو را به طور کامل با هم انجام دهیم.

اگر در فصل تابستان هستید و این مقاله را مطالعه میکنید به شما پیشنهاد میکنیم برای بهبود کارکرد ماشین مقاله تفاوت باد لاستیک در تابستان و زمستان را بخوانید و باد لاستیک تان را در فصل سرما و گرما به درستی تنظیم کنید.

علت باد گرم کولر ماشین

یکی از اتفاقات بدی که میتوانید در روز های گرم تابستان تجربه کنید گرم شدن باد کولر ماشین میباشد. گرم و سرد شدن کولر خودرو میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد که اگر شما بتوانید عیب یابی باد گرم کولر خودرو را به درستی انجام دهید به راحتی علت را متوجه شده و برای رفع آن اقدام میکنید.

در این بخش میخواهیم به سوالات چرا کولر ماشین باد گرم می‌زند ؟ چرا باد کولر ماشین گرم است؟علت گرم و سرد شدن کولر خودرو؟ پاسخ هایی به زبان ساده دهیم.

اگر برای رفع ایرادات هر بخش نیاز داشتید به یک تعمیرگاه معتبر در نزدیکی منطقه مورد نظرتان مراجعه کنید میتوانید به صفحه تعمیرگاه مراجعه کنید و لیست معتبرترین تعمیرگاه های تهران را به دست آورید.

علت باد گرم کولر ماشین
علت باد گرم کولر ماشین
  • انسداد در کندانسور

آیا میدانید روند کار کولر ماشین به چه صورت است؟ کولر ماشین دارای یک گاز خنک کننده میباشد که این گاز گرما را جذب میکند و آن را در روند کار کولر ماشین به خارج از بدنه اتومبیل هدایت میکند.

کندانسور ماشین دقیقا قطعه ای میباشد که این گرمای جذب شده توسط گاز خنک کننده را به فضای بیرونی منتقل میکند. کندانسور در قسمت جلویی ماشین قرار گرفته است و هوای گرم را گرفته و به فضای بیرونی منتقل میکند و هوای خنک را نیز به فضای داخلی ماشین انتقال میدهد.

در صورتی که در کندانسور یک مانع وجود داشته باشد و نتواند به درستی کار کند نمیتواند هوای خروجی کولر ماشین خنک نمیشود و هوای گرم فضای داخلی ماشین به بیرون منتقل نخواهد شد. بهترین کار این است که برای جویا شدن علت باد گرم کولر ماشین کندانسور آنرا بررسی کنید و از عدم وجود مانع در این قطعه مطمئن شوید.

یکی از خدمات سایت اتوصافکار صافکاری در مناطق مختلف تهران میباشد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه زیر از خدمات صافکاری باکیفیت با ارزان ترین قیمت و در نزدیکی منطقه مورد نظرتان استفاده کنید.

  • خرابی فن خنک کننده

یکی از دلایل گرم شدن باد کولر ماشین خراب شدن فن های کولر میباشد. خرابی فن های کولر میتواند شامل از کار افتادن موتور فن ، ایجاد ایراد در سیستم الکتریکی فن، سوختن رله و یا شکستن پره های فن شود.

تمامی این موارد باعث میشود فن کولر ماشین به درستی کار نکند و همین امر باعث باد گرم زدن کولر ماشین شود.

  • شکستن لبه پروانه کندانسور

همان طور که میدانید کندانسور دارای پره هایی میباشد که به چرخش درمیایند و در صورتی که لبه های این پروانه ها بشکنند و یا دچار لب پریدگی شوند عملکرد کندانسور با اختلال رو به رو میشود.

وقتی کندانسور به خوبی کار نکند کولر ماشین باد گرم میزند. در این صورت مناسب ترین کاری که میتوانید انجام دهید تعویض پروانه های کندانسور میباشد.

اگر برای ورود به بازار کار تعمیرات کولر و بخاری خودرو به دنبال بهترین آموزشگاه در زمینه تعمیرات کولر و بخاری ماشین هستید، دوره های آموزش تعمیر کولر و بخاری خودرو اتوصافکار را تجربه کنید.

  • نشتی در کولر ماشین

همان طور که میدانید شیلنگ ها از اجزایی هستند که در باد خنک زدن کولر ماشین نقش به سزایی دارند. در صورتی که این شیلنگ ها دچار فرسودگی شوند سوراخ میشوند و از آن ها گاز کولر نشتی پیدا میکند.

یکی دیگر از دلایل نشتی کولر ماشین شل شدن شیلنگ ها میباشد که در این حالت باید این شیلنگ ها بررسی شوند و محل نشتی آن ها بررسی گردد. نشتی در شیلنگ های کولر میتواند باعث خارج شدن باد گرم از کولر شود.

شما برای رفع این ایراد باید قبل از آن که سیستم تهویه ماشین را تعویض کنید اقدام به بررسی شیلنگ های کولر و مطمئن شدن از عدم نشتی آن کنید.

  • شل شدن تسمه کمپرسور ماشین

کمپرسور کولر ماشین دارای یک تسمه میباشد که این تسمه گاز مبرد را پمپ میکند و باعث میشود گاز مبرد در جریان خنک کردن هوای داخلی ماشین به جریان افتد.

در صورتی که این تسمه شل شده باشد نمیتواند این وظیفه را به درستی انجام دهد و همین امر علت گرم و سرد شدن کولر خودرو میشود. در این موارد راحت ترین کار این است که تسمه را بررسی کنید و مطمئن شوید ابتدا و انتهای آن شل نشده باشد.

  • از کار افتادن کمپرسور

یکی از شایع ترین دلایل باد گرم کولر ماشین از کار افتادن کمپرسور های ماشین میباشد. وظیفه کمپرسور های ماشین این است که هوای خنک را تولید کرده و برای انتقال به اتاق ماشین آن را بدمد.

البته گاهی ممکن است خرابی کمپرسور علت باد گرم کولر ماشین نباشد بلکه ماشین ممکن است از سیستم ECU استفاده کند که در این صورت این سیستم تمام بخش های ماشین را در سربالایی ها و زمانی که ماشین فشار بالایی باید متحمل شود قطع میکند. به همین دلیل این یک امر طبیعی در ماشین های ECU میباشد.

اگر با مشکل بالا رفتن آمپر آب خودرو روبرو هستید و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل هستید، مقاله علت بالا رفتن آمپر ماشین را مطالعه کنید.

  • ایراد در سیستم الکتریکی ماشین

در ماشین های امروزی بسیاری از بخش ها الکتریکی شده اند و د عین حال که سبب سادگی کارکرد ماشین شده اند اما باتوجه به آن کهاین قطعات به هم مربوط هستند ایراد در بخشهای مختلف الکتریکی میتواند سبب مختل شدن کارایی کولر ماشین شود.

خراب شدن سنسور های ماشین، اشکال در رله و وجود ماژول بد میتواند باعث از کار افتادن موتور شوند که در این حالت کلیه فرآیند های خودرو متوقف میشود. اگر شک دارید که قطعات الکتریکی ماشین تان نقص پیدا کرده است بهترین کار بررسی سیستم الکتریکی ماشین توسط یک تعمیرکار متخصص است.

  • افزایش آمپر خودرو

آمپر ماشین همیشه دارای نوسان میباشد اما گاهی ممکن است این نوسانات از حالت عادی خارج شوند. این نشان میدهد که موتور بیش از اندازه گرم شده است.

همان طور که میدانید کار کولر ماشین به شدت تحت تاثیر موتور میباشد و اگر موتور کارایی خوبی نداشته باشد کولر نیز خمختل میشود و باد گرم میزند.

بالا رفتن آمپر خودرو میتواند به دلیل ایراد در رادیاتور ماشین و فن خنک کننده باشد. در این خالت باید رادیاتور ماشین باز شود و اگر مانعی در آن وجود دارد این موانع برطرف شوند.

علت باد گرم کولر ماشین 206

خودرو 206 یکی از ماشین های رایج در ایران است که همیش مشکلات ماشین را برای آن بررسی میکنیم. شایع ترین علت باد گرم کولر ماشین 206 وجود نشتی در سیستم کولر ماشین میباشد.

دیگر علت باد گرم کولر ماشین 206 کم شدن گار مبرد میباشد. یمی از راه هایی که میتوانید متوجه این علت شوید این است که از یکی از دریچه ها باد گرم و ازدریچه دیگر باد خنک میزند.

بالا رفتن دمای موتور 206 از دیگر دلایل باد گرم ماشین 206 میباشد. همیشه به درجه آمپر موتور ماشین دقت داشته باشید تا از حد مجاز بالاتر نرود زیرا در این صورت کارکرد موتور مختل میشود.

اگر شما دکمه A/C کمپرسور کولر 206 را زدید اما صدایی از آن نشنیدید نشان میدهد که باید گاز کولر و سیستم BSI را چک کنید و در صورتی که نیاز باشد باید این سیستم ریست شود.

اگر شتاب ماشین تان کم شده و نمیدانید چطور میتوانید شتاب اولیه را به آن بدهید و حتی شتاب آن را بیشتر کنید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله افزایش شتاب خودرو میباشد.

علت باد گرم کولر ماشین 206
علت باد گرم کولر ماشین 206

علت باد گرم کولر دنا

تمام دلایلی که برای علت باد گرم کولر ماشین بررسی کردیم برای ماشین دنا نیز صادق است و شما باید تمام این موارد را مجددا برای این ماشین بررسی کنید.

باتوجه به ان که ماشین دنا یکی از ماشین های جدید در ایران است که دارای سیستم الکتریکی پیشرفته ای میباشد عمده ترین علت باد گرم کولر دنا مشکل در سیستم الکتریکی میباشد.

  • مشکلات سیستم برق

برق ماشین شما جنگلی از کابل ها، فیوزها، رله ها و سوئیچ ها است. سیستم الکتریکی نیروی مورد نیاز برای راه اندازی واحد AC را ارائه می دهد و هوای خنک و راحتی را در صورت نیاز برای شما فراهم می کند.

اگر یکی از این قطعات در سیستم الکتریکی به دلیل نقص در سیستم، فرسودگی یا افزایش برق از کار بیفتد. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که جریان برق را به اجزای خاصی قطع کند تا از آسیب بیشتر یا شرایط ناایمن برای کاربر جلوگیری کند.

این ویژگی‌های حفاظتی به جلوگیری از رشد آتش‌سوزی‌های خطرناک در سیستم الکتریکی کمک می‌کند، به این معنی است که چیزی به سادگی یک فیوز سوخته می‌تواند باعث از کار افتادن AC شما شود.

شما باید تمام سیم های ورودی و خروجی AC را بررسی کنید تا ببینید آیا سیم هایی قطع شده یا فرسوده شده اند یا خیر. همچنین باید آنها را تا جعبه فیوز دنبال کنید تا ببینید آیا فیوزی خراب شده است یا خیر. اگر متوجه سیمی شدید که به نظر ذوب شده یا سوخته است، باید آنها را تعویض کنید و احتمالاً فیوز را عوض کنید.

علت باد گرم کولر دنا
علت باد گرم کولر دنا

علت باد گرم از دریچه کولر پراید

پراید یکی از متداول ترین ماشین ها در ایران است که معمولا درگیر مشکلاتی مانند باد گرم کولر میباشد. دلایل متعددی برای این قضیه خرابی دستگاه چگالنده میباشد.

دستگاه چگالنده کمک میکند مایع خنک کننده کولر تبدیل به گاز شود و به این ترتیب خنک کرن جریان کولر را باعث میشود. در صورتی که در این دستگاه مانعی وجود داشته باشد به درتسی کر نمیکند و همین امر مباعث میشود کولر پراید باد گرم بزند.

البته تمامی مواردی که در این مقاله بررسی کردیم به عنوان علت باد گرم از دریچه کولر پراید نیز میباشند و شما میتوانید با بررسی این علل مشکل را رفع کنید.

چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین کم شده

خب تا اینجای مقاله متوجه شدیم مهمترین علت باد گرم کولر خودرو کم شدن گاز خنک کننده میباشد اما سوالی که همیشه مطرح میشود این است که چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین کم شده؟

اگر احساس کردید کولر ماشین شما توان همیشگی را ندارد و نمیتواند به درستی کار کند و به احتمال زیاد گاز کولر کم شده است.

اگر به کولر ماشین شما ضربه ای وارد شده که الان کارایی خوبی ندارد در واقع میتوان گفت همین ضربه میتواند باعث جداش دن لوله های انتقال گاز مبرد در کولر شود و در نهایت باعث کم شدن گاز شود. اگر ضربه به کولر ماشین وارد شده است بهترین کار این است که سیستم تهویه را مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام به شارژ گاز مبرد کنید.

فرسوده شدن لوله های کندانسور و وجود نشتی در شیلنگ های کولر ماشین از دیگر علل گرم شدن باد کولر خودرو میباشد.

مقالات مرتبط:

تیونینگ خودرو

کاور بدنه خودرو

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید