پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
چه ماشینی نخریم | راز هایی از خرید انواع ماشین ها

چه ماشینی نخریم

یکی از چالش هایی که بسیاری از افراد در هنگام خرید خودرو با آن مواجه هستند، انتخاب نوع خودور می باشد که در آینده دچار ضرر و زیان نشوند. اگر شما هم قصد خرید خودرو دارید و می خواهید بدانید چه ماشینی نخریم بهتر است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر به دنبال بهترین و معتبرترین مرکز صافکاری و نقاشی خودرو هستید، مجموعه اتوصافکار با سالها تجربه و تخصص در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما می باشد. برای اطلاع از هزینه ها همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید.

چه ماشینی نخریم

اگر جزو افراد خودرو سوار هستید حتما با چالش خرید خودرو برخورد کرده اید. همانطور که می دانید بسیاری از افراد کلاهبردار در هنگام خرید و فروش از نا آگاهی افراد سوء استفاده کرده و خودرو را با قیمتی بالاتر از قیمت استاندارد آن به فروش می رسانند که این امر می تواند برای شما ضرر و زیان به همراه داشته باشد.

به همین منظور قصد داریم در ادامه اطلاعات کاملی درمورد ماشین‌هایی که باید بخریم و نخریم در اختیار شما قرار بدهیم تا در هنگام خرید با مشکل روبرو نشوید. اگر قصد خرید خودروی جدید دارید یا می خواهید اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید در ادامه با ما همراه باشید.

اگر هزینه های بالای ماشین شما را نگران کرده و نمی دانید چه خودرویی بهتر است بخرید، در مقاله کم هزینه ترین ماشین ایرانی می توانید با کم هزینه ترین و کم استهلاک ترین خودروهای ایرانی آشنا شوید.

  • رنگ‌شدگی یا تعویض سقف

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که در هنگام خرید خودرو باید درنظر بگیرید این است که به هیچ وجه ماشین هایی که سقف آن ها رنگ شده یا تعویضی است نخرید. شما با استفاده از دو روش می توانید رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهید. اگر به راحتی با چشم قابل تشخیص باشد که خودتان می توانید انجام دهید. در غیر این صورت می توانید به یک کارشناس خودرو مراجعه کنید تا در این راستا به شما کمک کند.

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چرا نباید در هیچ شرایطی خودرو رنگ شده بخریم؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. خودرو تمام رنگ شده یا دور رنگ شده نشان دهنده این است که این خودرو قبلا تصادف شدیدی داشته و در اثر سانحه و تصادف و هر گونه دلیل دیگری رنگ پریدگی داشته که این امر موجب افت قیمت خودرو می شود.

شاید این فکر در سرتان خطور کند که این موضوع می تواند به نفع شما باشد و شما هزینه کمتری بابت ماشین پرداخت خواهید کرد؛ اما باید بگوییم که این کار بسیار اشتباه است به این دلیل که شما در هنگام فروش خودرو رنگ شده مجددا با ضرر و زیان روبرو خواهید شد چرا که باید این خودرو را با افت قیمت بفروشید.

اگر قصد خرید خودرو کارکرده را دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سلامت خودرو به دنبال بهترین مرکز کارشناسی خودرو هستید، به لینک زیر مراجعه کنید.

کارشناسی خودرو
  • ضربه‌خوردگی شاسی

باید بدانید که شاسی خودرو در اثر ضربه های شدید تغییر شکل می دهد که این ضربه ها باعث به هم ریختگی زاویه چرخ ها شده و در نتیجه ماشین در هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می شود. در این شرایط برای تعمیر شاسی باید عمل شاسی کشی خودرو انجام شود.

در عمل شاسی کشی خودرو، شاسی به صورت دستی به حالت اولیه برمیگردد و در نهایت استقامت اولیه خود را از دست می دهد. توجه داشته باشید که این امر می تواند در مسافرت ها و همینطور در تصادفات برای راننده و سرنشینان خودرو خطر داشته باشد.

اگر به دنبال بهترین مرکز تعمیر و تعویض شاسی پراید هستید، به صفحه شاسی پراید مراجعه کنید تا با هزینه های شاسی کشی و همینطور مراحل آن آشنا شوید.

چه ماشینی نخریم؟
چه ماشینی نخریم؟
  • خوردگی ستون‌ها و سقف

از دیگر بایدها و نبایدها در هنگام خرید خودرو این است که سعی کنید به هیچ عنوان خودروهایی که ستون و سقف آن ها آسیب دیده است را نخرید. ستون ها وسقف خودرو در اثر آسیب و ضربات شدید مقاومت و استحکام اولیه خود را از دست می دهند و در نتیجه ممکن است در تصادفات و آسیب های بعدی برای راننده و سرنشینان بسیار خطرناک باشد.

  •  خودروهای ناشناخته

خودروهایی از جمله رور که نام یک خودرو انگلیسی می باشد، خودروهای تک و قدیمی مانند خودروهای آمریکایی و… به دلیل در دسترس نبودن قطعات یدکی و تعمیرکارهای آشنا ممکن است در تعمیرات و قطعات خاص شما را شدیدا با مشکل مواجه کند. به همین خاطر بهتر است به سراغ چنین خودروهایی نروید و برای خود دردسر درست نکنید.

یکی از سوالات پرتکراری که توسط بسیاری از کاربران پرسیده می شود این است که از کجا بفهمیم ماشین چپی است یا خیر؟ برای پاسخ دقیق تر به این سوال مقاله تشخیص خودرو تصادفی و چپی را مطالعه کنید.

ماشین موتور تعویض بخریم یا نه

پاسخ به این سوال کاملا بستگی به خودتان دارد. در برخی مواقع که تعویض موتور ماشین به بهترین شکل انجام شده خرید ماشین موتور تعویض شده می تواند خوب باشد اما برعکس بعضی اوقات به تعویض موتور ماشین با عدم رعایت نکات فنی باعث می شود که موتور خودرو مدتی بعد از تعویض با مشکل روبرو شود. در حالت کلی برای خرید ماشین که موتور آن تعویض شده باید به یک سری نکات توجه داشته باشید:

  1. در صورتی که موتور ماشین به صورت قانونی تعویض شده باشد، باید در سند مالکیت این موضوع حتما قید شده باشد در غیر این صورت بهتر است از خرید چنین خودرویی صرف نظر کنید.
  2. زمانی که موتور خودرو تعویض می شود، شماره جدید موتور باید در کارت خودرو ثبت شده باشد به همین خاطر کارت خودرو را باید حتما بررسی کنید.
  3. بعد از اینکه اسناد و مدارک مربوط به تعویض موتور خودرو را بررسی کردید نوبت به تشخیص سالم بودن موتور خودرو می رسد. برای انجام این کار بهتر است به یک تعمیرگاه معتبر بروید یا به مراکز کارشناسی خودرو مراجعه کنید.

اگر شما هم جزو افراد علاقمند به شغل صافکاری خودرو هستید، دوره آموزش صافکاری خودرو در آموزشگاه اتوصافکار از مقدماتی تا پیشرفته توسط اساتید برتر تدریس می شود که در انتهای دوره می توانید مدرک فنی و حرفه ای دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش صافکاری مراجعه کنید.

ماشین موتور تعویض بخریم یا نه؟
ماشین موتور تعویض بخریم یا نه؟

ماشین اتاق تعویض بخریم یا نه

ماشین اتاق تعویض بیانگر این است که خودرو تصادف شدیدی داشته است و در اثر این تصادف 50 درصد خودرو آسیب دیده و به همین دلیل اتاق آن تعویض شده است. زمانی که در چنین حادثه هایی به اتاق خودرو ضربه های شدیدی وارد می شود، تعمیر دوباره آن و همچنین خرید چنین خودرویی کار عاقلانه ای نیست چرا که خودرو دیگر ایمنی و کارایی اولیه خود را از دست می دهد و از طرفی دیگر می تواند برای راننده و سرنشینان بسیار خطرناک می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که خودرویی که اتاق آن تعویض شده باشد علاوه بر اینکه از نظر راننده و کارشناسان دیگر قابل استفاده نیست بلکه قانون هم مجوز استفاده از چنین خودروهایی را نمی دهد. اگر قصد داشته باشید که از چنین خودرویی استفاده کنید باید حتما قبل از آن به مراکز مربوطه مراجعه کرده و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

اگر قصد خرید خودرو چپی و کارکرده را دارید و می خواهید اطلاعات کاملی درمورد راه های تشخیص خودرو چپی و تصادفی بدست آورید، مقاله تشخیص خودرو تصادفی و چپی را مطالعه کنید.

خودرو دست دوم بخریم یا نه

خرید خودرو صفر یا دست دوم به نظر شخصی خودتان بستگی دارد اما در ادامه قصد داریم مزایا و معایت خودرو کارکرده را توضیح دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در ابتدا باید این نکته را بدانید که خودروهای کارکرده با افت قیمت شدیدی روبرو نیستند.

از طرفی دیگر با خرید خودروی کارکرده می توانید آن ها را با قیمتی مناسب تر در بازار بفروشید و سود کسب کنید که این موضوع یکی از مزایای خودرو کارکرده محسوب می شود. هزینه بیمه چنین خودروهایی نسبت به خودرو صفر کمتر می باشد.

به همین دلیل گاهی اوقات با توجه به شرایط و مواردی که ذکر شد بهتر است به جای خرید خودروی صفر به سراغ خودروهای کارکرده بروید. برای اینکار بهتر است به جای خودروی صفر، مدل پایین تری از برندهای خارجی بخرید.

از طرفی دیگر خودروهای کارکرده در کنار مزایا معایبی هم دارند که از جمله این معایب می توان به مواردی از جمله وجود تعهدات بیمه‌ ای کمتر، تک‌ برگ‌ نبودن سند خودرو، احتمال تصادفی‌ بودن خودرو، هزینه‌ های قابل‌ توجه در صورت وجود مشکل و… اشاره کرد که در هنگام خرید خودرو کارکرده باید همه این عوامل را در نظر بگیرید.

اگر قصد خرید خودرو جدید تا 500 میلیون دارید و به دنبال بهترین راهنمای خرید ماشین با 500 میلیون تومان هستید، مقاله با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی بخرم می تواند در این راستا به شما کمک کند.

خودرو دست دوم بخریم یا نه؟
خودرو دست دوم بخریم یا نه؟

خودروی چینی یا خودروی ملی

خودروهای چینی معمولا به دلیل ظاهر جذاب و اروپایی و همینطور آپشن های بیشتر مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته می گیرد. اگرچه این خودروها ظاهری جذاب تر و قیمتی مناسب تر از خودروهای اروپایی دارند اما در هنگام خرید نباید از معایب خودروهای چینی به ویژه مدل های قدیمی تر آن ها غافل شوید.

به طور مثال دردسترس نبودن بعضی از قطعات در بازار و همینطور نمایندگی ها در سراسر کشور از جمله معایب خودروهای چینی محسوب می شود که نباید ان ها را نادیده بگیرید.

پیشنهاد ما به شما این است که به جای خرید خودرو چینی دست دوم که سال ها از سن آن ها گذشته است و قطعا شما را با مشکل کمبود قطعات مواجه می کنند، به سراغ خرید خودروهای تولید داخلی بروید. البته باید گفت که این موضوع درمورد خودروهای چینی جدید صدق نمی کند اما چنین خودورهایی از قیمت های بالاتری برخوردار هستند که این موضوع بستگی به بودجه مورد نظر شما برای خرید خودرو دارد.

امروزه در دنیای خودرو اصطلاحات بسیاری وجود دارد که دانستن آن ها به افرادی که با خودرو سروکار دارند به ویژه ماشین بازان، کمک می کند که درک بهتری از ماشین و قطعات آن داشته باشند. برای دانستن این اصطلاحات، مقاله اصطلاحات خودرویی را مزالعه کنید.

خودرو سفید بخریم یا خودرو رنگی

انتخاب رنگ درست در هنگام خرید خودرو یکی از نکات قابل توجه ای است که لازم است جدی گرفته شود. برای فروش بهتر و راحت خودر بهتر است خودروهایی با رنگ های عام پسند و رایجی از جمله سفید، دودی یا مشکی را خریداری کنید تا در هنگام فروش شما را با مشکل روبرو نکند.

اگر چه داشتن خودروهایی با رنگ خاص می تواند جذابیت ماشین شما را چند برابر کند و شما می توانید لذتی چند برابر را با خودوری جذاب خود تجربه کنید اما به این نکته هم توجه کنید که چنین رنگ هایی می تواند در هنگام فروش خودرو برای شما کمی مشکل ساز شود و به راحتی خودرو شما فروش نرود.

داشتن خودورهایی با رنگ هایی خاص و فانتزی در هنگام فروش شما را ممکن است کمی اذیت کند چرا که افراد کمی ممکن است این خودروها را خریداری کند. از طرفی دیگر انتخاب رنگ درست و مناسب خودرو می تواند در سالم ماندن و افزایش عمر خودرو موثر باشد.

به طور مثال خودروهای رنگ سفید دربرابر نور خورشید و فضولات حیوانات تغییر رنگ نمی دهد و همینطور کثیفی روی ماشین های رنگی نسبت به رنگ های معمول بیشتر به چشم می خورد.

اگر قصد معامله خودرو دارید و به دنبال صفر تا صد مراحل معامله ماشین هستید، مقاله مدارک و مراحل معامله خودرو می تواند بهترین راهنمای شما باشد.

خودرو سفید بخریم یا خودرو رنگی؟
خودرو سفید بخریم یا خودرو رنگی؟

خودور با توقف تولید نخرید

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید خودرو دست دوم باید به آن دقت داشته باشید این است که خودروهایی که تولید آن ها متوقف شده است گزینه مناسبی برای خرید نیستند چرا که قطعات چنین خودروهایی در دسترس نیست و علاوه بر این نمایندگی های پس از فروش و تعمیرات آن ها در بازار ارائه نمی شود بنابراین خرید این خودروها شما را با مشکل مواجه می کنند.

پیشنهاد ما به شما این است که به جای خرید خودروهایی که تولید آن ها متوقف شده، خودروهای متداول موجود در بازار را خریداری کنید.

خودرو با سند شخص حقیقی نخرید

بعد از تحقیقات فنی، مالکیت خودرو از جمله مهم ترین مواردی است که باید در هنگام خرید خودرو به آن توجه داشته باشید. بهتر است خودروهای قسطی که سند آن هنوز به نام خریدار نشده یا مشکل حقوقی دارد و همینطور خودورهایی که سند آن در رهن خودروساز می باشد را نخرید تا برای شما در آینده مشکل ساز نشود. این امر می تواند در هنگام مراحل مالکیت خودرو خریدار جدید را با مشکل مواجه کند.

مقاله پیشنهادی : چگونه دریفت بکشیم

خودرو با کارکرد بالا نخرید

از دیگر مواردی که در هنگام خرید خودرو باید به آن توجه داشته باشید مربوط به خودروهایی است که نسبت به سال تولید آن کارکرد بالایی داشته است. در حالت معمول کارکرد هر خودرو در سال باید بین 20 تا 30 هزار کیلومتر باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن این اعداد محاسبه کنید که خودرو با توجه به سال تولید کارکرد بالایی داشته است یا خیر.

البته نکته دیگر که قابل توجه است و نباید ان را نادیده بگیرید، سال ساخت خودرو می باشد. به طور مثال در سال 1401 خرید خودرو زیر سال 90 کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد چرا که خودروهایی که بیش از ده سال کارکرد داشته باشند استهلاک بالایی دارند و در صورت خرید می تواند برای شما هزینه های بالایی به همراه داشته باشد.

خودرو سفید بخریم یا خودرو رنگی؟
خودرو سفید بخریم یا خودرو رنگی؟

چرا پورشه نخریم

بدون شک یکی از بهترین و خاص ترین خودورهایی که هر خودرو سواری می تواند آن را تجربه کند، خودور پورشه می باشد که در مدل های مختلفی تولید شده است. این خودرو در کنار مزایا و آپشن هایی که دارد معایبی هم دارد که اگر شما قصد خرید چنین خودرویی را دارید باید از این معایب آگاه باشید.

  • مصرف سوخت بالا

یکی از مهم ترین معایب استفاده از این مدل خودرو، مصرف سوخت بالای آن می باشد که در همه مدل ها میزان مصرف آن ها کمتر از ۱۰ لیتر نیست و این امر می تواند برای شما هزینه بالایی در بر داشته باشد.

  • هزینه‌ی نگهداری بالا

از دیگر معایب این خودرو می توان به هزینه بالای نگهداری بالای ان اشاره کرد. باید بدانید که اکثر قطعات این خودرو گران قیمت بوده و بعضی از قطغات ان در بازار ایران دردسترس نیست.

ار آنجایی که واردات این خودرو بیش از 5 سال متوقت شده است، باز هم کیفیت بالای این خودرو این احتمال وجود دارد که بعضی از قطعات آن نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. به همین دلیل در چنین شرایطی پیدا کردن قطعات آن با هزینه های بالا و مشکل دردسترس نبودن همراه خواهد بود.

جمع بندی

همانطور که گفته شد یکی از چالش هایی که بسیاری از خریداران خودرو با ان مواجه هستند این است که چه ماشینی نخریم بهتر است؟ در این مقاله از اتوصافکار ماشین‌هایی که باید بخریم و نخریم را به طور کامل توضیح داده ایم که می تواند بهترین راهنمای شما در هنگام خرید خودرو باشد.

سوالات متداول

چه ماشینی نخریم؟

همانطور که در مقاله به طور کامل توضیح دادیم، خودروهایی که دارای رنگ‌شدگی یا تعویض سقف، ضربه‌خوردگی شاسی، خوردگی ستون‌ها و سقف هستند، همینطور خودروهای ناشناخته گزینه مناسبی برای خرید نیستند.

ماشین اتاق تعویض بخریم یا نه؟

خودرویی که اتاق آن تعویض شده باشد نشان دهنده این است که این خودرو در اثر تصادف آسیب شدیدی به آن وارد شده و ایمنی خود را تا حد زیادی از دست داده است به همین دلیل خرید چنین خودروهایی می تواند هم برای راننده و هم برای سرنشینان خودرو بسیار خطرناک باشد.

خودرو سفید بخریم یا خودرو رنگی؟

معمولا فروش خودروهایی که دارای رنگ معمول و عام پسندی مانند سفید، دودی و مشکی هستند بسیار ساده تر و راحت تر از خودروهایی است که از رنگ های خاص برخوردارند. به همین دلیل خرید خودروهای رنگی و خاص در هنگام فروش ممکن است شما را کمی اذیت کند.

مقالات اخیر

گفتگو کنید

1 نظر

  1. با سلام لطفاً بفرمایید ماشینی که تعمیر موتور اساسی شده برای خرید مناسب است ؟ من فکر میکنم این گزینه یعنی خودرو مشکل اساسی داشته و مشکل هم برطرف نشده، درسته؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید