پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تفاوت لاستیک KB22 با KB27 | کدوم برای من بهتره! 27 یا 22 ؟

تفاوت لاستیک KB22 با KB27

برای دانستن تفاوت لاستیک   KB22 , KB27 ابتدا بهتر است به معرفی تایر خودرو بپردازیم. تایر خودرو تاثیر مستقیم و چشم گیری بر کیفیت رانندگی دارد. برای انتخاب تایر مناسب برای خودروی خود باید به فاکتورهای زیادی دقت کنیم؛ مانند انواع تایرها، روش ساخت، ویژگی های فنی متفاوت و شماره های حک شده روی آن ها. یک تایر به تنهایی از اجزای بسیاری ساخته میشود مانند طوقه که یک لایه لاستیک روی آن قرار میگیرد، بدنه ی تایر، تسمه، دیواره جانبی، و در نهایت آج تایر که از لاستیک های طبیعی و مصنوعی ساخته می شود و در ایجاد اصطکاک بین تایر و زمین نقش دارند.

لاستیک های  KB22 , KB27هر دو ساخت شرکت کویرتایر، که یکی از شرکت های مطرح ایران در صنعت تایرسازی خودرو است، هستند. سهمیه تولید بیش از 22 درصد تایرهایی تولیدی کشور اختصاص به این شرکت دارد.

ابتدا سایز استانداردی از لاستیک ها انتخاب میکنیم، لاستیک STRONG KB22 185/65R14 و لاستیک  PERFECT KB27 185/65R14 . KB22 , KB27 هرکدام به نوع آج تایر اشاره می کنند. عدد 185 پهنای تایر برحسب میلی متر است. عدد 65 نسبت فاق به پهنای تایر برحسب درصد است. نماد R نشان دهنده ی این است که خودرو با روش رادیال ساخته شده است. و درنهایت عدد 14 نشان دهنده ی قطر رینگ بر حسب اینچ است.

دو نوع لاستیک توصیف شده براساس اندازه برای خودروهای داخلی تندر90 ، ساندرو، کوییک، پژو 405، پژو پارس، پژو 206، پژو 207، پژو 206 صندوق دار، پژو 207 صندوق دار و رانا و… مناسب هستند.

این دو لاستیک شباهت بسیاری با یکدیگر دارند و به دلیل یکسان بودن ویژگی های فنی و اندازه هایشان در قابلیت هایی که به خودرو و سرنشینان آن ارائه می دهند نیز عملکرد یکسانی دارند. صدای پایین و نرمی در حرکت به علت خاصیت انعطاف پذیری بالای تایر، پایین آوردن مصرف سوخت و بالا بردن سرعت خودرو با کاهش مقاومت غلتشی ایجاد شده بین تایر و زمین، فرمان گیری راحت و پایداری خودرو در پیچ ها و عدم سرخوردگی خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی.

با توجه به توضیحات فوق سوالی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود، این است که پس KB22 و KB27 دو تایر یکسان هستند. بله دقیقا همینطور است. ویژگی های فنی هر دو تایر کاملا یکسان است و در نتیجه خدماتی که ارائه میدهند نیز مانند یکدیگر است.

علت تفاوت نام گذاری این دو تایر، در شکل ظاهری آن هاست. گل لاستیک KB27 دارای طراحی جدیدتری نسبت به KB22 است و شرکت کویرتایر تنوع جدیدی به ظاهر تایرهای ایرانی بخشیده است. به دلیل طراحی شکل ظاهری متفاوت با وجود اندازه ی یکسان، لاستیک KB27 بزرگتر به نظر می رسد.

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران مطرح می شود این است که لاستیک بارز دولتی و لاستیک آزاد از نظر قیمت چه تفاوت هایی با هم دارند. برای بررسی دقیق قیمت این دو لاستیک، مقاله تفاوت قیمت لاستیک بارز دولتی و آزاد را از دست ندهید.

کدام برای من بهتر است! لاستیک KB22  یا KB27 ؟

کدام برای من بهتر است! لاستیک KB22  یا KB27 ؟

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد. لاستیک های KB22 و KB27 به لحاظ فنی با یکدیگر تفاوتی ندارند. هر دو برای آب و هوای چهار فصل طراحی شده اند، تا 530Kg بار را تحمل می کنند، برای هر دو محور چرخ قابل استفاده هستند و نماد سرعت آنها H 210Km است. بنابراین هیچ کدام بر دیگری برتری فنی ندارند و به همین سبب در بازار نیز دارای قیمت یکسانی هستند.

اما اگر شخصی هستید که علاوه بر ویژگی های فنی خودروی خود به زیبایی ظاهری آن نیز اهمیت می دهید، پیشنهاد ما به شما این است که در صورت نیاز به تعویض یک یا چندی از تایرهای خودروی خود ، تایر مشابه با دیگر تایرهای خودرویتان را انتخاب کنید تا داری طرح گل یکسان باشند.

 و یا اگر قصد خرید خودروی جدیدی با پوشش این نوع از لاستیک ها را دارید ، و یا عمر مفید تایرهایتان به پایان رسیده و قصد تعویض کامل هر 4 چرخ در دو محور را دارید، طرح گل و آج ای را انتخاب کنید که شکل ظاهری آن به شما حس بهتری می دهد. خیالتان بابت ویژگی های فنی و قیمت راحت باشد!

لاستیک 165 بهتره یا 175

علت ریپ زدن ماشین

اجزای تشکیل دهنده اگزوز پراید

تفاوت رینگ 14 و 15

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید