پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
میزان باد لاستیک 175 پراید | لاستیک 175 رو باید چقدر باد بزنیم ؟

میزان باد لاستیک 175 پراید

همه افرادی که در طول روز با خودرو و رانندگی سر و کار دارند دنبال روش های مختلف برای بالا بردن ایمنی در رانندگی و همین طور راحتی هنگام نشستن داخل کابین ماشین هستند. فاکتورهای متعددی روی ایمنی و راحتی سرنشینان یک خودرو تاثیر می‌گذارد و یکی از این فاکتورها، تنظیمات لاستیک و تایر ها می‌باشد.

تغییرات مختلفی که می‌توان روی تایر خودرو به وجود آورد تاثیرات فراوانی در سطح رانندگی می‌گذارد. این تغییرات شامل : تغییر پهنای تایر، تغییر قطر رینگ، تغییر سایز لاستیک، تغییر فشار باد تایر و … می‌باشد که دراین مقاله ما قصد داریم به طور اختصاصی به میزان فشار بادی که بیش از همه برای لاستیک ۱۷۵ خودروی پراید مناسب است بپردازیم.

پراید، پرفروش ترین خودروی حال حاضر ایران است و علت آن نیز ارزان تر بودن این خودرو نسبت به سایر خودرو ها است که موجب می‌شود اقشار مختلف جامعه توان خرید آن را داشته باشند. به همین سبب، اجرای تغییرات مناسب و اعمال تنظیمات خوب دغدغه دسته بسیار بزرگی از ایرانیان است.

اگر قصد خرید لاستیک برای خودرو خود را دارید و می خواهید بدانید قیمت لاستیک دولتی با آزاد چه تفاوتی دارد، به صفحه تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد مراجعه کنید.

تنظیم باد مناسب لاستیک 175 چه مزایایی دارد ؟

تنظیم باد مناسب لاستیک 175 چه مزایایی دارد ؟

یکی از تاثیراتی که تنظیم درست باد خودرو روی آن می‌گذارد کاهش مصرف سوخت است. به علاوه، در صورتی که باد به موقع و درست تنظیم شود موجب بهتر ماندن لاستیک و سالم تر ماندن جلوبندی خودرو نیز می‌گردد.

اگر می‌خواهید لاستیک شما عمر بیشتری داشته باشد و سواری راحت تری داشته باشید بهتر است هر سی روز یک بار باد آن را تنظیم نمایید. باد لاستیک باید در موقعیتی چک شود که خودرو به مدت سه ساعت حرکت نکرده باشد. البته در شرایطی که درجه حرارت ۱۰ درجه یا بیشتر تغییر می‌کند نیز باید نگاهی به فشار باد خودرو انداخته و آن را مجددا تنظیم نمایید.

یکی از عوامل بسیار مهم در سلامت تایرها، میزان باد آن ها نیز می باشد که درمقاله فشار باد لاستیک پراید در این باره به طور کامل توضیح داده ایم.

روی جداره لاستیک ها، عددی به عنوان حداکثر فشار باد ذکر شده است که در واقع بیشترین حد تحمل لاستیک را نشان می دهد که می‌تواند دوام بیاورد. اما آیا مناسب ترین فشار باد برای لاستیک نیز همان عدد است؟

اول این که تنظیم باد خودرو به صورت دوره ای است و بسته به فصلی که در آن هستیم تغییر خواهد کرد. همچنین بسته به سلیقه رانندگان می‌تواند فشار لاستیک های عقب و جلو متفاوت باشد. به طور کلی می‌توان گفت که فشار باد لاستیک در هوای سرد باید بیشتر از هوای گرم باشد.

اگر بخواهیم عددی دقیق برای میزان فشار باد مناسب برای لاستیک ۱۷۵ خودروی پراید بیان کنیم، باید دقت داشته باشیم که خودرو از نوع دوگانه سوز است یا تک گانه. در صورتی که خودرو دوگانه سوز باشد، با توجه به وزن بیشتری که متوجه قسمت عقبی خودرو می‌شود، بهتر است فشار باد لاستیک های عقب را ۳۵ و فشار باد لاستیک های جلویی را ۳۲ در نظر بگیریم.

اما در مورد خودروهای پراید تک گانه سوز بهتر است هر چهار لاستیک ( هم تایرهای عقب و هم تایرهای جلویی ) روی ۳۰ تنظیم شوند تا خودرو بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

وقتی فشار باد یک لاستیک بیش از حد باشد، به جز این که تغییراتی در ظاهر لاستیک قابل مشاهده می‌شود ( به این صورت که لاستیک به حالتی سفت و بسیار پرباد دیده می‌شود ) باعث می‌شود رانندگی نیز حالتی بسیار کوبنده پیدا کند و تمام ضرباتی که به چرخ ها وارد می‌شوند مستقیما به کابین خودرو منتقل شده و باعث سلب اسایش سرنشینان خودرو می‌شود.

برعکس، فشار کم لاستیک باعث می‌شود تایر خودرو شل و وارفته دیده شود و خودرو حالتی مثل پنچری خواهد داشت.

اعدادی که برای فشار باد لاستیک ۱۷۵ پراید اعلام شدند، اعدادی حدودی هستند که بیشترین رضایت را بین کاربران این خودرو جلب کرده اند. اما افرادی نیز هستند که فشار باد لاستیک را کمتر و یا بیشتر از مقدار اعلام شده تنظیم کرده اند و با این حال از عملکرد خودروی خود رضایت کامل دارند.

شاید بخواید بیشتر بدونید :

لاستیک 165 بهتره یا 175

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید