پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا | علت بالا رفتن آمپر آب پراید

علت بالا رفتن آمپر ماشین

بالارفتن آمپر آب ماشین مسئله ای است که هر سال رانندگان خودرو با شروع فصل گرما با آن مواجه هستند. بالا رفتن آمپر ماشین می تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ اگر می خواهید بدانید علت بالا رفتن آمپر ماشین و راه حل داغ کردن ماشین چیست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر خودروی شما نیاز به خدمات صافکاری و نقاشی دارد و می خواهید در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه این خدمات را انجام دهید، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید. مشاوران ما همه روزه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا
علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا

علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا

یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا چیست و کلا چرا امپر ماشین میره بالا. دلایلی مانند تنظیم نبودن موتور، کثیف بودن بیش از حد بدنه موتور، پایین بودن سطح و کیفیت روغن موتور، مسدود بودن خروجی اگزوز، کم بودن خلاصی سوپاپها و… می توانند علت بالا و پایین شدن آمپر آب خودرو باشند که با بالا رفتن آمپر با روشن شدن چراغ رو به رو میشوید. در ادامه به بررسی علل بالا رفتن امپر اب در سرعت بالا می پردازیم.

  • اشکال در ترموستات خودرو

زمانی که رادیاتور خودرو سرد اما آمپر آب بالا باشد، احتمال این دارد که ترموستات خودرو قفل کرده باشد. وظیفه ترموستات این است که از جریان مایع خنک کننده جلوگیری کند تا موتور به دمای معمولی برسد.

حال اگر ترموستات خودرو دچار ایراد و خرابی شده باشد و از جریان مایع خنک کننده جلوگیری کند، دمای موتور بالا رفته و می تواند یکی از علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا باشد.

به طور کلی یکی از راه هایی که میتوانید متوجه شوید ترموستات قفل کرده است توجه به آمپر بالا رادیاتور سرد میباشد به این معنا که اگر آمپر آب بالا بود ولی رادیاتور سرد بود به این معنا است که ترموستات قفل کرده است.

اگر نمیدانید چه درجه ای برای ترموستات ماشین بهتر است میتوانید مقاله بهترین درجه ترموستات پژو 405 در تابستان را مطالعه کنید.

  • اشکال در رادیاتور

اگر نمیدانید چرا آمپر پراید بالا میرود باید بگوییم وجود مواد زائد در رادیاتور یکی از دلایلی است که باعث جلوگیری از گردش آسان آب در سیستم خنک کننده خودرو می شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید رادیاتور را از ماشین جدا کرده و سپس به تمیز کردن آن بپردازیم.

اشکال در رادیاتور می تواند یکی دیگر از علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا باشد. جهت رفع مشکل بالا رفتن آمپر در سرعت بالا باید به یک تعمیرگاه حرفه ای و متخصص مراجعه کنید که مشکل شما به درستی برطرف شود؛ بنابراین بهتر است این کار را به یک تعمیرگاه معتبر بسپارید.

اگر مهارت های لازم را در این زمینه ندارید و قصد دارید در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه مشکل فنی جوش آوردن خودرو خود را تعمیر کنید به صفحه تعمیرگاه مراجعه کنید.

  • اشکال در واترپمپ

اگر رادیاتور خودروی شما سالم است و با تمیز کردن رادیاتور مشکل جوش آوردن خودرو شما هنوز برطرف نشده احتمال خرابی در واترپمپ است.

خنک شدن موتور خودرو به ورود مایع خنک کننده با سرعت خوب و ثابت وابسته است. خرابی واترپمپ می تواند این سرعت را کاهش دهد و باعث افزایش دمای خودرو شود و علت بالا رفتن آمپر در سرعت بالا باشد.

به منظور بررسی جلوگیری از داغ شدن موتور خودرو و یافتن علت بالا بودن آمپر آب پراید متخصصین ما در مجموعه اتوصافکار در ابتدا علت بالا رفتن آمپر موتور ماشین شما مشتریان عزیزان را بررسی خواهند کرد و سپس به تعمیر آن می پردازند.

در صورتی که در این مقاله نتوانستید علت اصلی جوش آوردن ماشین و بالا رفتن آمپر ماشین را پیدا کنید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله جامع علت جوش اوردن ماشین در تابستان میباشد.

علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا
علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا
  • عملکرد نادرست فن رادیاتور

وظیفه فن رادیاتور انتقال هوا به داخل رادیاتور و خنک کردن آب برگشتی از موتور می باشد.

اگر این قطعه دچار آسیب شود یا پره های فن دچار شکستگی شوند، نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد و جریان هوا نمی تواند به درستی وارد رادیاتور شود و باعث کاهش دمای مایع خنک کننده می شود که این موضوع می تواند یکی از علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا باشد.

در صورتی که سیستم برقی خودرو شما به مشکل خورده است و می خواهید با علت نوسان برق دینام و علت ضعیف و قوی شدن برق خودرو آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مقاله علت نوسان برق خودرو را مطالعه کنید.

  • وجود هوا در سیستم خنک کننده

نفوذ هوا به سیستم خنک کننده می تواند یکی از جواب های این سوال باشد که چرا آمپر آب خودرو بالا می رود؟ وجود هوای بیش از اندازه در سیستم خنک کننده خودرو می تواند باعث مسدود شدن جریان آب رادیاتور به پیشرانه شود.

در چنین وضعیتی آب رادیاتور در مخزن باقی مانده و مایع خنک کننده به میزان کافی در اطراف پیشرانه وجود ندارد. مجموعه اتوصافکار با بررسی دوره ای و هواگیری سیستم خنک کننده پیشرانه تا حد زیاد از ایجاد خرابی و هزینه های بالا جلوگیری می کند.

  • مسدود بودن خروجی اگزوز

در مواقعی که راه خروج دود از اگزوز خودرو شما به دلایلی مانند برخورد با سنگ، شکستگی، ضربه و … مسدود می شود، فشار زیادی به موتور وارد می شود.

بنابراین مسدود شدن خروجی اگزوز می تواند یکی از دلایل بالا رفتن آمپر آب ماشین و علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا یا علت بالا رفتن امپر ماشین در سرعت بالا باشد. علت یابی درست در هنگام بروز مشکل می تواند در جلوگیری از بالا رفتن دمای آب موتور تا حد زیادی به شما کمک کند.

بسیاری از خودرو سواران از این مشکل شکایت دارند که بعضی مواقع از لوله اگزوز خودرو خود دودهایی به رنگ غیرطبیعی مشاهده می کنند که این می تواند وجود مشکلی را در خودرو شما هشدار دهد. اگر شما هم در هنگام استارت خودرو دودهای رنگی مشاهده می کنید و به دنبال علت و رفع آن هستید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله انواع رنگ دود اگزوز را مطالعه کنید.

  • سفت بودن سوپاپ ها

اندازه سفت بودن یا شل بودن سوپاپ ها تنظیمات خاص خود را دارد. اگر سوپاپ های خودرو بیش از حد سفت باشند، موتور اتومبیل در دور بالا فشار زیادی را متحمل می شود در نتیجه خیلی زود جوش می آورد و این می تواند یکی از علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا و همچنین علت بالا رفتن دمای آب پراید باشد.

  • کثیف بودن بدنه موتور

زمانی که بدنه خودرو بیش از حد کثیف باشد، در حین انجام کار بیش از حد داغ شده و حرارت در داخل موتور خودرو می ماند. این داغی بیش از حد به آمپر می رسد و در نهایت می تواند علت بالا رفتن آمپر ماشین شود.

اگر سوالی در مورد علت بالا رفتن آمپر آب ۲۰۶ در سرعت بالا دارید که در این بخش پاسخ داده نشده است میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما عزیزان را بدهند.

علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا
علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا

جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب ماشین

برای جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب ماشین و جوش آوردن خودرو می توانید اقدامات زیر را انجام دهید؛ ما در این بخش 10راه حلی که برای جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب ماشین می توانید انجام دهید را به شما عزیزان ارائه داده ایم تا کلیه عوامل و علت بالا رفتن آمپر آب پراید کاربراتوری را رفع کنید.

  1. رسیدگی دائم و مستمر به رادیاتور خودرو، بررسی تمام اجزای آن و اطمینان کامل از عدم نشتی رادیاتور.
  2. میزان آب خودرو را به صورت هفتگی بررسی کنید.
  3. فن ها را به طور دقیق چک و تنظیم کنید.
  4. مایع سیستم خنک کننده را هر دو سال یکبار تعویض کنید.
  5. از پر بودن گاز کولر اطمینان حاصل کنید.
  6. به صورت سالانه هواگیری درست و تمیز کردن پره های رادیاتور را انجام دهید.
  7. ترمزها را به موقع کنترل کنید.
  8. شلنگ و تسمه ها را کنترل کنید.
  9. دقت کافی به عدم حمل بیش از حد بار با اتومبیل.
  10. عدم یدک کشیدن بیش از حد خصوصا در ماشین هایی مانند وانت.

با انجام این اقدامات می توانید تا حد زیادی از جوش آوردن خودرو جلوگیری کنید.

یکی از خدمات مهمی که تعمیرگاه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز با ضمانت انجام می دهد، بازسازی خودرو می باشد که توسط افراد مجرب انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه بازسازی خودرو مراجعه کنید.

علت بالا رفتن آمپر آب در سربالایی

همانطور که می دانید بالارفتن آمپر آب در سربالایی یکی از مشکلات رایج خودرو سوارانی است که مدام با آن روبرو هستند. داغ شدن ماشین بیانگر این است که قطعه ای از خودرو شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.

حال قبل از اینکه بخواهید آن را تعمیر کنید باید به صورت دقیق علت بالا رفتن آمپر پراید در سربالایی را بدانید. اگر خودتان دانش اینکار را دارید می توانید خودتان مشکل را حل کنید در غیر این صورت بهتر است به یک مکانیک متخصص مراجعه کنید تا علت داغ شدن ماشین در سربالایی را بطور دقیق بررسی کند.

اگر خودرو شما ریپ می زند و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل هستید، مقاله علت ریپ زدن ماشین را مطالعه کنید تا این مشکل را در کوتاه ترین زمان برطرف کنید.

وجود اشکالاتی در ترموستات خودرو، واترپمپ، رادیاتور، فن رادیاتور، کثیفی بدنه موتور، پایین بودن سطح روغن یا بی کیفیتی آن، عدم تنطیم موتور این ها همه عواملی است که در علت داغ شدن ماشین در سربالایی و علت بالا رفتن آمپر آب در سربالایی دخالت دارند که در صورت بی توجهی به آن ها و عدم بررسی و تعمیر بموقع می توانند به دیگر قسمت های خودرو آسیب وارد کنند.

از طرفی دیگر ممکن است خودرو سورانی که مالک پراید و یا پیکان هستند زیاد با این مشکل روبرو شوند و اولین سوالی که ذهنشان را درگیر کند این باشد که علت بالا رفتن آمپر آب پراید در سربالایی چیست و چگونه آن را رفع کنیم و یا چرا آمپر آب پیکان بالا میرود. همانطور که گفتیم در چنین شرایطی ابتدا باید عوامل ذکر شده را بررسی کنید و در صورت مهارت لازم آن را برطرف کنید یا به یک تعمیرگاه مطمئن مراجعه کنید.

علت بالا رفتن آمپر آب سمند در سربالایی

یکی از مشکلاتی که اغلب خودرو سواران با آن روبرو هستند، علت بالا رفتن آمپر در سربالایی است که در ادامه به علت بالا رفتن آمپر آب سمند در سربالایی و جلوگیری از آن خواهیم پرداخت.

تنظیم نبودن موتور خودرو یکی از دلایل بالا رفتن آمپر آب خودرو و علت بالا رفتن آمپر آب در سربالایی میباشد که متاسفانه کمتر کسی به آن توجه می کند. چرخش عادی موتور در اثر احتراق مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق حرارت زیادی تولید می کند که این حرارت در شرایط نرمال توسط سیستم خنک کننده دفع و کنترل می شود.

اگر موتور داغ شود و سیستم خنک کننده ماشین دچار خرابی باشد گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال پیدا نمی کند و اجزای داخلی موتور آسیب می بیند.

در بعضی از مواقع ممکن است مشاهده کنید که به دلیل بی کیفیت بودن مواد و ترکیبات مایع خنک کننده تغییراتی در رنگ آب رادیاتور رخ دهد که معمولا این رنگ ها به صورت قهوه ای یا زرد دیده می شود. در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه هستید، به صفحه علت عوض شدن رنگ آب رادیاتور مراجعه کنید.

برای بررسی دمای نرمال خودرو زمانی که موتور خودرویتان روشن است (توجه داشته باشید که کولر خاموش باشد)، از خودرو پیاده شده و از قسمت جلو پنجره فن ها را کنترل کنید. زمانی که فن ها شروع به چرخیدن کردند به داخل خودرو برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را چک کنید.

همچنین زمانی که فن ها خاموش شدند اقدامات بالا را تکرار کنید و موقعیت عقربه ها را به خاطر داشته باشد. هنگام حرکت به سمت سرپایینی توجه داشته باشید که آمپر آب ممکن است تا حدی پایین تر از حد معمول باشد یا در هنگام حرکت به سمت سر بالایی با کولر روشن کمی بالاتر از حد نرمال باشد که در این صورت نگران نباشید.

یکی از خدماتی که شما در مجموعه اتوصافکار می توانید از آن بهره مند شوید خدمات مربوط به بررسی علت بالا و پایین شدن آمپر آب و تعمیر آن می باشد که توسط افراد با تجربه و متخصص انجام می شود.

لاذم به ذکر است که علت بالا رفتن آمپر آب 206 در سربالایی و همینطور علت بالا رفتن آمپر آب پژو 405 در سربالایی را می توانید در موارد ذکر شده بررسی کنید.

اگر ماشین تان قفل شده و نمیدانید علت این موضوع چیست و چه اقدامی باید در این حالت داشته باشید حتما مقاله علت گیرپاژ یا قفل شدن موتور ماشین چیست را مطالعه کنید.

بالا رفتن امپر بعد از خاموش شدن ماشین

یکی از عواملی که باید در این مقاله بررسی کنیم بالا رفتن امپر بعد از خاموش شدن ماشین میباشد. اصلی ترین علت بالا رفتن امپر بعد از خاموش شدن ایراد در ترموستات و رادیاتور میباشد.

در صورتی که در این دو قطعه مشکلی ایجاد شده باشد آب به خوبی در سیستم خنک کننده گردش نمیکند و حرارت موتور خودرو بالا رفته و ماشین جوش میاورد.

در این زمان بهتر است به سرعت ماشین را متوقف کنید اما آن را خاموش نکنید و در صورتی که تعمیرگاه به شما نزدیک است از یک تعمیرکار خبره برای رفع مشکل کمک بگیرید.

علت بالا رفتن آمپر آب پراید
علت بالا رفتن آمپر آب پراید

علت بالا رفتن آمپر آب پراید

پراید یکی از خودرو های رایج در ایران میباشد که یافتن علت بالا رفتن آمپر آب پراید از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی علت بالا رفتن آمپر آب پراید میتواند یکی از دلایل زیر باشد. در ادامه دلایل مختلف را به صورت مجزا برای شرایط متنوع بررسی نموده ایم.

علت بالا رفتن آمپر آب پراید عبارت است از:

  • ایراد رادیاتور پراید
  • ایراد در فن رادیاتور پراید
  • خرابی واتر پمپ پراید
  • عدم تنظیم موتور
  • انسداد خروجی اگزوز پراید
  • کثیفی موتور خودرو
  • ایراد در ترموستات پراید
  • بی کیفیت بودن روغن موتور پراید

اگر سوالی در مورد جزییات علت بالارفتن امپر اب پراید دارید در ادامه شرایط مختلف علت اینکه آمپر آب پراید بالا میرود و علت بالا نشان دادن امپر اب پراید را بررسی کرده ایم.

علت بالا رفتن آمپر آب پراید در سرعت بالا
علت بالا رفتن آمپر آب پراید در سرعت بالا

علت بالا رفتن آمپر آب پراید در سرعت بالا

در این بخش قصد داریم شما را با دلایل بالا رفتن آمپر آب پراید آشنا کنیم. داغ کردن موتور ماشین می تواند یکی از دلیل بالا رفتن آمپر آب پراید و دلیل بالا رفتن آمپر آب ساینا در سرعت بالا باشد که معمولا زمانی رخ می دهد که در فصل گرما هستیم. عملکرد نادرست رادیاتور هم می تواند علت بالا رفتن آمپر ماشین باشد.

در چنین شرایطی این احتمال دارد که رادیاتور خودرو شما بیش از حد کثیف یا جرم گرفته باشد. در بعضی مواقع کثیف بودن قسمت بیرونی رادیاتور هم می تواند در علت بالا رفتن آمپر پراید و علت بالا رفتن آمپر آب سمند ef7 در سربالایی تاثیرگذار باشد.

از دیگر علت بالا رفتن آمپر آب پراید می توانیم به مشکل ترموستات اشاره کنیم که یکی از مهم ترین قطعات سیستم خنک کننده می باشد. واتر پمپ یکی دیگر از قطعات خنک کننده است که عملکرد نادرست آن میتواند علت بالا رفتن آمپر ماشین باشد.

عوامل دیگری از جمله اشکال در رادیاتور و واترپمپ می توانند علت بالا و پایین شدن آمپر آب پراید و علت بالا آمدن آب رادیاتور پراید محسوب شوند که برای جلوگیری از این امر باید به طور مرتب و مستمر قطعات مهم خودرو از جمله واترپمپ، ترموستات، رادیاتور و… بررسی شوند و در صورت مشاهده هرگونه خرابی و رفع دلیل بالا رفتن آمپر پراید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید تا علت بالا آمدن آمپر آب پراید را بررسی کرده و آن را سریعا رفع کند.

اگر واترپمپ خودرو شما مشکلی پیدا کرده و به دنبال علل بروز مشکل دلیل بالارفتن آمپر پراید و رفع خرابی های آن هستید میتوانید راهکار های گفته شده در مقاله علائم خرابی واتر پمپ را مطالعه کنید.

دلایل بسیاری وجود دارند که می توانند از علت های بالا رفتن آمپر آب پراید در سرعت بالا و علت بالارفتن امپر پراید در شرایط مختلف شوند که به مهم ترین آن ها اشاه کردیم و با راه حل های ارائه شده می توانید اقدام به جلوگیری از بالا رفتن آمپر پراید کنید.

علت بالا رفتن آمپر ماشین در زمستان
علت بالا رفتن آمپر ماشین در زمستان

علت بالا رفتن آمپر ماشین در زمستان

زمانی که از خودروی خود بیش از اندازه کار بکشید خودرو شروع به داغ کردن می کند. جوش آوردن خودرو اتفاق رایجی است که ممکن است برای هر خودرو سواری چه در فصل گرما یا سرما رخ دهد.

همانطور که گفتیم ترموستات یکی از قطعات مهم سیستم خنک کننده می باشد که باید از عملکرد صحیح آن اطمینان کامل حاصل کنیم زیرا که جوش آوردن خودرو به دلیل عملکرد نادرست ترموستات ارتباطی با فصل گرما یا سرما ندارد.

اگر به هر دلیلی اندازه مایع خنک کننده کمتر از حد لازم باشد می تواند یکی از علت بالا رفتن آمپر ماشین در زمستان یا علت بالا رفتن امپر ماشین در سرما باشد. عواملی مانند پارگی شلنگ ها، نشتی واتر پمپ، خرابی درب رادیاتور یا مخزن آب، پوسیدگی پولک های اطزاف سیلندر و….باعث کم یا خالی شدن مایع خنک کننده شود.

اگر استپر موتور خودرو شما دچار خرابی یا ایراداتی شده، مقاله علائم خرابی استپر موتور را مطالعه کنید تا به طور کامل با علت خرابی مکرر استپر موتور، نشانه های خرابی استپر موتور و رفع مشکل استپر موتور آشنا شوید.

اگر آمپر خودرو شما در فصل زمستان بالا آمده و به دنبال رفع این مشکل و یافتن علت بالا نیامدن آمپر آب در زمستان هستید، در چنین شرایطی بهتر است به یک تعمیرگاه خوب و مطمعنی که در این زمینه تخصص و مهارت لازم را داشته باشد مراجعه کنید تا علت زود بالا رفتن آمپر آب در زمستان یا علت بالا رفتن امپر پژو در سرما را بدرستی برطرف کند.

تعمیرگاه اتوصافکار با سالها تجربه در این زمینه توانسته خدمات ارزنده ای را در سراسر تهران ارائه دهد و نظر مشتریان را جلب کند. متخصصین ما بعد از بررسی دقیق مشکلات دلیل بالا آمدن امپر اب پراید و عیب یابی خودرو شما، با استفاده از دستگاه های پیشرفته به تعمیر خودرو شما می پردازند.

علت بالا رفتن آمپر آب پراید در زمستان

یکی از مشکلاتی که پراید سواران با آن رو به رو میشوند بالا رفتن آمپر آب پراید در زمستان میباشد که همواره از ما این سوال پرسیده میشود چرا آمپر آب پراید بالا میرود. در واقع برای این مشکل دلایل مختلفی وجود دارد.

متداول ترین علت بالا رفتن آمپر آب پراید در زمستان و جوش آوردن ماشین خرابی ترموستات ماشین میباشد.

وظیفه ترموستات در ماشین این است که زمانی که اب در دمای مناسبی بین 80 الی 90 درجه سانتی گراد باشد مسیر عبور آب را به رادیاتور باز کند و به طور کلی کار این قطعه این است که حرارت اتومبیل را در حد متعادلی نگه دارد.

در صورتی که ترموستات دیر باز شود و یا باز نشود جوش اوردن ماشین اتفاق میفتد که این اتفاق میتواند در فصل سرما نیز اتفاق بیفتد و دلیل بالا رفتن آمپر آب و همچنین دلیل بالا رفتن امپر اب در جاده باشد.

اگر میخواهید مطمئن شوید که علت بالا رفتن آمپر آب پراید در زمستان یا علت بالا آمدن آمپر پراید خرابی ترموستات است یا خیر میتوانید بخاری ماشین را روشن کنید در صورتی که باد بخاری گرم و باد فن در زمستان سرد باشد و در تابستان چندان گرم نباشد ترموستات خراب است.

دیگر علت بالا رفتن آمپر آب پراید در زمستان یا دلیل بالا آمدن آمپر پراید خرابی واتر پمپ موتور اتومبیل میباشد. واتر پمپ میتواند آب در بخش خنک کننده ماشین را بگرداند و به این ترتیب مانع بالا رفتن حرارت ماشین شود.

اتومبیل هایی وجود دارند که واتر پمپ آن ها مستقیما به وسیله تسمه تایم میچرخند کار نکردن واترپمپ نشانه خرابی ان است اما در سایر اتومبیل ها ممکن است کار نکردن واترپمپ به دلیل شل شدن تسمه تایم باشد. برای بررسی سایر دلایل بالا رفتن امپر پراید میتوانید به تعمیرگاه های اتوصافکار مراجعه کنید.

اگر شما هم در حین رانندگی صداهای اضافی به گوشتان می رسد و آرامشتان را به هم می زند می توانید با مطالعه مقاله صداگیری طاقچه خودرو مشکل خودرویتان را برطرف کنید.

علت بالا رفتن آمپر آب پراید در تابستان

مهمترین علت بالا رفتن آمپر آب پراید در تابستان روشن کردن کولر و ایراداتی است که در پی روشن کردن کولر در خودرو ظاهر میشود. ایراداتی که به دنبال علت بالا رفتن آمپر آب پراید در تابستان در اثر روشن شدن کولر خودرو ظاهر میشود میتواند شامل موارد زیر باشد.

سوختن واشر سرسیلندر

در پی روشن کردن کولر خودرو سوختن واشر سرسیلندر از اتفاقات رایج است که دلیل امپر کشیدن ماشین میباشد.

کثیفی رادیاتور

این کثیفی سبب میشود عملیات تبادل حرارتی به درستی انجام نشود دلیل بالا رفتن امپر اب ماشین میشود و دمای آب موتور افزایش پیدا میکند.

اختلال در کار فن ها

این ایراد در زمان روشن کردن کولر رخ میدهد و دلیل بالا رفتن آمپر ماشین میباشد.

علت پایین نیامدن آمپر آب پراید

گاهی ممکن است آمپر ماشین پایین نیاید در این زمان قطعا شما به دنبال علت پایین نیامدن آمپر آب پراید و ماشین مورد نظرتان هستید. به طور کلی علت پایین نیامدن آمپر آب پراید ایراد در رادیاتور خودرو میباشد که بهترین کار در این زمان متوقف کردن خودرو و روشن نگه داشتن آن و باز کردن کاپوت برای خنک شدن رادیاتور میباشد.

این دلیل به عنوان علت پایین نیامدن آمپر آب پژو 405 نیز مطرح میشود.

در صورتی که آمپر پایین نیامد میتوانید روی رادیاتور آب بریزیدو اگر باز هم آمپر پایین نیامد ماشین را خاموش کرده و با احتیاط درب رادیاتور را باز کنید و داخل آن آب بریزید.

علت بالا رفتن امپر ماشین موقع کولر گرفتن

از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که وقتی کولر روشن میکنی امپر ماشین میره بالا علت چیست. یکی دیگر از دلایل بالا رفتن آمپر آب ماشین موقع کولر گرفتن میباشد که علل مختلفی برای این امر وجود دارد. شایع ترین علت بالا رفتن آمپر آب پراید موقع کولر گرفتن یا علت بالا رفتن امپر هنگام کولر گرفتن پراید سوختن واشر سرسیلندر میباشد. در صورتی که واشر سرسیلندر سالم باشد شما میتوانید علت بروز این مشکل را در رادیاتور و فن خودرو جستجو کنید.

اگر کولر ماشین تان خراب شده و باد گرم میزند میتوانید با مراجعه به صفحه علت باد گرم کولر ماشین راهکار های کاربردی برای مواجه با این شرایط را یاد بگیرید.

در صورتی که رادیاتور ماشین کثیف باشد تبادل حرارتی به خوبی انجام نمیشود و همین امر باعث میشود دمای آب پیشرانه بالا رود.

گاهی هم ممکن است در بررسی علت بالا رفتن امپر ماشین موقع کولر گرفتن رادیاتور سالم باشد که در این وضعیت شما باید فن های خنک کننده خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

دقت داشته باشید که برای رفع علت بالا رفتن امپر ماشین موقع کولر گرفتن نیاز است که در زمان حرکت ماشین با دور موتور بالا کولر را خاموش کنید و در صورتی که خودرو خاموش است و قصد روشن کردن کولر را دارید نیاز است خودرو را روشن کنید و کلاچ بگیرید تا عملکرد موتور را تحت فشار قرار دهید و سپس کولر را روشن کنید.

یکی از مشکلاتی که برای اکثر خودرو ها رخ میدهد خراب شدن سنسور دور موتور میباشد. اگر میخواهید با نشانه های خرابی سنسور دور موتور آشنا شوید میتوانید مقاله علائم خرابی سنسور دور موتور را مطالعه کنید.

علت بالا رفتن آمپر آب پراید موقع کولر گرفتن

پراید یکی از ماشین هایی است که همیشه صاحب خود را با مشکل بالا رفتن آمپر آب موقع کولر گرفتن مواجه میکند. علت بالا رفتن آمپر آب پراید موقع کولر گرفتن میتواند به دلیل ایجاد گرفتگی در رادیاتور ها باشد.

عبور آب در رادیاتور باعث میشود که با گذشت زمان رسوبات آب در رادیاتور بماند و باعث گرفتگی شود. گرفتگی و انسداد در رادیاتور ها میتواند بازدهی آن ها را کاهش دهد. برای برطرف کردن مشکل رادیاتور و علت بالا رفتن آمپر آب پراید موقع کولر گرفتن میتوانید رادیاتور آب و بخاری را شستشو دهید.

علت بالا رفتن آمپر آب پراید در ترافیک

حتما این موضوع برای شما هم پیش آمده که در ترافیک هستید و ناخوداگاه آمپر آب بالا میرود. در این قسمت میخواهیم علت بالا رفتن آمپر آب در ترافیک که شایع ترین مشکلات در پراید است را بررسی کنیم.

اصلی ترین علت بالا رفتن آمپر آب پراید در ترافیک رادیاتور میباشد. به طور کلی شما باید علت اصلی بالا رفتن آمپر و همین طور علت آمپر کشیدن پراید را در ترموستات بررسی کنید زیرا این قطعه وظیفه متعادل نگه داشتن دمای آب و ماشین را برعهده دارد و در صورتی که خراب شده باشد دمای ماشین بالا میرود و آمپر ماشین بالا میرود.

دیگر علت بالا رفتن آمپر آب در ترافیک یا دلیل آمپر کشیدن پراید عملکرد نامناسب واتر پمپ میباشد. قطعه واتر پمپ دارای پروانه میباشد که میتواند آب را به چرخش در بیاورد. در صورتی که این پروانه به صورت هرز بچرخد موتور داغ میشود و آمپر ماشین پراید بالا میرود. همچنین ممکن است علت بالا رفتن آمپر آب پراید در ترافیک این باشد که تسمه تایم شل شده باشد و همین امر باعث شود حتی زمانی که موتور در حالت درجا و ترافیک کار کند آمپر آب بالا میرود.

در صورتی که برای رفع علت بالا رفتن آمپر آب در ترافیک و بالا رفتن امپر در حالت درجا نتوانستید اقدامات لازم را انجام دهید میتوانید با همکاران ما در اتوصافکار تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ایرادات ماشین تان را برای علت بالا رفتن آمپر آب در حالت درجا رفع نمایند.

همچنین اگر سوالی در مورد علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا دارید که این مقاله به آن پاسخ داده نشده میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا را بررسی کنند.

علت بالا رفتن آمپر آب 206 در ترافیک

بسیاری از کاربران به دنبال علت بالا رفتن آمپر آب 206 در ترافیک هستند و میخواهند بدانند علت بالا رفتن آمپر آب در ترافیک چیست.

اصلی ترین علت بالا رفتن آمپر آب 206 در ترافیک مربوط به ایراد پیدا کردن ترموستات میباشد که میتوانید آن را از باد کردن شلنگی که به آن متصل است متوجه شوید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های انواع ترموستات ها میتوانید مقاله فرق ترموستات ۷۵ با ۸۳ پراید را مطالعه کنید.

مورد بعدی که به عنوان علت بالا رفتن آمپر آب 206 در ترافیک مطرح میشود خرابی واتر پمپ میباشد. در صورت بروز این مشکل آمپر آب در سربالایی ها بالا میرود و مدت زمان زیادی طول میکشد تا به حالت عادی برگردد. در زمانی که از کاپوت ماشین بخار خارج شد باید به سرعت ماشین را متوقف کنید.

دیگر علت بالا رفتن آمپر آب 206 در ترافیک کثیف شدن و جرم گرفتن شبکه داخلی رادیاتور ها و عدم چرخش درست مایع خنک کننده در خودرو میباشد. در صورتی که آب نتواند به صورت درست در سیستم گردش داشته باشد سبب میشود در ترافیک و دنده سبک جوش بیاورد.

در صورتی که رادیاتور ماشین شما ایرادی پیدا کرده است و نمیدانید چطور باید اقدام به رفع مشکل ایجاد شده کنید میتوانید با مراجعه به صفحه مشکلات رایج رادیاتور ماشین با راهکارهای کاربردی آشنا شوید.

علت بالا نیامدن آمپر آب خودرو

یکی دیگر از مشکلاتی که رانندگان خودرو ممکن است با آن مواجه شوند بالا نرفتن آمپر آب خودرو می باشد. این مشکل علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد موتور خودرو می تواند باعث گرم نکردن کافی بخاری در زمستان شود؛ در ادامه به علت بالا نیامدن آمپر آب خودرو و علت بالا نیامدن آمپر آب پژو 405 می پردازیم.

در چنین شرایطی باید مشکلات زیر را بررسی کنید :

  • بررسی وضعیت گرمای بخاری

ابتدا باید بررسی کنید که آیا بخاری خودرویتان هوای گرم تولید می کند یا خیر؟ اگر هوای بخاری گرم باشد اما دمای آمپر آب پایین باشد دو علت دارد:

  1. خراب بودن فشنگی آب و عدم نمایش درست دمای آب در داشبورد.
  2. مسدود شدن جریان گردش آب در موتور و رادیاتور که بسیار خطرناک است.

در حالت دوم علت بالا نیامدن آمپر آب پراید صبا که بسیار خطرناک است دلایلی مانند خرابی واترپمپ خودرو، نفوذ هوا به آب خودرو، ایجاد رسوب و…دخیل است که باعث می شود آب نتواند در مسیر خودش به درستی گردش داشته باشد در نتیجه دمای بخشی از آب بسیار بالا و بخشی دیگر پایین است.

در چنین شرایطی شما باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید که علت بالا نیامدن آمپر آب خودرو شما را بدرستی تشخیص و برطرف کنند تا از آسیب های جدی تر جلوگیری کنید.

  • بررسی وضعیت ECU در خودروهای مدرن

در برخی از خودروهای مدرن احتمال دارد کنترل دمای موتور بر عهده ی ECU باشد. در این مدل خودروها ممکن است مشکلی در عملکرد کامپیوتر یا ECU خودرو وجود داشته باشد که باید توسط متخصصین بررسی شود؛ توجه داشته باشید که این امر نیاز به تخصص و دانش کافی دارد.

  • بررسی وضعیت ترموستات خودرو

اگر فن رادیاتور خودرو در هنگام خنک بودن مشغول باشد، ممکن است ترموستات با مشکل روبرو شده باشد. در این شرایط ترموستات خودرو ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد یا اینکه ایجاد رسوب مانع از عملکرد درست آن شده باشد.

اگر چراغ چک ماشین تان روشن شده و نمیدانید علت ان چیست و چطور میتوانید ایراد را پیدا کنید مقاله چشمک زدن چراغ چک را مطالعه کنید.

حد نرمال آمپر ماشین

شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که حد نرمال آمپر ماشین در چه محدوده ای باید باشد؟ آمپر آب سمند باید کجا باشد؟ با بررسی عقربه ی آمپر آب در هنگام روشن و خاموش شدن فن های رادیاتور در حالت دور کند می توانید جواب این سوال را پیدا کنید.

شما می توانید با بررسی کردن آمپر آب ماشین در حالت روشن و خاموش شدن فن رادیاتور به حد نرمال آمپر ماشین پی ببرید. برای پیدا کردن جواب دقیق تر این سوال می توانید در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شده و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید.

هنگامی که فن ها شروع به چرخیدن کردند به داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را چک کنید. سپس هنگامی که فن ها خاموش شدند همین اقدام را تکرار کنید و موقعیت عقربه ی مذکور را به خاطر داشته باشید. این محدوده حد نرمال آمپر ماشین را به شما نشان می دهد. به این ترتیب شما میتوانید متوجه شوید امپر اب پراید باید کجا باشه و برای کارکرد بهتر ماشین تلاش کنید و امپر اب پراید 131 را در حد نرمال نگه دارید.

به طور کلی دمای نرمال آمپر آب پژو 405 و اکثر خودرو ها 80 تا 96 درجه سانتی گراد میباشد که باید در این محدوده دما نگه داشته شود تا موتور خودرو دچار آسیب نگردد.

اقدامات زمان بالا رفتن آمپر آب ماشین
اقدامات زمان بالا رفتن آمپر آب ماشین

اقدامات زمان بالا رفتن آمپر آب ماشین

تا اینجا مقاله شما با علت بالا و پایین شدن آمپر آب ماشین، علت نوسان آمپر آب پراید و اینکه چرا امپر پراید بالا میره آشنا شدید و سوالی که مطرح است این است که در صورت بالا رفتن آمپر آب ماشین باید چه کنیم.

کاربردی ترین اقدامات زمان بالا رفتن آمپر آب ماشین شامل نکات زیر است:

  • خاموش نکردن ماشین

در صورتی که آمپر ماشین به صورت غیر طبیعی بالا رفته قبل از آن که علت بالا و پایین شدن آمپر آب و علت نوسان آمپر آب پراید را بررسی کنید نیاز است ماشین روشن بماند و به هیچ وجه خاموش نشود و فن شروع به فعالیت کند. این کار باعث میشود آب رادیاتور به مرور زمان خنک شود. پس اولین اقدام در زمان بالا رفتن امپر ماشین متوقف کردن خودرو و روشن نگه داشتن آن است.

  • باز کردن درب کاپوت

از دیگر اقداماتی که باید در زمان بالا و پایین شدن آمپر آب انجام دهید باز کردن کاپوت خودرو میباشد. این کار سبب میشود که دما به مرور کاهش یابد و از جوش آوردن خودرو جلوگیری میکند.

  • بررسی فن ها خنک کننده رادیاتور

پس از آن که خودرو را متوقف کردید نیاز است که فن های رادیاتور را چک کنید زیرا خرابی این فن ها میتواند اصلی ترین علت داغ شدن ماشین در سربالایی و علت بالا و پایین شدن آمپر آب پراید باشد. در صورتی که فن های ماشین کار نمیکردند و داغ شده بودند شما میتوانید روی رادیاتور خودرو آب بریزید تا دمای آن کاهش یابد. وقتی دما کاهش یافت میتوانید ماشین را خاموش نمایید.

در صورتی که فن ها به خوبی کار میکردند و همچنان بعد از چند دقیقه دمای آمپر بالا بود احتمالا رادیاتور قفل کرده است. دیگر احتمالا برای علت بالا و پایین شدن آمپر آب پراید و سایر ماشین ها تجمع رسوب رادیاتور، خرابی واتر پمپ و سرسیلندر میباشد.

  • آب ریختن درون رادیاتور

اگر شما روی قسمت های مختلف رادیاتور آب ریختید و دمای آمپر پایین نیامد میتوانید ماشین را خاموش کنید و به آرامی داخل رادیاتور آب بریزید.

در زمان انجام این کار دقت کنید که نیاز است درب رادیاتور را با پارچه باز کنید و صوت خود را عقب نگه دارید زیرا بخاراتی در رادیاتور وجود دارد که میتواند برای شما سوختگی ایجاد کند. کمبود آب در رادیاتور میتواند علت بالا رفتن آمپر آب پراید در سرعت بالا باشد و زمانی که آب داخل رادیاتور میریزید میتوانید این مشکل را رفع نمایید.

اگر چراغ روغن ماشین تان روشن شده و نمیدانید چه اقداماتی سبب خاموش شدن این چراغ میشود میتوانید مقاله علت روشن شدن چراغ روغن و استپ در دور پایین را مطالعه کنید.

جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب

راهکار هایی وجود دارد که شما میتوانید برای جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب ماشین انجام دهید تا درگیر مشکلات بالا و پایین شدن دمای آمپر ماشین نشوید. این توصیه های را جدی بگیرید تا هیچ مشکلی برای ماشین تان پیش نیاید.

  • ماشین تان را در جای خنک و در سایه پارک کنید.
  • از ضد جوش مناسب برای ماشین تان استفاده کنید.
  • آب رادیاتور خودروتان را به صورت دوره ای بررسی کنید تا ناگهان آب رادیاتور کم نشود.
  • رادیاتور خودرو را رسوب گیری کنید.
  • در سربالایی ها و مسیر های دشوار کولر را خاموش نمایید.
  • در ترافیک از خودروهایی که در جلوی شما هستند فاصله بگیرید.
  • رادیاتور را هواگیری کنید.
  • بیش از حد با اتومبیل بار حمل نکنید.
  • بیش از حد مجاز در ماشین هایی مانند وانت یدک نکشید.
  • فن ها را به صورت دوره ای چک نمایید.
  • مایه سیستم خنک کننده را تقریبا هر دو سال یک بار تعویض کنید.
  • تسمه ها و شیلنگ های خودرو را به صورت مداوم بررسی کنید.

جمع بندی

توجه داشته باشید که هر خرابی در خودرو شما هشداری است که به شما می گوید یکی از قسمت های خودرو آسیب دیده و نباید نادیده گرفته شود. بالا رفتن آمپر خودرو یکی از علائم خرابی خودرو و اتفاق رایجی است که در فصل گرما بسیاری از رانندگان خودرو با آن مواجه هستند.

اگر می خواهید با علت بالا رفتن امپر ماشین و علت بالا رفتن آمپر آب زانتیا و پراید و سمند و انواع خودرو آشنا شوید، ما در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم که علت بالا رفتن آمپر خودرو چیست و برای جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب ماشین چه اقداماتی باید انجام داد.

سوالات متداول

علت بالا رفتن آمپر ماشین چیست؟

خرابی ترموستات خودرو، اوجود اشکالاتی در رادیاتور، عملکرد نادرست واتر پمپ، وجود هوا در سیستم خنک کننده، مسدود بودن خروجی اگزوز، کثیف بودن بدنه موتور می توانند از عواملی باشند که موجب بالا رفتن آمپر ماشین می شوند و در صورت بی توجهی مشکلات جدی تری برای خودرو شما بوجود آورند.

دلیل بالا رفتن آمپر آب پراید در سرعت بالا چیست؟

این مشکل بیشتر در فصل گرما رخ می دهد و بسیاری از رانندگان از آن شکایت دارند. یکی از دلایل آن می تواند کثیفی بیش از حد رادیاتور باشد. زمانی که رادیاتور بیش از حد کثیف شده و جرم گرفته باشد می تواند باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد رادیاتور شود که این امر منجر به بالارفتن امپر آب پراید می شود.

برای جلوگیری از بالا رفتن آمپر آب ماشین چه باید کرد؟

همانطور که گفتیم رسیدگی دائم و مستمر به قطعات مهم خودرو از جمله رادیاتور، واترپمپ، ترموستات و بررسی میزان آب خودرو، چک کردن منظم و دقیق فن ها، تعویض کردن مایع سیستم خنک کننده خودرو هر دو سال یکبار و… می توانند از بالا رفتن آمپر ماشین جلوگیری کنند.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

4 نظر

  1. من پژو ۴۰۵ مدل ۹۶ دارم تو سرعت آمپر بالا میره تا وسط تقریبا اما دور کم میشه آمپر میاد پایین امروز ترموسات هم عوض کردم اما اثر نداشت دیگه موندم چشه

  2. سلام ماشین رو داخل شهر زیاد گاز بدم یا کولر بزنم
    و خارج شهر سربالای برم وداخل شهر تو گرما
    آمپر میاد بالا
    وزمانی که فن رو میزنم دور تند دما رو میاره پایین
    ماشین 405مدل90
    اما سربالا که فن میزنم دما آمپر خط وسط می باشد
    سر پایین آمپر میاد پایین
    مشکل آب نداره رادیات تمیزه ترمستات نداره مشکل از اگزوز نیست
    لطفاً به سوالم پاسخ دهید ممنون

  3. منم همین مشکل رو دارم،یه دفعه آمپر آب پژو میاد تا وسط بعد خودش میاد پایین،ماشین من تنظیم بود نمیدونم شاید هوا گرفته ،یا دمای کاذب باشه

  4. سلام من پراید دارم در حالت درجا آمپر بالا میره وقتی حرکت میکنم میاد پایین ممنون میشم علتشو بگید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید