پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
معایب تارا اتوماتیک و دستی | معایب خودرو تارا اتوماتیک | چرا تارا نخریم

معایب تارا اتوماتیک و دستی

خودرو تارا از خودرو های ایران خودرو می باشد که این خودرو همانند اکثر محصولات تولید داخلی طراحی و خصوصیات فنی متفاوتی نسبت به تولیدات قبلی خود ندارد. لازم است بدانید که تارا خودروی تغییر یافته از پژو 301 می باشد. این خودرو هم دارای معایب و مشکلاتی می باشد که در ادامه به بررسی برخی از معایب تارا اتوماتیک و دنده ای پرداخته ایم. اگر تا انتهای این مقاله سوالی در مورد معایب ماشین تارا داشتید که به آن پاسخ داده نشد میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما عزیزان را بدهند.

اگر به دنبال خرید خودرو با قیمت مناسب و بیشترین آپشن هستید و نمیدانید چه ماشینی مناسب شماست میتوانید با مطالعه مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم بهترین و مناسب ترین خودرو را متناسب با قابلیت های مورد نظرتان را بیابید.

معایب خودرو تارا
معایب خودرو تارا

معایب خودرو تارا

یکی از سوالات پرتکرار مشتریان ما این است که چرا نباید خودروی تارا بخریم؟ آیا این خودرو معایب زیادی دارد که عده ای از خرید آن منصرف میشوند و چرا نباید خودروی تارا بخریم؟ به طور کلی برای بررسی معایب خودرو تارا باید تمام ویژگی های منفی آن را از نظر فنی و ظاهری مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن محاسن و معایب تارا بهترین انتخاب را داشته باشید.

شاید در کنار بررسی معایب ماشین تارا برای شما هم دانستن این موضوع جال باشد که در بازار ایران 4 تیپ تارا موجود میباشد : تارا دستی پایه، تارا دستی آپشنال، تارا اتومات پایه، تارا اتومات آپشنال. تمامی این 4 تیپ از نظر ظاهری تفاوت های کمی با یکدیگر دارند و

در این بخش قصد داریم به بررسی معایب تارا اتوماتیک و دنده ای بپردازیم. برخی از معایب های این خودرو به شرح زیر می باشد که ما در ادامه معایب تارا اتوماتیک و دنده ای را به صورت مجزا بررسی کرده ایم.

از اصلی ترین خدمات مجموعه اتوصافکار معرفی مراکز صافکاری، نقاشی و تعمیرگاهی معتبر در سراسر ایران است. شما میتوانید برای یافتن بهترین مراکز صافکاری با قیمت مناسب به صفحه صافکاری مراجعه کنید.

مشکلات فنی خودروی تارا

در مورد مشکلات فنی خودروی تارا باید بگوییم که رایج ترین معایب خودروی تارا که توسط مشتریان و تعمیرکاران گزارش شده است مربوط به گیربکس آن میباشد.

گیربکس یکی از قطعات اصلی خودرو میباشد که باید در زمان مناسبی نسبت به تعویض روغن آن اقدام کرد تا این قطعه مهم خراب نشود و هزینه اضافی به بار نیاورد. بنابراین اگرچه ضعیف بودن گیربکس تارا یکی از معایب آن محسوب میشود اما شما میتوانید با روغن کاری آن از خرابی زودهنگام پیشگیری کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله زمان تعویض روغن گیربکس را مطالعه کنید.

در نظرات در مورد تارا از دید مشتریان و تعمیرکاران دیگر موردی که به عنوان مشکلات فنی خودروی تارا اتوماتیک و دنده ای نقل میشود سخت جا رفتن دنده ها میباشد.

البته این مشکل میتواند دلایل متعددی داشته باشد و شما باید از جهات مختلف این مشکل را بررسی کنید.

در این راستا پیشنهاد میکنیم برای رفع این مشکل فنی حتما مقاله علت جا نرفتن دنده در حالت روشن را مطالعه کنید.

از دیگر معایب تارا میتوان به ایراد در بخش باتری خودرو در عملکرد مناسب و مشکل داشتن باتری اشاره کرد.

فرسایش زود هنگام یاتاقان های خودرو تارا از دیگر مواردی است که در قسمت پیشرانه ماشین تارا رخ میدهد که علت آن میتواند کم شدن فشار روغن ماشین باشد.

یاتاقان قطعه ای میباشد که بین میل لنگ و پیستون قرار گرفته و از اصطکاک آن ها روی هم جلوگیری میکند. برای آشنایی بیشتر با این قطعه و نحوه نگهداری از آن برای جلوگیری از فرسایش آن میتوانید به مقاله یاتاقان چیست مراجعه کنید.

در نظرات در مورد تارا بیان شده است که فاصله این خودرو تا کف زمین کم میباشد و همین امر سبب شده است که فرمان پذیری خوبی نداشته باشد.

این فرمان ناپذیری نامناسب سبب میشود در پیچ ها و مسیر های منحنی مشکلاتی برای راننده و خودرو ایجاد شود و حتی منجر به تصادف شود.

در ادامه شما را با معایب خودرو تارا اتوماتیک نیز آشنا خواهیم کرد.

مشکلات ظاهری و بدنه تارا

از مشکلات ظاهری و بدنه تارا میتوان به قرارگیری نامناسب چراغ های جلو اشاره کرد که سبب میشود بهترین دید را به راننده ندهد.

بالا بودن لبه صندوق عقب از دیگر مشکلات ظاهری و بدنه تارا میباشد. البته ظاهر یک ماشین میتواند بنا به سلیقه افراد محبوب و یا زشت باشد اما در این بخش براساس استاندارد ها این طراحی ظاهری را بررسی میکنیم.

از معایب ظاهری و بدنه تارا میتوان به پایین بودن کیفیت کابین این خودرو اشاره کرد. برای ساخت کابین این خودرو از قطعات داخلی و چینی استفاده میشود و همین امر دست طراحان را برای ساخت کابین استانداردتر باز نمیگذارد ه در نهایت به طراحی چنین کاببین هایی می انجامد.

تجهیزات الکترونیکی که در این خودرو استفاده شده است از کیفیت پایینی برخوردار میباشند که این مورد از دیگر عایب تارا است.

اگر در خرید تارا و شاهین تردید دارید و نمیدانید در این رنج قیمتی کدام خودرو بهتر است حتما مقاله مقایسه تارا و شاهین را بخوانید.

معایب تارا از نظر موتور

در این بخش قصد داریم به بررسی برخی از معایب خودرو تارا از لحاظ موتور بپردازیم. شما می توانید در بخش زیر لیست معایب تارا ایران خودرو (معایب خودرو تارا) از نظر موتور را بررسی نمایید.
قدرت موتور محدود: در خصوص موتور خودرو تارا باید بدانید موتور این خودرو کوچک می‌باشد و دارای قدرت محدودی است.
مصرف سوخت زیاد در سرعت های بالا: با توجه به اینکه موتور تارا کوچک می‌باشد امکان دارد مصرف سوخت در سرعت‌های بالای در این خودرو افزایش یابد. در صورتی که راننده این خودرو دائماً با سرعت بالا رانندگی می‌کند نیاز به سوخت بیشتری برای سرعت و پاسخگویی ماشین خود دارد.

شتاب کم: موتور کوچک تارا موجب می‌شود که خودرو دارای شتاب کمتری نسبت به خودروها با موتورهای بزرگتر باشد. این ممکن است در شرایطی همانند اتوبان ها و …. موجب عملکرد ضعیف تر در خودرو شود‌.

اگر میخواهید با یک میلیارد تومان ماشین فول آپشن بخرید و با گزینه های مناسب آشنایی ندارید حتما مطالب صفحه با یک میلیارد چه ماشینی بخرم را مطالعه کنید.

معایب تارا در طراحی داخلی و داشبورد

از معایب تارا در طراحی داخلی و داشبورد میتوان به این مورد اشاره کرد که کارخانه سازنده این خودرو برای کاهش هزینه های ساخت تارا تمام تلاش خود را کرده است و برای این منظور تغییرات بسیار کمی در داشبورد پژو 301 اعمال کرده و آن را در خودرو تارا تعبیه کرده است.

جذابیتی در طراحی داخلی و داشبورد این خودرو وجود ندارد و نمایشگر لمسی تارا در محل نامناسبی قرار گرفته است که از ایرادات تارا میباشد.

متریال به کار رفته در ساخت داشبورد نیز متاسفانه بی کیفیت است و از مواد مرغوب برای ساخت این بخش از خودرو استفاده نشده است.

از دیگر مواردی که باید در بخش معایب تارا در طراحی داخلی و داشبورد به آن اشاره کنیم ساده بودن فرم صندلی ها و مناسب نبودن آن ها برای نشستن های طولانی میباشد.

کلید های تنظمیات تارا اتوماتیک و دنده ای در جای نامناسب با ارگونومی بدن انسان قرار گرفته است و همین امر سبب در دسترس نبودن این دکمه ها میشود. همچنین به دلیل قرار گیری تعداد زیادی دکمه تنظیمات در داشبورد این خودرو راننده در ابتدا باید زمان زیادی برای یادگیری کلید های مورد نظر صرف کند و این مورد باعث حواس پرتی راننده نیز میشود.

از دیگر معایب تارا اتوماتیک قرارگیری دکمه استارت در بخش چپ فرمان برخلاف خودروهای امروزی میباشد که نشان دهنده طراحی ضعیف این خودرو است.

این خودرو برای رانندگان بلند قد چندان مناسب نیست زیرا بسیاری از رانندگان از برخورد زانو خود به ستون میانی داشبورد گزارش هایی داده اند که این نشان میدهد طراحی خودرو تارا براساس استاندارد ها و ارگونومی نبوده است.

اگر قصد خرید لاستیک با قیمت مناسبی را دارید و نمیدانید چطور باید اقدام به خرید لاستیک دولتی کنید میتوانید به صفحه قیمت لاستیک بارز دولتی مراجعه کنید.

معایب تارا اتوماتیک
معایب تارا اتوماتیک

معایب تارا اتوماتیک

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که مشتریان از ما میپرسند این است که چرا نباید خودروی تارا بخریم و معایب تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ و مدل های جدیدتر چیست.

در قسمت بالا به صورت کلی معایب ماشین تارا را بررسی کردیم اما در این قسمت میخواهیم به صورت اختصاصی تر نقد و بررسی تارا اتوماتیک را به شما عزیزان ارائه دهیم.

در این قسمت براساس نظرات در مورد تارا اتوماتیک رایج ترین مشکلات ماشین تارا اتوماتیک را به شما توضیح میدهیم تا با آگاهی بیشتر در مورد خرید این ماشین اقدام کنید.

در صورتی که شما هم تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اید میتوانید در بخش نظرات این صفحه تجربه و نظرات در مورد تارا اتوماتیک را ثبت کنید تا به دیگران کمکی در این زمینه کرده باشید.

اگر به فکر خرید ماشین های قدیمی و کلاسیک هستید میتوانید با مراجعه به صفحه ماشین قدیمی مدل های متنوع این خودرو ها را نیز مشاهده کنید.

معایب تارا اتوماتیک از نظر موتور

موتور خودرو تارا اتوماتیک TU5P بوده و از فناوری قدیمی برای ساخت آن استفاده شده است. سطح کیفی این موتور نسبت به نمونه های قدیمی و فرانسوی افت زیادی داشته و نمیتوانیم نمونه موتور های جدید را با نمونه های قبلی از نظر کارکرد و کارایی مقایسه کنیم.

در کنار کارایی میتوان به میزان تولید صدای موتور این خودرو در حین کار کردن اشاره کرد که قابل مقایسه با نمونه های قدیمی و اورجینال این موتور ها نیست.

از معایب تارا اتوماتیک از نظر موتور میتوان به این مورد اشاره کرد که در شتاب اولیه آن کمی تاخیر مشاهده میشود که این مشکل میتواند به خاطر به روزرسانی نرم افزاری ایسیو جهت ارتقای کیفیت آلایندگی به سطح یورو ۵ باشد.

در قسمت موتور خودرو تارا اتوماتیک کاهش فشار روغن اتفاق میفتد که این امر سبب میشود یاتاقان ها در زمان کوتاهی فرسوده شوند که این مورد از رایج ترین معایب ماشین تارا اتوماتیک محسوب میشود.

بد جا رفتن دنده ها و روغن ریزی از مشکلات خودرو تارا اتوماتیک میباشد که توسط مشتریان و دارندگان این خودرو گزارش شده است.

گیربکس این خودرو مشکل اساسی دارد و پرتکرار ترین ایرادی که برای این ماشین گزارش شده است همین مشکل معایب گیربکس تارا اتوماتیک میباشد.

گشتاور موتور تارا اتوماتیک برای میزان سنگینی بدنه آن کم بوده و این ماشین در سربالایی ها معمولا کم میاورد.

سیستم CVVT موتور خودرو تارا نه تنها باعث کاهش آلایندگی و مصرف سوخت کمتر نگردیده است بلکه تاثیر بسیار منفی در شتاب گیری این محصول نیز همراه داشته است.

شاهین نیز یکی از خودرو های داخلی میباشد که گاهی افراد در خریدن و نخریدن این خودرو با تردید رو به رو میشوند. اگر شما هم جز این دسته هستید پیشنهاد میکنیم قبل از هر تصمیمی مقاله چرا خودرو شاهین نخریم را مطالعه کنید.

در بخش زیر اطلاعات موتور این خودرو را قرار داده ایم:

تارا دنده ایتارا اتوماتیک
نوع موتورTU5PTU5P
حجم موتور (سی‌سی)۱۵۸۷۱۵۸۷
حداکثر توان موتور (اسب بخار)۱۱۳۱۱۳
حداکثر گشتاور (نیوتون متر)۱۴۴۱۴۴

مزایا و معایب تارا اتوماتیک (معایب تارا اتوماتیک) چیست؟ در بخش بالا با معایب تارا اتوماتیک آشنا شدید حالا قصد داریم شما را با مزایای تارا اتوماتیک آشنا کنیم.

در این محاسن و معایب تارا اتوماتیک به صورت گزینه ای شما را با محاسن و مزایا تارا اتوماتیک آشنا میکنیم:

  • مناسب بودن فضای بار
  • دارا بودن تجهیزات رفاهی در حد ماشین های داخلی
  • کم استهلاک بودن پیشرانه
  • دارا بودن آشپن های ایمنی
  • امکان کنترل و هندلینگ بالا در مسیر های لغزنده

مشکلات فنی تارا اتوماتیک

از رایج ترین مشکلات فنی و معایب خودرو تارا اتوماتیک که میتوتن به آن اشاره کرد ضعیف بودن موتور خودرو، کم بودن فاصله ماشین تا زمین، مشکل داشتن باتری خودرو و عدم فرمان پذیری ایده ال میباشد.

جا نرفتن به خوبی دنده ها از دیگر مشکلات فنی این ماشین میباشد که سبب شده عدم رضایت بسیاری از مشتریان را به همراه داشته باشد.

نشتی آب به داخل کابین از دیگر مشکلات فنی و معایب تارا اتوماتیک ۱۴۰۲ است که این ایراد در زمان در رفتن شلنگ کولر خودرو از جای خود میباشد.

در بررسی تارا اتوماتیک مشاهده شده است که در زمان گرم شدن موتور غربیلک فرمان به سختی چرخیده میشود و همین امر سبب میشود گاها افراد برای رانندگی در مسیر های منحنی از دو دست خود برای چرخاندن فرمان استفاده کنند.

اگر در این محدوده قیمتی به فکر خرید سورن پلاس هستید پیشنهاد میکنیم مقاله معایب سورن پلاس را قبل از اقدام به خرید این خودرو مطالعه کنید.

معایب تارا دستی
معایب تارا دستی

معایب تارا دستی

از معایب تارا دستی یا ایرادهای شایع تارا میتوان به بالا بودن هزینه قطعات یدکی و مصرفی این خودرو میباشد. ببالا بودن هزینه تعویض تسمه تایم، شمع، لنت ها و روغن و دیگر قطعات مصرفی از جمله نمونه هایی برای این ایراد میباشد.

از معایب تارا دنده ای میتوان به ضعیف بودن طراحی داخلی آن بدون توجه به استانداردها و ارگونومی میباشد. این امر سبب میشود دسترسی راننده برای دکمه های کنترلی قرار داده شده روی داشبور این خودرو کم شود و میتواند سبب حواس پرتی او نیز گردد.

نامتناسب بودن طراحی بخش جلویی و عقب این خودرو با از دیگر ایرادات این ماشین است. پیشرانه ضعیف تارا دستی سبب شده است که افراد در میان خودروهایی در این رنج قیمتی گزینه های بیشتری برای خرید داشته باشند که از این خودرو بهتر باشند. به همین دلیل گاها با استقبال کم مردم برای خرید این ماشین رو به رو میشویم.

اگر برای خرید ماشین در این محدوده قیمتی رانا پلاس یکی از گزینه های شماست پیشنهاد میکنیم قبل از خرید این خودرو مطالب مقاله معایب رانا پلاس را مطالعه کنید.

چرا تارا نخریم
چرا تارا نخریم

چرا تارا نخریم

با بررسی نظر مردم در مورد خودرو تارا و مزایا و معایب تارا اتوماتیک با سوال پرتکرار چرا تارا نخریم رو به رو میشویم. برای پاسخ به سوال چرا تارا نخریم بهتر است حتما مزایا و معایب تارا اتومات که در قسمت بالا بررسی شده است را مطالعه کنید.

براساس نظر مردم در مورد خودرو تارا متوجه میشویم که بزرگترین مشکلات و معایب تارا اتوماتیک مربوط به ضعیف بودن موتور و پیشرانه این ماشین میباشد.

این خودرو مصرف سوخت متناسبی دارد و در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر بنزین مصرف میکند اما به دلیل عدم تناسب موتور با حجم و وزن ماشین متاسفانه از شتاب کافی برخوردار نیست.

در صورتی که طراح نامتناسب و غیر استاندارد این خودرو برای شما اهمیتی ندارد این خودرو شاید برای شما مناسب باشد.

یکی از دلایلی که برای پاسخ به سوال چرا تارا نخریم باید بگوییم موجود بودن خودروهایی با ویژگی های بهتر نسبت به این خودرو با در نظر گرفتن و بررسی خودرو تارا اتوماتیک و دنده ای میباشد.

سوالات متداول

معایب تارا اتوماتیک چیست؟

این خودرو از پیشرانه ضعیفی برخوردار است و ایراد در گیربکس و موتور از رایج ترین ایرادات این خودرو است. سایر ایرادات در مقاله به تفکیک بررسی شده اند.

چرا تارا نخریم؟

برای نخریدن این خودرو دلایل متعددی در مقاله ذکر شده است که گاها بیشتر از مزایا تارا است. با این وجود شما میتوانید از نظرات کاربران بیشتر در بخش نظرات برای تصمیم گیری در مورد خرید و یا عدم خرید این خودرو استفاده کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید