پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
مقایسه تارا و شاهین | تفاوت تارا ایران خودرو و شاهین سایپا | تارا بهتر است یا شاهین

مقایسه تارا و شاهین

تارا و شاهین دو خودرو جدید ایرانی هستند که توسط دو شرکت سایپا و ایران خودرو تولید شده اند. اگر قصد خرید خودرو تارا یا شاهین دارید و در انتخاب یکی از آن ها مردد هستید، نگران نباشید. هدف از این مقاله مقایسه تارا ایران خودرو و شاهین سایپا + مشخصات فنی و قیمت هر دو خودرو می باشد تا شما عزیزان خرید آگاهانه ای داشته باشید.

از طرفی دیگر تیبا، سایینا و کوئیک جز خودروهای پرطرفدار و ارتقا یافته پراید هستند که هر سه این خودروها از محصولات شرکت سایپا می باشند. اگر قصد خرید هر یک از این سه خودرو را دارید و قبل از خرید می خواهید این دو خودرو را از نظر طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی بررسی کنید می توانید به صفحه مقایسه تیبا، ساینا و کوییک مراحعه کنید.

معرفی تارا ایران خودرو

مقایسه تارا و شاهین شاید یکی از دغدغه افرادی باشد که قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارند و در انتخاب ان مردد هستند. خودرو تارا در نگاه اول شبیه پژو ۳۰۱ می باشد اما با وجود تغییراتی کوچک نام تارا را از آن خود کرده و با تولید انبوه به عنوان سدان قدرتمند ایرانی به بازار عرضه شده است. این خودرو در قسمت جلو و عقب با پژو ۳۰۱ تفاوت هایی دارد.

با وجود تغییراتی که در نمای داخلی و بیرونی انجام شده اما باز هم تمایزی بین اين دو خودرو ایجاد نشده و مخاطب زمانی که این خودرو را می بیند تفاوتی چندانی با پژو ۳۰۱ حس نمی کند. طبق اظهارات مدیر عامل ایران خودرو تغییرات چندانی در موتور این خودرو ایجاد شده است. نسخه پیشرفته پیشرانه TUS برای این خودرو در نظر گرفته شده که نام آن TU5 یا EC5 پلاس است.

ویژگی های موتور تارا ایران خودرو

قدرت موتور تارا از ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار قابل تغییر است و میزان گشتاور تولیدی توسط این پیشرانه ۱۴۵ تا ۱۵۰ نیوتن بر متر می باشد. علاوه بر این با هدف کاهش مصرف سوخت توسط موتور خودرو، سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها نیز به عنوان گزینه ای بصرفه به موتور افزوده شده است که به عنوان یکی از ویژگی های موتور تارا محسوب می شود.

میزان مصرف سوخت در تارا ایران خودرو میانگین ۷ لیتر می باشد. طبق اظهاراتی که انجام شده قرار است موتور EF7 را برای تارا ارائه دهند. در خودرو تار، وظیفه گیربکس ۵ سرعته دستی انتقال نیرو می باشد. گیربکس دستی تارا، در مدت زمان ۵.۹ ثانیه سرعت خودرو از صفر تا صد کیلومتر در ساعت تبدیل می شود.

اما طبق گفته های انجام شده در آینده نزدیک در جهت ارتقای این خودرو، گیربکس ۶ دنده ای اتوماتیک را برای این خودرو در نظر گرفته اند.

اگر برای خرید خودرو دست دوم به دنبال بهترین راهنمای خرید هستید و می خواهید از ضرر و زیان های احتمالی در آینده جلوگیری کنید، به صفحه چه ماشینی نخریم مراجعه کنید.

امکانات رفاهی ایران خودرو تارا

خودرو تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک دسته بندی می شود:

در ورژن دستی شامل امکاناتی از جمله دو ایربگ، آینه های جانبی الکتریکی، پنجره های برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار، دی لایت، بلوتوث و صفحه نمایشگر لمسی در ابعاد ۷ اینچی می باشد.

امکانات رفاهی ایران خودرو تارا در ورژن اتوماتیک علاوه بر امکاناتی که در ورژن دستی کفته شد شامل امکانات دیگری از جمله حسگر باران و نور، ایربگ های جانبی بخش جلویی، سانروف، استارت دکمه ای، گرم کن اینه های جانبی، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم کننده برقی صندلی راننده و… می باشد‌.

مشخصات فنی تارا

تارا فیس لیفت خودرو پژو ۳۰۱ می باشد و روی پلتفرم IKP1 تولید شده که ایرانی ها بر اساس پلتفرم PF1 پژو سیتروئن طراحی کرده اند. سدان جدید ایران خودرو دارای پیشرانه TU5P با حجم ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴نیوتن بر متر است که در فرانسه با نام EC5 شناخته می شود‌.

قدرت موتور تارا دنده ای از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و تارا اتوماتیک دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک می باشد.

۰ تا ۱۰۰ تارا با جعبه دنده دستی ۱۲.۵ است و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. تارا دنده ای در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف می کند و به همین علت جز خودروهای خوش مصرف است.

نوع موتورخطی بنزین
حجم موتور1.6 لیتر
سیلندر/سوپاپ16/4
تنفس موتورطبیعی
حداکثر قدرت113 اسب بخار
حداکثر گشتاور144 نیوتن متر
گیربکس5 سرعته دستی
محور محرکدیفرانسیل جلو
شتاب12.5 ثانیه
حداکثر سرغت190 کیلومتر بر ساعت

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به صفحه کارشناسی خودرو مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

معرفی تارا ایران خودرو
معرفی تارا ایران خودرو

معرفی شاهین سایپا

خودرو شاهین که روی پلتفرم SP100 طراحی شده است با نام روهام در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شد. این خودرو از محصول سایپا توجه بسیاری را به خود جلب کرد و از مزایای آن می‌توان به موتور ۸ سوپاپ و کابین و صندوق جادار و یکی از زیباترین محصول سایپا اشاره کرد.

ویژگی های موتور شاهین

موتور شاهین در اصل همان موتور است که در خودرو ساینا و تیبا استفاده شده اما کمی ارتقایافته است. هم اکنون این خودرو با تولید گشتاور ۱۷۸ نیوتن بر متر و قدرت ۱۱۰ اسب بخار، به میزان خروجی موتورهای تنفس طبیعی با حجم مشابه در سراسر دنیا به تولید توان و گشتاور می پردازد.

امکانات رفاهی سایپا شاهین

خودرو شاهین در دو مدل شاهین دستی سری G و شاهین دستی تیپ S دسته بندی می شود. آپشن های رفاهی سایپا شاهین در مدل دستی سری G شامل سیستم ورود بدون کلید، دی لایت، چراغ های اتوماتیک، استارت دکمه ای و…می باشد.

اما آپشن های رفاهی سایپا شاهین تیپ S علاوه بر امکاناتی که در سری G گفته شد شامل سانروف، تهویه مطبوع خودکار، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و… می باشد.

مشخصات فنی شاهین

خودرو شاهین از زیباترین و جدیدترین محصول سایپا است. اما یکی از ایرادات این خودرو این است که همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپی که در خودرو ساینا، تیبا و کوییک استفاده شده در خودرو شاهین هم وجود دارد.

موردی که باعث تمایز خودرو شاهین با دیگر خودروهای خانواده سایپا می شود مجهز بودن موتور این خودرو به توربوشارژ یا پرخوران می باشد که این مورد باعث می شود قدرت موتور از ۸۷ اسب بخار به ۱۱۰ اسب بخار با توربوشارژ تبدیل شود.

اگر چه با مجهز بودن به توربوشارژ موتور خودرو قدرت و گشتاور بیشتری بدست می آورد اما در مقایسه با پیشرانه EF7 ایران خودرو، هنوز ۵ اسب بخار قدرت کمتری دارد. خودرد شاهین دارای گیربکس ۵ سرعته دستی است ما طبق گفته ها قرار است در آینده ای نزدیک خودرو شاهین با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

همانطور که می دانید گیربکس خودرو یکی از قطعات بسیار مهمی است که وظیفه مهمی در حرکت خودرو، تنظیم سرعت موتور و همچنین انتقال قدرت موتور به چرخ ها دارد. اگر گیربکس خودرو شما دچار خرابی شده و به دنبال علت و رفع این مشکل هستید، می توانید مقاله علائم خرابی گیربکس را مطالعه کنید.

معرفی شاهین سایپا
معرفی شاهین سایپا

مقایسه تارا ایران خودرو و شاهین سایپا؛ کدام را انتخاب کنیم؟

اگر در خرید خودرو تارا یا شاهین مردد هستید، نگران نباشید. ما در ادامه به مقایسه سایپا شاهین و تارا ایران خودرو از نظر طراحی، فنی، امکانات رفاهی و ایمنی می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده و با آگاهی کامل خرید داشته باشید.

  • مقایسه تارا و شاهین از نظر طراحی داخلی

خودرو شاهین از نظر ظاهری دارای چراغ ها، جلوپنجره و سپر جذابی است که باعث شده طرفدار بیشتری داشته باشد. اما در صورتی که خودرو تارا با طراحی المان هایی چند ضلعی تزئین شده باعث شده که این خودرو جذاب جلوه نمی کند.
چراغ های به هم پیوسته عقب به حالت چندضلعی و گوشه دار قرار گرفته که نمای پشت تارا را جذاب نکرده است‌.
از این رو می توان نتیجه گرفت که خودرو شاهین نسبت به خودرو تارا از نظر ظاهری جلوه زیباتری دارد و مشتری پسند است.
کابین های هر دو خودرو تقریبا در یک سطح هستند و هیچکدام برتری نسبت به دیگری ندارد.کابین تارا به کابین پژو ۳۰۱ شباهت زیادی دارد. اگر برای شما ویژگی ظاهری خودرو مهم تر است پیشنهاد ما به شما خودرو شاهین است.

  • مقایسه تارا و شاهین از نظر فنی و تجربه رانندگی‌

در این قسمت باید مولفه هایی از جمله موتور، گیربکس و مصرف سوخت را در نظر بگیریم. موتور تارا یک موتور ارتقا یافته است و می تواند ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار را تولید کند. قدرت تولید گشتاور در موتور تارا ۱۴۵ تا ۱۵۰ نیوتن بر متر است.

در حالی که موتور شاهین می تواند ۱۱۰ اسب بخار تولید کند و قدرت تولید گشتاور در موتور شاهین ۱۷۸ نیوتن بر متر است. برای مقایسه بهتر این دو خودرو از نظر فنی می توانید به جدول مقایسه شاهین و تارا از نظر فنی رجوع کنید.

مشخصات فنیتارا ایران خودروشاهین سایپا
حجم پیشرانه1587 سی سی1503 سی سی
تعداد سیلندر44
تعداد سوپاپ168
حداکثر گشتاور150 نیوتن متر۱۷۸ نیوتن متر
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت190 کیلومتر بر ساعت
نوع جعبه دنده دستیدستی
  • مقایسه تارا و شاهین از نظر امکانات رفاهی

برای مقایسه تارا و شاهین باید گفت خودرو تارا در ورژن دستی شامل امکاناتی از جمله دو ایربگ، آینه های جانبی الکتریکی، پنجره های برقی، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار، دی لایت، بلوتوث و صفحه نمایشگر لمسی در ابعاد ۷ اینچی می باشد.

امکانات رفاهی ایران خودرو تارا در ورژن اتوماتیک علاوه بر امکاناتی در ورژن دستی کفته شد شامل امکانات دیگری از جمله حسگر باران و نور، ایربگ های جانبی بخش جلویی، سانروف، استارت دکمه ای، گرم کن اینه های جانبی، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم کننده برقی صندلی راننده و… می باشد‌.

آپشن های رفاهی سایپا شاهین در مدل دستی سری G شامل سیستم ورود بدون کلید، دی لایت، چراغ های اتوماتیک، استارت دکمه ای و…می باشد.

اما آپشن های رفاهی سایپا شاهین تیپ S علاوه بر امکاناتی که در سری G گفته شد شامل سانروف، تهویه مطبوع خودکار، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و… می باشد.

  • مقایسه تارا و شاهین از نظر ایمنی

در مقایسه تارا و شاهین می توان گفت خودرو تارا از نظر تجهیزات ایمنی و حفاظت دارای ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، سنسور دنده عقب، ایزوفیکس، ستون فرمان تلسکوپی و کمربندهای ایمنی سرنشینان جلوبندی قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد.

این خودرو دارای دو کیسه هوا مخصوص راننده راننده سرنشین جلو می باشد. سیستم ترمز تارا دارای سیستم ضد قفل ABS  و EBD، ترمز عقب دیسکی، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کننده، HSA، ESC ،TCS، HBA می باشد.

در مقابل آن خودرو شاهین از نظر تجهیزات ایمنی و حفاظت شامل قفل مرکزی، ایموبیلایزر و ایزوفیکس می باشد. این خودرو دارای دو کیسه هوا SRS مخصوص راننده و سرنشین جلو است. سیستم ترمز شاهین دارای ترمز BAS ،ABS،EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی می باشد.

انتخاب رنگ ماشین کار آسانی به نظر نمی رسد. اگر قصد خرید خودرو دارید و در انتخاب رنگ به مشکل برخوردید و می خواهید لیستی از هزینه رنگ کامل خودرو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

مقایسه تارا ایران خودرو و شاهین سایپا؛ کدام را انتخاب کنیم؟
مقایسه تارا ایران خودرو و شاهین سایپا؛ کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات

  • مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات از نظر طراحی

همانطور که می دانید خودروهای داخلی ما نسبت به خودروهای خارجی‌ جذابیت ظاهری چندانی ندارند و تا حدودی می توان گفت از نظر ظاهری جذاب و قابل قبول است. اما طراحی نمای عقب خودرو تارا که به عبارتی دیگر فیس لیفت پژو ۳۰۱ محسوب می شود مورد توجه قرار نگرفته و توجه بسیاری از مشتریان را از خود صلب کرده است.

بنابراین طراحی نمای عقب شاهین از تارا زیبا تر است. اما برخی افرادی که چهره های خشن و هجومی تر را می پسندند شاید از این گونه طراحی استقبال کنند.

فضای داخلی کابین تارا و شاهین تفاوت چندانی با هم ندارند هر دو به یک میزان هستند و تقریبا هر دو خودرو  قدیمی و معمولی هستند اما داشبورد تارا در مقایسه با داشبورد شاهین کمی جذاب تر است. یکی از تفاوت هایی که در فضای داخلی این دو خودرو وجود دارد میزان فضای صندوق عقب این خودروهاست.

صندوق عقب تارا دارای ۶۴۰ لیتر فضا می باشد این در حالی است که صندوق عقب شاهین دارای ۴۲۰ لیتر فضا می باشد.

  • مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات از نظر فنی

برای مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات از نظر فنی بهتر است به جدول مقایسه شاهین و تارا رجوع کنید.

خودروتارا اتوماتیکسایپا شاهین اتومات
نوع موتور4سیلندر تنفس طبیعی 16 سوپاپ4 سیلندر توربو 8 سوپاپ
حجم موتور1587 سی سی1497 سی سی
حداکثر قدرت 113 اسب بخار110 اسب بخار
حداکثر گشتاور144 نیوتن متر178 نیوتن متر
گیربکسشش سرعته اتوماتCVT شش سرعته
مصرف سوخت(ترکیبی)7.29 لیتر در صد کیلومتر_
شتاب صفر تا صد13 ثانیه14+ ثانیه(غیررسمی)
حراکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت_
  • مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات از نظر امکانات رفاهی

این دو خودرو از نظر امکانات رفاهی تفاوت چندانی باهم ندارند. امکانات رفاهی مشترک هر دو خودرو شامل نمایشگر مالتی مدیا ۷ اینچی لمسی با دوربین عقب و سیستم نویگیشن، فرمان برقی و روکش چرمی و دکمه های کنترل، دیلایت، اتولایت، استارت دکمه ای، چراغ بدرقه، کروز کنترل، ورود بدون کلید و… می باشد.

تنها تفاوت این دو خودرو در مقایسه امکانات رفاهی این است که خودرو تارا دارای صندلی های جلو با تنظیم برقی و حسگر باران می باشد در حالی که شاهین اتومات دارای صندلی دستی می باشد.

  • مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات از نظر ایمنی

از آنجایی که این دو خودرو از نظر ایمنی امنیت در سطح قابل قبولی قرار دارند اما وجود برخی از تجهیزات ایمنی از جمله سیستم کنترل کشش و پایداری در خودرو تارا باعث شده این خودرو از نظر ایمنی ربته بالاتری داشته باشد.

خودرو تارا اتوماتیک از نظر تجهیزات ایمنی و حفاظت دارای امکاناتی از جمله ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، ستون فرمان تلسکوپی، سنسور دنده عقب، سیستم قطع سوخت خودکار سنسور TPMS می باشد در حالی که این امکانات در خودرو شاهین اتومات شامل قفل مرکزی، ایموبیلایزر و ایزوفیکس، سنسور پارک عقب و دوربین عقب TPMS می باشد.

هر دو این خودروها شامل چهارکیسه هوا راننده و سرنشین جلو و جانبی جلو می باشند. سیستم ترمز تارا اتوماتیک شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سیستم کنترل کشش می باشد اما در خودرو شاهین اتومات شما تنها از مزایای ترمز BAS، Abs، EBD، ترمز جلو و عقب بهره مند خواهید شد.

مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات
مقایسه تارا اتوماتیک و شاهین اتومات

یکی از خدماتی که مجموعه اتوصافکار به شما مشتریان عزیز در سراسر تهران ارائه می دهد، خدمات صافکاری و نقاشی در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه می باشد که توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تست تصادف شاهین و تارا

خودرو تارا با توجه به امکاناتی که دارد جز یکی از ایمن ترین خودروهای ایران خودرو به شمار می آید. این خودرو قابلیت رقابت با بسیاری از خودروهای روز دنیا را دارد. در طراحی بدنه این خودرو از مواد بسیار مناسبی استفاده شده و از خودروهای روز دنیا الگوبرداری شده است و عملکرد خوبی را در تست های تصادف از خودش نشان داده است‌.

در تست تصادف شاهین و تارا مورد دیگر در برخورد با عابر پیاده است. این خودرو این استاندارد را دارد و حتی از استانداردهای خواسته شده ملی فراتر می رود. با انتخاب مواد و فرم چراغ ها، سپر، درب موتور سعی شده که بهترین کارایی گرفته شود و نتایج بسیار خوبی در تست های تصادف و تصادف با عابر پیاده کسب کرده است‌.

این خودرو از نظر ایمنی خودرو قابل اعتمادی می‌باشد و بر روی پلتفرمی طراحی شده که قابلیت ارتقا دارد. تست تصادف به این گونه اجرا می شود که خودرویی که قصد تست آن را داریم در یک جای ثابت قرار می‌گیرد و یک جسم متحرک به جرم ۹۵۰ کیلوگرم با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت به ماشین برخورد می‌کند‌.

به این نوع تست Side Impact Test هم گفته می شود و وضعیت سلامت راننده بررسی می شود و با توجه به استاندارد های از قبل تعیین شده آن خودرو اعتبارنامه ECE R95 دریافت می کند. خودرو شاهین موفق به کسب تاییدیه ECE R95 شده و تا به امروز دو تست موفقیت آمیز ایمنی آن به صورت رسمی منتشر شده‌ است.

قیمت تارا و شاهین

طبق گفته های فعالان بازار این دو خودرو پیشرفته می توانند جایگزین خودروهای بی کیفیت شوند و با هدف جلب رضایت مردم به صنعت خودرو به متقاضیان برای داشتن خودروی خوب و باکیفیت پاسخ دهند.

قیمت کارخانه ای که برای خودرو شاهین در نظر گرفته شده ۲۳۶ میلیون می باشد که با احتساب افزوده شماره گذاری و بیمه در آینده این احتمال وجود دارد که ۱۳ درصد به این مبلغ افزوده شود.

طبق گفته های نعمت الله کاشانی نسب، این خودرو، خودرو بروزی است که قیمت کارخانه ای آن ۲۰۰ میلیون تومان می باشد و در بازار معاد قیمت پژو ۲۰۸ می باشد.

قیمت خودرو تارا از خودرو شاهین بیشتر است. این خودرو در بازار به قیمت ۲۶۰ میلیون تومان ارائه می شود. با این حال قیمت این دو خودرو جدید و باکیفیت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون می باشد و قیمت آن ها نسبت به بسیاری از خودروهای موجود در بازار کمتر است.

جمع بندی

اگر قصد خرید خودرو تارا یا شاهین را دارید و در انتخاب هر یک از آن ها مردد هستید و می خواهید این خودرو ها را از نظر فنی، ایمنی، طراحی و امکانات رفاهی بررسی کنید این مقاله به شما کمک می کند تا انتخاب آگاهانه ای داشته باشید؛ چرا که در این مقاله به مقایسه تارا و شاهین، قیمت تارا و شاهین، تست تصادف شاهین و تارا و عکس ماشین تارا و شاهین پرداخته ایم.

ویژگی های موتور تارا ایران خودرو چیست؟

قدرت موتور خودرو تارا از ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار قابل تغییر است و میزان گشتاور تولیدی توسط این پیشرانه ۱۴۵ تا ۱۵۰ نیوتن بر متر می باشد. علاوه بر این با هدف کاهش مصرف سوخت توسط موتور خودرو، سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها نیز به عنوان گزینه ای بصرفه به موتور افزوده شده است که این ویژگی یکی از مزایای این خودرو محسوب می شود.

خودرو تارا اتوماتیک و شاهین اتومات از نظر ایمنی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

خودرو ترا اتوماتیک و شاهین اتومات از نظر ایمنی تفاوت چندانی با هم ندارند اما وجود برخی از تجهیزات ایمنی از جمله سیستم کنترل کشش و پایداری در خودرو تارا باعث شده این خودرو از نظر ایمنی در ربته بالاتری قرار بگیرد.

تفاوت خودرو تارا و شاهین از نظر امکانات رفاهی چیست؟

امکانات رفاهی ایران خودرو تارا در ورژن اتوماتیک شامل حسگر باران و نور، ایربگ های جانبی بخش جلویی، سانروف، استارت دکمه ای، گرم کن اینه های جانبی، سیستم ورود بدون کلید، تنظیم کننده برقی صندلی راننده و… می باشد‌.
در صورتی که آپشن های رفاهی سایپا شاهین در مدل دستی سری G شامل سیستم ورود بدون کلید، دی لایت، چراغ های اتوماتیک، استارت دکمه ای و…می باشد.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

6 نظر

  1. گشتاور شاهین ۱۷۸ نیوتن متر هست و دومین موتور پرگشتاور داخلی محسوب میشه.اصلاح کنید.
    کشش موتور شاهین عالیه

  2. فارق از تعصب اگر چشم بروی صدای زیاد کابین شاهین و برخی مشکلات ریز ببندیم از دیگر محصولات ایرانی زیباتر و پر قدرت تر و دارای آپشن‌های بیشتری هست و در رانندگی جاده علی الخصوص تو سربالایی ها معرکه هست

  3. مجبوری دروغ بگی داداش الکی بگی شاهین دارم
    من چند ماهی هست گرفتم شتابش عالیه تو سبقت رو دست نداره قبلشم دنا داشتم اصلا امکاناتش با دنا قابل قیاس نیست من که خیلی راضیم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید