پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
معایب سورن پلاس | نقد و بررسی سورن پلاس | چرا سورن پلاس نخریم

معایب سورن پلاس

اگر به فکر خرید سمند سورن پلاس هستید و نمیدانید که آیا این ماشین مناسب شماست یا خیر در این مقاله میخواهیم معایب سورن پلاس را به شما توضیح دهیم و به طور کلی جامع ترین نقد و بررسی سورن پلاس را به شما عزیزان ارائه دهیم. پس اگر نمیدانید چرا سورن پلاس نخریم حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اگر به فکر خرید ماشین هستید و نمیدانید با بودجه موردنظرتان چه ماشینی میتوانید بخرید حتما مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم را مطالعه کنید.

معایب سورن پلاس
معایب سورن پلاس

معایب سورن پلاس

سمند یکی از اولین خودرو های ایرانی بود که در سال 1381 تولید گردید و آخرین مدل آن به نام سورن پلاس در سال 1398 روانه بازار شد. در واقع سورن پلاس سمند فیس لیفت شده میباشد که گران تر از سمند است ولی دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله میخواهیم شما را با رایج‌ترین معایب خودروهای سمند سورن که قبل از خرید باید بدانید آشنا کنیم.

در ادامه این مقاله معایب سمند سورن پلاس را در مدل های مختلف مورد بررسی قرار میدهیم تا شما بهترین تصمیم را برای خرید سمند سورن پلاس بگیرید و در کنار آشنایی با معایب سورن پلاس بهترین خرید را متناسب با کاربردتان داشته باشید.

رایج ترین معایب سورن پلاس عبارت است از موارد زیر:

عدم تست تصادف از معایب سورن پلاس

در بررسی و مقایسه خودرو سورن پلاس و تمام خودروهای ایرانی میتوان بزرگترین عیب را عدم تست تصادف دانست. به این ترتیب نمیتوان مقاومت خودرو سورن پلاس را در تصادفات و ضربات شدید ارزیابی کرد و همین امر سبب میشود در بسیاری از تصادفات متاسفانه بسیاری از هم وطنانمان جان خود را از دست بدهند.

عدم تست تصادف از مشکلات سورن پلاس میباشد که به معنی بی اهمیت بودن جان مشتریان میباشد. باتوجه به این مورد که سورن پلاس فیس لیفت شده سمند است و سمند نیز براساس پژو 405 ساخته شده است میتوان در نهایت به تست تصادف و ایمنی آن 3 ستاره را اعطا کرد. این رتبه 3 به معنی پایین بودن ایمنی این خودرو میباشد.

یکی از خدماتی که در اتوصافکار ارائه میشود صافکاری و نقاشی خودرو با استفاده از بهترین ابزار و تجهیزات در سرسار ایران میباشد. برای دریافت خدمات صافکاری میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

گران و کمیاب بودن قطعات یدکی از معایب سورن پلاس

باتوجه به آن که این خودرو ساخت ایران است اما متاسفانه قطعات یدکی آن کمیاب بوده و به ندرت میتوان لوازم یدکی آن را بدون دردسر پیدا کرد. این یکی از مشکلات سورن پلاس میباشد که سبب نارضایتی مشتریان سورن پلاس شده است.

گران و کمیاب بودن قطعات یدکی از معایب سورن پلاس در واقع در مورد تعداد محدودی از قطعات آن صدق میکند و در واقع همین قطعات محدود سبب نارضایتی مردم است باتوجه به آن که این خودرو نمایندگی های معتبری در ایران دارد. در صورتی که شما خودرو سممند سورن پلاس خود را به صورت دوره ای برای سرویس به نمایندگی های معتبر ببرید میتوانید از هزینه های سنگین خرابی های وخیم خودرو تان جلوگیری کنید.

اگر ماشین تان در تصادف آسیب دیده و میخواهید بدانید چقدر هزینه صافکاری آن میشود میتوانید به صفحه هزینه صافکاری 1402 مراجعه کنید.

کند بودن و شتاب کم از معایب سورن پلاس

وزن سمند سورن پلاس بالا میباشد و همین سنگین بودن سبب کند بودن حرکت و کم بودن شتاب آن است. در واقع میتوان در مورد ایرادهای سمند سورن پلاس ایران خودرو این نکته را ذکر کرد که وزن این ماشین با در نظر گرفتن قدرت موتور آن زیاد است و همینه امر سبب شتاب کم آن در حین حرکت و رانندگی میباشد.

طراحی ضعیف از معایب سورن پلاس

متاسفانه این خودرو فیس لیفت شده سمند میباشد و تغییرات چشمگیر ظاهری در آن ایجاد نشده است و همین امر را میتوان جز عیب های سورن پلاس در نظر گرفت. در واقع برای طراحی این خودرو چندان وقت گذاشته نشده است و تقریبا بیشتر موارد شبیه به سمند میباشد.

اگر با همین بودجه به فکر خرید تارا اتوماتیک هستید میتوانید با مراجعه به صفحه معایب تارا اتوماتیک با بررسی مزایا و معایب این خودرو برای خریدی آگاهانه تر اقدام کنید.

معایب سمند سورن معمولی

باتوجه به مزایا و معایب سورن پلاس کارشناسان مجموعه ما با بررسی تمام مدل های سورن که برای رفع ایرادات خود به نمایندگی های تعمیرات خودرو اتوصافکار مراجعه میکردند متوجه شدند که رایج ترین معایب سمند سورن معمولی مربوط به سنسور دنده عقب و پارک آن و همچنین ایراد در صندلی های آن بود.

اگر میخواهید برای ماشین خود لاستیک دولتی بگیرید و نمیدانید هزینه این لاستیک ها چقدر است میتوانید به صفحه قیمت لاستیک بارز دولتی مراجعه کنید.

معایب سمند سورن ELX

با بررسی معایب سورن پلاس و مشکلات این خودرو متوجه شدیم که این مدل از سورن مشکلات کمتری نسبت به مدل معمولی آن داشت و همین نشان میدهد که در مدل های جدیدتر خوشبختانه ایرادات ماشین کما بیش رفع گردیده است. از معایب سمند سورن ELX میتوان به ایراد در باتری و صندلی ها، ترمز دستی، سنسور دنده عقب، استارت و سیستم تهویه اشاره کرد.

معایب سمند سورن ELX توربو

از معایب سمند سورن ELX توربو میتوان به مشکل و ایراد در باتری این ماشین اشاره کرد. البته متاسفانه بدنه این خودرو نیز ایراداتی دارد و از مقاومت کافی برخوردار نیست و در این خودرو ایرادات کوچک مانند اشکال در فندک و تهویه نیز مشاهده میشود. از دیگر ایرادات جزیی و معایب سمند سورن ELX توربو میتوان به ایراد در سیستم برقی صندلی ها نیز اشاره کرد.

معایب سمند سورن پلاس

با بررسی خودرو های سورن پلاس که به مراکز ما برای رفع ایرادات شان مراجعه میکردند متوجه شدیم عمده ترین معایب سمند سورن پلاس مربوط به باتری، در باز کن صندوق عقب، آنتن، صندلی، فندک میباشد. از دیگر مهم‌ترین معایب سورن پلاس میتواان به استفاده از متریال نامرغوب در کابین و طراحی داخلی و بیرونی آن که تفاوت خیلی زیادی با سمند ندارد نام برد.

اگر میخواهید بدانید برای سورن پلاس چه سایز لاستیکی مناسب است میتوانید به صفحه سایز لاستیک سورن پلاس مراجعه کنید.

مزایای سمند سورن پلاس
مزایای سمند سورن پلاس

مزایای سمند سورن پلاس

در کنار تمام رایج‌ترین معایب خودروهای سمند سورن که در قسمت بالا بررسی کردیم در این قسمت میخواهیم مزایای سمند سورن پلاس را بررسی کنیم تا شما بتوانید تا حدودی با نقطه قوت های این ماشین هم آشنا شوید.

از مزایا سمند سورن پلاس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به این خودرو 2 آپشن اضافه شده است به نام کروز کنترل و کروز کامپیوتری
  • باتوجه به آن که این خودرو ساخت ایران است دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر بوده و شما میتوانید ایرادات این خودرو را در سریع ترین زمان رفع نمایید.
  • نظر کسانی که سورن پلاس خریده اند این است که میتوانند در این خودرو تجربه رانندگی راحت و بی دردسری را داشته باشندف البته تا زمانی که این خودرو به خرج نیفتاده باشد.
  • موتور سورن پلاس قدرتمند است و میتواند عملکرد خوبی در رانندگی داشته باشد.
  • کابین سمند سورن پلاس طراحی خوبی دارد و جلوه ای خاص تر نسبت به سمند دارد.
  • میتوان گفت در میان خودرو های ایرانی این ماشین از ایمنی خوبی برخوردار است.

نقد و بررسی سورن پلاس

در این قسمت میتوان گفت ایرادهای شایع سورن پلاس مربوط به کیفیت پایین کابین، طراحی نچندان متمایز با مدل های مختلف سمند، قدرت موتور پایین در مقایسه با وزن سنگین، گران بودن قطعات یدکی و پشتیبانی نامناسب نمایندگی های این خودرو برای بهره مندی از خدمات پس از فروش میباشد.

سورن پلاس دارای طراحی ساده و کلاسیک است. این خودرو به عنوان یک خودرو اقتصادی و خانوادگی به فروش می‌رسد. طراحی خارجی آن نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر بهبود یافته است اما هنوز ممکن است در مقایسه با خودروهای دیگر در همان رده طراحی کمتری داشته باشد.

سورن پلاس دارای امکانات اساسی مانند سیستم صوتی، تهویه هوا و سیستم های ایمنی ابتدایی است، اما به عنوان یک خودرو اقتصادی، انتظار از امکانات پیشرفته مانند سیستم های ایمنی پیشرفته و سنسور های عقب به عنوان قسمتی از تجهیزات اضافی را نباید از این ماشین داشته باشید.

یکی از مشکلاتی که سورن پلاس با آن رو به رو است بالا رفتن آمپر میباشد. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شدید نمیدانید چه اقدامی باید در این زمان داشته باشید حتما مقاله علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا را بخوانید.

مشخصات سمند سورن پلاس

در این قسمت برای آشنایی با خودروی سمند سورن میخواهیم لیست مشخصات کلی سورن پلاس را ارائه دهیم تا شما بتوانید با تمام ویژگی های سورن پلاس آشنا شوید و بهترین و مناسب ترین خرید را داشته باشید.

مشخصات سمند سورن پلاس با در نظر گرفتن مشخصات فنی آن را در قسمت زیر ارائه میدهیم که شما میتوانید با در نظر گرفتن مشخصات و معایب سورن پلاس بهترین تصمیم را برای خرید یا عدم خرید آن بگیرید.

اگر در فکر خرید رانا پلاس هستید و نمیدانید خرید این خودرو میتواند به نفع شما باشد یا خیر حتما به صفحه معایب رانا پلاس مراجعه کنید و پس از آگاهی از مزایا و معایب این خودرو برای خرید آن اقدام کنید.

مشخصات فنی سورن پلاس

 مشخصات         حجم / میزان / تعداد
           محور محرک           دیفرانسیل جلو
           حجم موتور        ۱.۷ لیتر (۱۶۵۰ سی سی)
         نوع موتور    EF7 – چهار سیلندر خطی بنزینی     
        تنفس موتور         طبیعی
         حداکثر قدرت        ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
       حداکثر گشتاور۱۵۹ نیوتن متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه
          مصرف سوخت ترکیبی      ۷.۴۹ لیتر در صد کیلومتر
          انتقال قدرت      ۵ سرعته دستی
            شتاب         12
            حداکثر سرعت          190
           تعداد سیلندر           4
          تعداد سوپاپ          16
     استاندارد آلایندگی        یورو 5
         سیستم فرمان        هیدرولیک
          سیستم تعلیق جلو       مک فرسون
          سیستم تعلیق عقب       فنر پیچشی
        نوع بدنه      سدان خانوادگی
          نوع رینگ       آلومینیومی
         نوع شاسی         یکپارچه
           ترمز جلو        دیسکی خنک‌شونده
           ترمز عقب        کاسه‌ای

ابعاد و اندازه سورن پلاس

       مشخصات         ابعاد و اندازه
              طول         ۴۵۳۴ میلیمتر
             عرض        ۱۷۲۰ میلیمتر
             ارتفاع         ۱۴۶۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب          ۲۶۷۱ میلیمتر
          وزن خالص          ۱۲۵۷ کیلوگرم
        حجم مخزن سوخت             66
          قطر رینگ           ۱۵ اینچ
            چرخ جلو و عقب       R15 195/60
           حجم صندوق عقب          ۵۰۰ لیتر
            تعداد سرنشین           5 نفر

 امکانات سورن پلاس

علاوه بر مشخصات سمند سورن پلاس که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم این خودرو دارای آپشن و امکاناتی میباشد که در مورد  آپشن ها و امکانات سورن پلاس میتوان به کروز کنترل و کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، ترمز ABS،  ترمز EBD، مجزه بودن به چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، دکمه های کنترل تعبیه شده روی فرمان، سیستم صوتی پیشرفته، بلوتوث، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، تهویه خودکار، تنظیم برقی صندلی راننده برای 6 حالت، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو برای 4 حالت، تریم سیاه رنگ داخل خودرو، تنظیم برقی آیینه های بغل، قابلیت دسترسی به صندوق عقب از صندلی های عقب، گرم کن شیشه های بغل و مجهز به شیشه های سولار اشاره کرد.

گاهی ممکن است سورن پلاس در حین حرکت ریپ بزند. اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده اید و نمیدانید علت چیست میتوانید مقاله علت ریپ زدن ماشین در دور موتور پایین را مطالعه کنید.

چرا سورن پلاس نخریم
چرا سورن پلاس نخریم

چرا سورن پلاس نخریم

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که با تمام مزایا و معایب سورن پلاس چرا سورن پلاس نخریم؟ دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما نخواهید این خودرو را بخرید. در زیر چند دلیل مهم برای عدم خرید سورن پلاس ممکن است در نظر گرفته شود:

  1. کیفیت: برخی افراد ممکن است اعتقاد داشته باشند که سورن پلاس از نظر کیفیت ساخت و استانداردهای ایمنی و محیط زیستی نمیتواند با خودروهای دیگر به خصوص خودروهای خارجی معتبر رقابت کند.
  2. عدم پشتیبانی: سرویس و قطعات یدکی سورن پلاس ممکن است در دسترس نباشند یا اگر باشند، ممکن است کیفیت و قیمت آنها مسائلی را ایجاد کند که عدم رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.
  3. بالا بودن قیمت: ممکن است این تصور را داشته باشید که قیمت این خودرو نسبت به کیفیت و آپشن هایی که دارد متناسب نباشد.
  4. انتخاب های دیگر: با وجود تنوع و گستردگی در بازار خودرو، شما ممکن است گزینه های دیگری را که بهتر به نظر می‌آیند، برای خرید در نظر بگیرید که با همین قیمت آپشن های بیشتری به شما ارائه میدهند.
  5. نظرات منفی: نظرات در باره سورن پلاس یکی از مواردی است که در مورد خرید سورن پلاس شما را با تردید رو به رو میکند. متاسفانه این خودرو نتوانسته رضایت زیادی از مشتریان را کسب کند.

در نهایت، تصمیم به خرید سورن پلاس یا هر خودرویی باید با توجه به نیازها و اولویت های شخصی شما گرفته شود. بهتر است قبل از تصمیم گیری، تحقیق کافی انجام دهید و خودروهای مختلف را مقایسه کنید تا از انتخاب درست اطمینان حاصل کنید.

سوالات متداول

معایب سورن پلاس چیست؟

سورن پلاس از جهات مختلف دارای عیب و ایراد میباشد که رایج ترین معایب سورن پلاس را میتوان در طراحی، سنگینی بدنه و قدرت کم موتور نسبت به سنگینی بدنه، گران بودن قطعات یدکی و کمیاب بودن آن ها و چند مورد دیگر خلاصه کرد که به طور کامل در مقاله بررسی شده اند.

چرا سورن پلاس نخریم؟

در واقع باتوجه به کاربرد شما ممکن است سورن پلاس گزینه مناسبی باشد اما به طور کلی شما با این هزینه میتوانید ماشینی با قابلیت های بیشتری را خریداری نمایید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید