پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
روش های رفع تورفتگی خودرو | روش های ترمیم فرورفتگی خودرو بدون رنگ

روش های رفع تورفتگی خودرو

تورفتگی خودرو یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیفتد. از آنجایی که بدنه خودرو یک قطعه بسیار حساس می باشد، وارد شدن هر گونه ضربه ای به این قسمت از خودرو می تواند برای شما هزینه های بالایی در بر داشته باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به توضیح روش های رفع تورفتگی خودرو و همینطور روش هایی برای ترمیم تخصصی تورفتگی خودرو بپردازیم.

صافکاری یکی از مهم ترین خدماتی است که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. اگر به دنبال صافکاری با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان هستید، به لینک زیر مراجعه کنید.

کارهای قبل از ترمیم فرورفتگی ماشین

زمانی که خودرو شما با مشکل تورفتگی مواجه می شود، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که قبل از ترمیم فرورفتگی چه کارهایی باید انجام دهیم؟

در ابتدا باید بدانید که روش های مختلی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها میزان تورفتگی خودرو را تا حد زیادی کاهش دهید یا به طور کامل برطرف کنید.

ما در ادامه قصد داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم که به راحتی و با چند قلم مواد ساده بتوانید این کار را انجام دهید اما چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که ابتدا محل تورفتگی، نوع تورفتگی و میزان تورفتگی را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

اگر میزان تورفتگی عمیق باشد و در مکان های یک لایه از جمله کاپوت، سپرها، صندوق عقب و سقف ایجاد شده باشد، شرایط کمی سخت تر است و بهتر است به یک صافکار ماهر مراجعه کنید. در صورتی که میزان تورفتگی کم باشد و در مکان های دو لایه از جمله لبه ها و گوشه های خودرو ایجاد شده باشد شما به راحتی می توانید آن را برطرف کنید.

دیتیلینگ خودرو یکی از این مشاغل مهم در زمینه خودرو می باشد که از بازار کار خوبی برخوردار است. اگر برای ورود به این حوزه به دنبال بهترین دوره آموزشی با دریافت مدرک فنی حرفه ای هستید، دوره آموزش دیتیلینگ خودرو اتوصافکار را تجربه کنید.

کارهای قبل از ترمیم فرورفتگی ماشین
کارهای قبل از ترمیم فرورفتگی ماشین

روش های رفع تورفتگی خودرو

برای رفع تورفتگی خودرو ابتدا باید قسمت های تورفتگی ماشین خود را به دقت بررسی کنید. قسمت هایی که دچار آسیب و تورفتگی شده اند و همینطور نوع تورفتگی را مورد بررسی قرار دهید.

تورفتگی ها ممکن است در اندازه و ابعاد مختلف و در مکان های مختلف از جمله کاپوت، سقف، سپر، صندوق عقب خودرو و… ایجاد شده باشند که نباید این موارد را نادیده بگیرید. در صورتی که تورفتگی در بخش هایی از جمله درب ها، لبه و گوشه های خودرو ایجاد شده باشد، کار شما کمی سخت تر می شود.

گاهی اوقات تورفتگی باعث آسیب رساندن به رنگ بدنه خودرو می شود که در چنین شرایطی باید این کار را به یک صافکار متخصص بسپارید چرا که این کار بسیار حساس بوده و در صورت هر گونه اشتباهی برای شما مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. اگر می خواهید با روش های رفع تورفتگی خودرو در منزل بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید خودروی کارکرده و تصادفی را دارید و به دنبال بهترین راهنمای خرید خودرو تصادفی هستید، به صفحه تشخیص خودرو تصادفی و چپی مراجعه کنید.

 رفع تورفتگی خودرو با تلمبه ظرفشویی

یکی از موثرترین روش های رفع تورفتگی خودرو استفاده از تلمبه ها یا پیستون های ظرفشویی می باشد. شما با استفاده از این روش می توانید قسمت هایی از خودرو که دچار تورفتگی در اندازه های کوچک یا متوسط شده است را ترمیم کنید. لاذم به ذکر است که اندازه تلمبه بسته به نوع فرورفتگی خودرو متفاوت است و می توانید در اندازه های مختلف استفاده کنید.

برای اینکار کافیست مقداری آب را در داخل تلمبه بریزید و آن را روی قسمت تورفتگی خودرو قرار دهید. سپس می توانید با مقداری فشار تلمبه را به سمت بیرون بکشید تا فرورفتگی بیرون بیاید.

برای رفع تورفتگی خودرو روش های دیگری هم وجود دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد و با استفاده از آن می توانید این مشکل را برطرف کنید.

 رفع تورفتگی خودرو با تلمبه ظرفشویی
 رفع تورفتگی خودرو با تلمبه ظرفشویی

رفع تورفتگی خودرو با یخ خشک

یکی دیگر از روش های رفع تورفتگی خودرو که میتواند بسیار در ترمیم آن موثر باشد، استفاده از یخ خشک می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های یخ خشک، قابلیت خنک کنندگی بالای آن است که این امر باعث می شود قسمت تورفتگی را به سرعت بیرون بکشد.

برای استفاده از یخ خشک توجه داشته باشید که حتما باید دستکش محافط کار را بپوشید. بعد از این کار یک قطعه یخ خشک را بر روی قسمت فرورفتگی گذاشته و آن را به قدری فشار دهید تا بیرون رفتگی بیرون بیاید شما باید این کار را تا زمان بیرون آمدن تورفتگی ادامه دهید.

زمانی که صدای تورفتگی را شنیدید کار تمام است. باید بدانید که مدت زمانی که برای این کار لاذم است بستگی به نوع فرورفتگی و میزان آن دارد. هر چقدر که عمق فرورفتگی بیشتر باشد، زمان قرارگرفتن یخ خشک بر روی آن بیشتر می باشد. لاذم به ذکر است که اگر میزان تورفتگی خودرو عمیق باشد، بهتر است ابتدا آن را با سشوار به خوبی گرم کنید و سپس یخ خشک را روی آن قرار دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

همانطور که می دانید قیمت صافکاری بسته به مدل خودرو و آسیب های آن متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه های صافکاری برای خودرو خود می توانید به صفحه قیمت صافکاری مراجعه کنید.

رفع تورفتگی خودرو با یخ خشک
رفع تورفتگی خودرو با یخ خشک

رفع تورفتگی خودرو با آب جوش

یکی از رایج ترین آسیب هایی که به بدنه خودرو وارد می شود، در قسمت دنده عقب خودرو می باشد. در چنین شرایطی ممکن است خودرو با اشیاء مختلف برخورد داشته باشد که این موضوع بسیار رایج است و باعث آسیب جدی به گلگیر های خودرو می شود.

از آنجایی که جنس گلگیرها بسیار سخت است بنابراین رفع تورفتگی در چنین شرایطی بسیار سخت می شود. در این حالت برای ترمیم تخصصی تورفتگی خودرو، از آب جوش استفاده می کنیم.

برای انجام این کار کافیست مقداری آب جوش را بر روی محل فرورفتگی بریزید و زمانی که مطمئن شدید آب جوش به طور کامل بر روی محل فرورفتگی ریخته شد از پشت به قسمت مورد نظر ضربه بزنید تا فرورفتگی بیرون بیاید و کامل صاف شود.

دمای بالای آب جوش باعث انعطاف پذیر شدن پلاستیک ها شده و باعث می شود تا شما بتوانید با چند صربه تورفتگی را به حالت اولش برگردانید.

اگر برای خرید خودرو کارکرده به دنبال بهترین راهنمای خودرو هستید و می خواهید از ضرر و زیان های احتمالی در آینده جلوگیری کنید، مقاله چه ماشینی نخریم در این راستا به شما کمک خواهد کرد.

رفع تورفتگی خودرو با آب جوش
رفع تورفتگی خودرو با آب جوش

ترمیم فرورفتگی با سشوار و اسپری خشک

همانطور که گفتیم زمانی که تورفتگی مربوط به قسمت های سخت خودرو باشد، شرایط کمی برای شما سخت تر می شود چرا که برای ترمیم این قسمت ها به حرارت و گرمای بیشتری نیاز است.

یکی از دیگر روش های رفع تورفتگی خودرو در منزل بعد از استفاده از یخ خشک، استفاده از سشوار و اسپری خشک می باشد. برای رفع تورفتگی با استفاده از این روش شما می بایست ابتدا سشوار را در آخرین درجه گرما قرار دهید و بعد از آن روی محل فرورفتگی نگه دارید تا به خوبی گرم شود.

استفاده از سشوار باعث می شود تا محل فرورفتگی حالت انعطاف پذیری پیدا کند و به خوبی نرم شوند که این امر باعث می شود شما به راحتی بتوانید محل مورد نظر را صاف کنید و به حالت اول برگردانید.

بعد از سشوار نوبت به استفاده از اسپری خشک می رسد به این ترتیب شما بعد از گرم کردن اسپری را برعکس گرفته و آن را روی قسمت آسیب دیده اسپری کنید. استفاده از اسپری باعث منقبض شدن پلاستیک ها شده و درنتیجه فرآیند رفع تورفتگی را برای شما آسان می کند.

اگر قصد خرید لاستیک دارید اما در انتخاب خود مردد هستید که لاستیک دولتی بهتر است یا خارجی، می توانید با مراجعه به صفحه قیمت لاستیک دولتی هر دو لاستیک را مورد بررسی قرار دهید.

ترمیم فرورفتگی با سشوار و اسپری خشک
ترمیم فرورفتگی با سشوار و اسپری خشک

ترمیم فرورفتگی با مکش جاروبرقی

با توجه به مطالبی که گفته شد حتما شما تا کنون متوجه این امر شده اید که برای رفع تورفتگی خودرو در منزل شما به نیروهای مکش قوی نیاز دارید.

بسیاری از مکانیک های تخصصی و معتبر در سراسر کشور وجود دارند که با استفاده ار دستگاه های پیشرفته و خاص اینکار را انجام می دهند و شما می توانید جهت ترمیم تخصصی تورفتگی خودرو به آن ها مراجعه کنید؛ اما با توجه به اینکه ما در این مقاله قصد داریم روش های رفع تورفتگی خودرو به صورت خانگی را به شما معرفی کنیم، یکی از بهترین دستگاه ها جاروبرقی می باشد.

شما می توانید به راحتی در منزل خود با استفاده از یک سطل و یک جارو برقی و همینطور مقداری چسب یک دستگاه مکش جهت رفع تورفتگی ها درست کنید.

برای انجام این کار کافیست ابتدا یک سوراخ در انتهای سطل ایجاد کنید و با استفاده از نوار چسب سطل را روی قسمت تورفتگی قرار دهید تا کاملا فیکس شود.

در مرحله بعد یک جاروبرقی بردارید و آن را روی سوراخ سطل قرار دهید تا نیروی مکش جاروبرقی تورفتگی را به حالت اول باز گرداند. البته باید گفت که این کار در صورتی که فرورفتگی به طور عمقی نباشد به راحتی امکان پذیر است.

اگر می خواهید بدانید برای برق انداختن رینگ و لاستیک خودرو از چه چیزی استفاده کنیم بهتر است، مقاله براق کردن لاستیک را مطالعه کنید

ترمیم فرورفتگی با مکش جاروبرقی
ترمیم فرورفتگی با مکش جاروبرقی

رفع تورفتگی خودرو با چسب و چوب

از دیگر روش هایی که برای ترمیم تخصصی تورفتگی خودرو به کار می رود، استفاده از چسب و چوب است که بعنوان یک روش موثر و کارامد محسوب می شود.

برای رفع تورفتگی با استفاده از این روش شما می بایست در یک طرف چوب دو عدد میخ وارد کنید تا حالت دسته مانندی به خود بگیرد. بعد از آن سمت دیگر چوب را با چسب حرارتی آغشته کنید و آن را به بخش فرورفتگی بچسبانید.

شما باید این کار را با قطعات کوچک چوب تا زمانی انجام دهید که همه تورفتگی ها صاف شوند و به حالت اول خود بازگردند. سپس در مرحله بعد صبر کنید تا چسب ها کامل خشک شوند و بعد تکه های کوچک چوبی که به محل مورد نظر چسبانده بودید را یکی یکی جدا کنید.

در این قسمت شاهد این خواهید بود که قسمت های فرورفتگی کم کم به حالت خود برمیگردند. در صورتی که به دنبال نتیجه بهتری هستید باید این کار را برای اطراف فرورفتگی هم انجام دهید و توجه داشته باشید که از قبل همه مواد را به اندازه تهیه کنید تا در حین کار با کمبود مواد مواجه نشوید.

در آخر این نکته را بخاطر بسپارید در صورتی که پس از اتمام کار هنوز در محل مورد نظر چسب باقی مانده بود، برای پاک کردن آن می توانید از پدهای الکی و یا سشوار استفاده کنید.

اگر می خواهید خودرو خود را رنگ کنید اما هزینه های بالا شما را نگران کرده است، برای اطلاع از قیمت رنگ کامل ماشین های مختلف ایرانی و خارجی، به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

رفع تورفتگی خودرو با چسب و چوب
رفع تورفتگی خودرو با چسب و چوب

رفع تورفتگی خودرو با میله بلند

زمانی که با تورفتگی خودرو مواجه می شوید شاید اولین راهکاری که برای ترمیم به ذهنتان برسد این باشد که یک میله بردارید و با ضربه وارد کردن به تمام قسمت هایی که دچار فرورفتگی شده اند این مشکل را برطرف کنید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که علاوه بر اسیب دیدن قسمت اصلی تورفتگی قسمت های اطراف هم دچار آسیب شده اند که به راحتی با چند ضربه ساده از بین نمی روند.

به همین دلیل ما در چنین شرایطی این راهکار را پیشنهاد نمی کنیم چرا که نمی توان این مورد را به عنوان یک روش کارآمد و موثر معرفی کرد و از طرفی دیگر ممکن است با انجام این کار مشکلات دیگری ایجاد شود.

اگر می خواهید از این روش برای ترمیم تخصصی تورفتگی خودرو استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم همانند یک تعمیرکاز حرفه ای عمل کنید تا آسیب دیگری به خودرو وارد نکنید.

مطالعه پیشنهادی :  پولیش ماشین چیست

رفع تورفتگی خودرو با میله بلند
رفع تورفتگی خودرو با میله بلند

رفع تورفتگی بدنه خودرو با ابزار مخصوص

در صورتی که مواردی که گفته شد را انجام دادید اما نتیجه نگرفتید ناامید نشوید. در این شرایط می توانید به سراغ ابزارهای مخصوص اینکار بروید. استفاده از ابزارهای مخصوص یکی دیگر از روش های رفع تورفتگی خودرو می باشد. شما می توانید این ابزار را از مغازه های ابزار خودرو فروشی تهیه کنید و برای رفع تورفتگی خودرو استفاده کنید.

این نکته را بخاطر بسپارید که در بعضی مواقع ممکن است نه تنها نتوانید فرورفتگی را ترمیم کنید بلکه وضعیف فرورفتگی را بدتر کنید. در چنین شرایطی دیگر به کار ادامه ندهید و خودرو خود را به یک صافکار متخصص بسپارید.

صاف كردن فرو رفتگی های سپر های پلاستيكی

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که آیا فرورفتگی سپر خودرو باعث کاهش ایمنی آن می شود یا خیر. در پاسخ به این سوال باید گفت که شما در این حالت هم می توانید به رانندگی خود ادامه دهید چرا که این موضوع هیچ ربطی به موتور خودرو یا سیستم ترمز و… ندارد.

اما به این نکته توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین وظایف سپر، جلوگیری از آسیب به بدنه خودرو می باشد. حال زمانی که سپر خودرو آسیب ببیند هیچ مقاومتی در برابر ضربه ها و آسیب ها نخواهد داشت و در این حالت یک تصادف یا ضربه شدید به خودرو می تواند برای سرنشینان خودرو خطرناک باشد.

برای رفع تو رفتگی سپر ماشین در منزل روش های مختلفی وجود دارد که در مطالب فوق به آن ها اشاره کردیم که همه وسایل موزد نیاز برای اینکار در همه خانه ها وجود دارد؛ اما نکته ای که لاذم به ذکر است اینکه اگر میزان تورفتگی سپر عمقی بود بهتر است این کار را به یک صافکار متخصص بسپارید تا این مشکل به درستی برطرف شود.

ترمیم جای سنگ روی بدنه خودرو

یکی دیگر از مواردی که می تواند به بدنه خودرو آسیب جدی وارد کند، برخورد سنگ با این قسمت می باشد. همانطور که گفتیم بدنه خودرو یکی از مهم ترین بخش های حساس خودرو است و در چنین شرایطی اولین قسمتی که بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد، کاپوت ماشین می باشد چرا که محل قرار گیری این قسمت در جلو خودرو است.

در این بخش ترمیم تخصصی تورفتگی خودرو کار دشواری است به طوریکه حتما باید به یک صافکار با تجربه و متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانند این مشکل را با استفاده از دستگاه های مخصوص برطرف کنند.

توجه داشته باشید که برای این کار زمان قابل توجهی لاذم است چرا که کاپوت یا همان درب موتور خودرو یکی از بخش های پیشرانه ماشین محسوب می شود و ظاهر آن می تواند تاثیر بسزایی در ظاهر خودرو شما داشته باشد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در بروز چنین شرایطی حتما خودرو خود را نزد یک صافکار ماهر ببرید.

جمع بندی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از رانندگان خودرو در هنگام تصادف یا ضربه به خودرو با آن مواجه هستند، تورفتگی خودرو می باشد که می تواند برای شما مشکلاتی به همراه داشته باشد. به همین منظور در این مقاله به مباحث مهمی از جمله روش های رفع تورفتگی خودرو در منزل و همینطور ترمیم تخصصی تورفتگی خودرو پرداخته ایم.

سوالات متداول

برای رفع تورفتگی خودرو در منزل چه روشی وجود دارد؟

با توجه به میزان عمق تورفتگی و محل آن شما می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش های کارامدی که می توانید در رفع تورفتگی خودرو به شما کمک کند استفاده از آب جوش است که در مقاله به طور کامل علت و نحوه استفاده آن را توضیح داده ایم.

چه کارهایی قبل از ترمیم فرورفتگی ماشین باید انجام دهیم؟

یکی از مهم ترین اقداماتی که قبل از ترمیم تورفتگی خودرو باید انجام دهید، این است که میزان تورفتگی(میزان عمیق بودن آن)، محل تورفتگی(در لایه اول یا دوم) و نوع تورفتگی خودرو را با دقت بررسی کنید تا بتوانید به رفع این مشکل بپردازید.

آیا رفع تورفتگی با یک میله بلند امکان پذیر است؟

خیلی از فراد فکر می کنند در چنین شرایطی می توانند با ضربه زدن با یک میله فلزی به محل مورد نظر تورفتگی را صاف کنند و به حالت اولیه باز گردانند؛ اما در حقیقت این روش کارآمد نیست و می تواند برای شما مشکل ساز شود.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید