پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت روشن نشدن ماشین | علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور، 405

روشن نشدن ماشین

روشن نشدن ماشین دلایل زیادی دارد که در ین مقاله ما علت روشن نشدن ماشین پراید، علت روشن نشدن ماشین سمند و پژو و به طور کلی تمام ماشین ها را بررسی کرده ایم. گاهی ممکن است استارت خوردن و روشن نشدن ماشین اتفاق بیفتد که در این مقاله راهکار های رفع این ایراد را بررسی کرده ایم.

اگر میخواهید این ایراد استارت خوردن و روشن نشدن ماشین به سرعت برطرف شود و به دنبال بهترین و معتبر ترین تعمیرگاه در نزدیکی محل هستید حتما به صفحه تعمیرگاه ماشین سر بزنید و لیستی از تعمیرگاه های قابل اعتماد تیم اتوصافکار را مشاهده کنید و نزدیک ترین تعمیرگاه را برای رفع ایرادات ماشین تان انتخاب کنید.

علت روشن نشدن ماشین
علت روشن نشدن ماشین

علت روشن نشدن ماشین

علت روشن نشدن ماشین می تواند در صبح به موارد مختلفی بستگی داشته باشد که در ادامه موارد علت روشن نشدن پراید کاربراتوری در صبح را مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. ایراد در کارکرد صحیح پمپ بنزین
  2. نبودن بنزین به میزان کافی در باک
  3. راندمان کلید قطع کن بنزین
  4. ایرادات در سیستم پاشش سوخت
  5. کثیف شدن صافی و عدم عبور بنزین
  6. بروز مشکل در سنسور موقعیت میل سوپاپ

مراحل استارت زدن خودرو

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که مراحل استارت زدن خودرو چیست؟ در این بخش برای اطلاعات بیشتر و بررسی کامل مشکلات خودرو و این مسئله که ماشین استارت میخوره روشن نمیشه پراید یا هر خودرویی قصد داریم شما را با مراحل استارت زدن خودرو آشنا کنیم. این مراحل به شرح زیر می باشد:

  1. ترکیب سوخت و هوا
  2. متراکم شدن هوا و سوخت به وسیله نیروی مکانیکی
  3. جرقه برای احتراق سوخت و هوا
  4. حرکت افتادن پیستون ها درون سیلندر به میزان حداقل صد دور در دقیقه

یکی از مشکلاتی که برای رانندگان ایجاد میشود استارت نخوردن ماشین میباشد. دلایلی زیادی در خصوص استارت نخوردن ماشین وجود دارد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن به صفحه علت استارت نخوردن ماشین اول صبح مراجعه نمایید.

دلیل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین
دلیل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

دلیل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

استارت خوردن و روشن نشدن ماشین از دردسر هایی است که معمولا وقتی هم خیلی عجله دارید رخ میدهد و میتواند ساعت ها وقت شما را بگیرد و شما را از کار و زندگی بیندازد. دلیل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین میتواند موارد زیادی باشد که اگر عیب یابی به سرعت انجام شود میتوانید سریعتر ایراد را برطرف کنید و سریع تر ماشین تان روشن شود.

دلیل روشن نشدن ماشین (دلایل روشن نشدن ماشین) را در قسمت پایین با هم بررسی می کنیم و امیدواریم سریع تر ایراد ماشین را پیدا کنید و برای رفع آن اقدام کنید.

  • تمام شدن سوخت ماشین

رایج ترین دلیل روشن نشدن ماشین تمام شدن بنزین و یا به طور کلی سوخت آن میباشد. اگر حواستان به چراغ بنزین خودرو نباشد این مشکل رخ خواهد داد و شما تا زمانی که سوخت را به ماشین نرسانید نمیتوانید آن را روشن کنید.

اگر چراغ چک ماشین تان روشن شده و نمی دانید ایراد از کدام بخش ماشین است حتما مقاله چشمک زدن چراغ چک را مطالعه کنید و به سرعت ایراد ایجاد شده در ماشین تان را رفع کنید.

  • خرابی دنده ماشین

یکی دیگر از دلیل روشن نشدن ماشین در صبح و علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پژو پارس خرابی دنده ها و قطعات متحرک ماشین میباشد. اگر به سرعت برای رفع ایراد در این قطعات اقدام نکنید مشکلات جدی برای ماشین تان ایجاد خواهد شد و هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

  • خرابی استارت ماشین

از دیگر علت روشن نشدن ماشین، خرابی سستم استارت است. تشخیص این مورد تنها توسط تعمیرکار امکان پذیر است و شما باید حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

  • خرابی سیستم احتراق

یکی دیگر از دلیل روشن نشدن ماشین و علت روشن نشدن ماشین روی بنزین خرابی در بخش های مختلف سیستم احتراق از جمله شمع ها و کویل میباشد. وقتی این قطعات خراب میشوند احتراق به درستی انجام نمیشود و ولتاژ معینی به سیستم نمیرسد و در نتیجه روشن نشدن پراید کاربراتوری و سایر ماشین ها را سبب میشود.

برای آن که متوجه شوید ایراد در کدام بخش است میتوانید به نوع استارت خوردن دقت کنید اگر استارت خوردن به خوبی انجام نمیشود به احتمال زیاد ایراد در شمع های ماشین است که ممکن است برق به شمع ها نرسد که در این صورت باید بری رفع ایراد روشن نشدن پراید نیمه انژکتور به تعمیرگاه مراجعه کنید.

  • انسداد فیلتر بنزین

کثیفی و مسدود شدن فیلتر بنزین از دیگر علت روشن نشدن ماشین محسوب می شود که در این شرایط سوخت رسانی به موتور به درستی انجام نمیشود. در این صورت برای رفع روشن نشدن پراید انژکتور با چند بار استارت زدن ماشین روشن خواهد شد ولی با تک استارت به احتمال زیاد این اتفاق نخواهد افتاد.

پمپ بنزین یکی از قطعات مهم خودرو می باشد که وظیفه اصلی آن انتقال سوخت از بخش مخزن بنزین به موتور ماشین است. وجود هر گونه ایراد و خرابی در این قطعه باعث اختلالاتی در عملکرد کلی خودرو می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد پمپ بنزین خودرو و علائم خرابی آن، مقاله علائم خرابی پمپ بنزین را مطالعه کنید.

  • ایراد در انژکتور ماشین

از دیگر دلایلی که میتواند علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین باشد خرابی انژکتور ماشین باشد که ایراد در این قطعه میتواند سوخت رسانی خودرو را با ایراد همراه کند و ماشین با وجود استارت خوردن روشن نشود. در ادامه شما را با علت روشن نشدن پراید انژکتور آشنا خواهیم کرد.

  • روغن بی کیفیت ماشین

علت روشن نشدن سمند خیلی وقتا به خاطر این که شما از روغن های بی کیفیت در ماشین تان استفاده میکنید میباشد. روغن کمک میکند که حرکت قطعات متحرک ماشین با این روغن آسان تر میشود. اگر از روغن های غیر اصل و فیک در ماشین تان استفاده کنید این حرکات با اختلال رو به رو میشود و در مواقعی نیز باعث روشن نشدن ماشین شود.

  • اختلال در سیستم سوخت ماشین

بعضی ها این سوالا را از ما میپرسند که چرا پراید استارت میخوره روشن نمیشه یا ماشین استارت میخورد روشن نمیشود علت چیست. اگر ایراد در بخش سوخت باشد باید حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و برای رفع ایراد توسط تعمیرکار متخصص اقدام کنید؛ چرا که هر گونه بی توجهی می تواند برای شما مشکل ساز شود و خسارت های جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی علت روشن نشدن ماشین و استارت نخوردن آن می پردازیم.

اگر نمی دانید علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا چه می باشد، می توانید با مراجعه به صفحه علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا اطلاعات لازمه در خصوص آن را دریافت نمایید.

  • خرابی باتری علت روشن نشدن ماشین بعد از گرم شدن

باتری ماشین یکی از قطعات مهم و اساسی خودرو میباشد که میتواند انرژی مورد نیاز برای راه اندازی خودرو را ذخیره نماید و در صورتی که باتری خوابیده یا تمام شده باشد ماشین روشن نخواهد شد. در واقع در بسیاری از موارد علت استارت نخوردن و روشن نشدن ماشین پراید و سایر خودرو ها این مورد میباشد.

در صورتی که میخواهید مطمئن شوید علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید کاربراتوری همین تمام شدن باتری است میتوانید مشاهده کنید که چراغ های داشبورد روشن نمیشود. همچنین ممکن است چراغ های جلو خودرو سو سو بزند و روشن نشود. نشان داده شدن نماد باتری در بخش چراغ های چک خودرو از دیگر نشانه های خرابی باتری میباشد.

برای رفع این مشکل و علت روشن نشدن ماشین دوگانه روی بنزین در صورت خرابی باتری شما میتوانید با استفاده از کابل جامپر برای شارژ باتری خودرو خود از ماشین دیگر استفاده کنید.

  • اتصال اشتباه باتری ماشین دلیل روشن نشدن ماشین

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که مطرح میشود این است که علت روشن نشدن پراید چیست. در واقع گاهی ممکن است ایراد باتری خودرو و دلیل روشن نشدن پراید یا هر خودرویی مربوط به شل شدن کابل های باتری باشد. برای رفع این علت روشن نشدن پژو ۴۰۵ یا هر خودرو دیگر باید ماشین خود را خاموش کنید. در مرحله بعد باید اتصالات را در ترمینال باتری بچرخانید و آن ها را محکم نمایید. گاهی ممکن است این اتصالات خورده شده باشند و یا کثیف باشند. در این زمان نیاز به تعویض و تمیز کردن اتصالات خواهید داشت.

در صورتی که چراغ باتری خودرو روشن شده و میخواهید بدانید در این زمان باید چه اقدامی داشته باشید میتوانید به صفحه خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن مراجعه کنید.

  • خرابی دینام یا آلترناتور علت روشن نشدن ماشین کاربراتوری

مورد بعدی که به عنوان علت روشن نشدن پژو پارس یا ماشین های دیگر مطرح میشود خرابی دینام خودرو میباشد. دینام میتواند توزیع برق از باتری به تمام قطعات خودرو را انجام دهد و در صورتی که باتری ماشین سالم باشد ممکن است دینام خراب باشد که برق رسانی به قطعات خودرو به درستی انجام نمیشود. این مورد بیشتر به عنوان علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پیکان کاربراتوری مطرح میشود.

برای اطمینان از خرابی دینام میتوانید این مورد را مشاهده کنید که میزان نور چراغ های جلو و داخلی کم شود یا شاهد روشن شدن چراغ باتری خودرو باشید و یا ممکن است بوی سوختگی به مشام برسد که مربوط به تسمه متصل به دینام است.

در صورتی که با چراغهای چک خودرو آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله چشمک زدن چراغ چک را مطالعه کنید تا با مفهوم هر چراغ و راهکار رفع ایرادات آن ها آشنا شوید.

  • خرابی فیوز علت استارت خوردن و روشن نشدن

از دلایل روشن نشدن پراید انژکتوری میتوان به معیوب بودن فیوز خودرو اشاره کرد. فیوز ها میتوانند از سیم کشی برق خودرو محافظت کنند و در صورتی که آسیب دیده باشند ماشین روشن نخواهد شد. فیوزی که آسیب دیده و یا منفجر شده باشد باعث میشود که برق به رله استارت نرسد و جرقه و فرایند احتراق انجام نشود و در نهایت قدرت حرکت از وسیله نقلیه سلب میشود. به این ترتیب علت روشن نشدن تیبا، علت روشن نشدن ماشین سمند، علت استارت نخوردن پراید انژکتور، دلیل روشن نشدن پژو پارس، علت روشن نشدن ماشین ۴۰۵، علت روشن نشدن ماشین ساینا، علت روشن نشدن ماشین پیکان در بسیاری از موارد میتواند همین مورد باشد.

  • خرابی رله پمپ سوخت دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

در صورتی که رله پمپ سوخت خراب باشد مقدار سوخت مورد نیاز برای احتراق به محفظه احتراق هدایت نمیشود و همین امر علت روشن نشدن ماشین پراید در صبح میتواند باشد. در صورتی که موتور خاموش میشود و یا روشن نمیشود، شتاب ناسازگار در خودرو مشاهده میشود و چراغ موتور خودرو روشن میشود میتوانید به خرابی این قطعه تردید پیدا کنید.

در این حالت برای رفع این علت روشن نشدن ماشین با وجود استارت خوردن باید تعویض رله انجام شود.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پژو پارس

علت استارت خودرن و روشن نشدن ماشین پژو پارس چیست؟ در بخش بالا برخی از هشت دلایل استارت نخوردن و روشن نشدن ماشین را توضیح دادیم در این بخش نیز قصد داریم هر کدام از موارد را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از علت های استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پژو پارس می تواند تمام شدن سوخت ماشین باشد. همانطور که در ابتدای پست ذکر شد یکی از متداول ترین دلایل روشن نشدن ماشین تمام شدن بنزین یا سوخت می باشد. باید حواستان به چراغ بنزین ماشین باشد تا این مشکل اتفاق نیوفتد و تا زمانی که سوخت به خودرو نرسد نمی توانید ماشین خود را روشن کنید.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی چیست؟ اگر اطلاعاتی در خصوص آن ندارید می توانید با مراجعه به صفحه علت روشن شدن چراغ ترمز دستی اطلاعات لازمه در خصوص این مورد را بدست آورید.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین 206

علت استارت خودرن و روشن نشدن ماشین 206 چیست؟ شما باید برای اطلاع از دلیل روشن نشدن ماشین خود تمام هشت مراحل ذکر شده در ابتدای پست را بررسی نمایید. اما باید بگوییم یکی از دلایل مهم برای روشن نشدن 206 خرابی سیستم احتراق ماشین می باشد. یکی دیگر از عوامل روشن نشدن ماشین خرابی در قسمت های گوناگون سیستم احتراق اعم از کویل و شمع ها می باشد. زمانی که قطعات ذکر شده دچار خرابی و مشکل شوند احتراق به درستی صورت نمی گیرد و ولتاژ دقیقی به سیستم نمی رسد و در نهایت ماشین شما روشن نخواهد شد.

برای آن که تشخیص دهید مشکل در کدام قسمت می تواند رخ دهد باید به نوع استارت خوردن آن توجه داشته باشید اگر استارت خوردن به درستی انجام نشد به میزان زیادی مشکل در شمع های خودرو می باشد که امکان دارد برق به شمع ها نرسد که در این زمان باید برای رفع مشکل به بهترین تعمیرگاه مراجعه کنید.

در صورت روشن شدن چراغ ایربگ چطور باید آن را خاموش کنیم؟ اگر اطلاعات کافی در خصوص چراغ ایربگ ندارید پیشنهاد می کنم به صفحه چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم، مراجعه نمایید.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین 405

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین 405 چیست و یا علت روشن نشدن پژو ۴۰۵ چیست؟ همانطور که گفته شد روشن نشدن ماشین ها دارای عوامل مختلفی می باشد که تمام آنها را مورد بررسی قرار دادیم. می توان گفت علت روشن نشدن ماشین پژو ۴۰۵ از انسداد فیلتر بنزین می باشد. مسدود شدن و کثیف شدن فیلتر بنزین از سری عوامل روشن نشدن ماشین می باشد که در این صورت سوخت رسانی به موتور به درستی صورت نمی گیرد. در این مورد شما می توانید با چند بار استارت زدن ماشین خود را روشن کنید اما با تک استارت نمی توان آن را روشن نمود.

دیگر علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین 405 مربوط به شمع و وایر خراب خودرو میباشد. در صورتی که ایراد در باتری خودرو نباشد و میزان سوخت هم کافی باشد به احتمال زیاد ایراد در شمع و وایر خودرو خواهد بود.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پیکان

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشیت پیکان چیست؟ یکی از دلایل استارت نخوردن و روشن نشدن ماشین پیکان خرابی دنده هاو قطعات متحرک آن می باشد که اگر در سریع ترین مدت زمان ممکن اقدام به رفع مشکل این قطعات نکنید مشکلات جدی برای خودروی شما رخ می دهد و باید هزینه زیادی برای رفع مشکلات پرداخت نمایید.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین سمند

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین سمند

علت روشن نشدن ماشین سمند چیست؟ تمامی موارد ذکر شده برای علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین که در بخش بالا ذکر شدرا باید در خصوص روشن نشدن ماشینتان مورد بررسی قرار دهید. یکی از مشکلات روشن نشدن ماشین سمند اختلال در سیستم سوخت ماشین می باشد. توجه داشته باشید اگر مشکل در این قسمت باشد باید حتما به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. چرا که هر نادیده گرفتن برای شما مشکل ساز خواهد شد و خسارت های جبران ناپذیری برای شما به دنبال خواهد داشت.

علت روشن نشدن ماشین تیبا

علت روشن نشدن ماشین تیبا چیست؟ در ارتباط با علت روشن نشدن ماشین تیبا لازم است بدانید گاهی اوقات به علت استفاده از روغن های بی کیفیت در ماشین نمی توانید خودروی خود را روشن نمایید. روغن خودرو کمک بسزایی در حرکت راحت تر قطعات متحرک ماشین دارد. قابل ذکر است اگر از روغن های غیر اصل برای خودروی خود استفاده نمایید حرکات قطعات متحرک حودرو با مشکل و اختلال مواجه می شود و در مواقعی موجب روشن نشدن ماشین می شود.

علت روشن نشدن ماشین پراید

علت روشن نشدن پراید چیست؟ یکی از مهم ترین علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور (علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتوری)، عدم سوخت کافی در باک خودرو می باشد. زمانی که در باک خودرو بنزینی وجود نداشته باشد هیچ سوختی برای تراکم و اشتعال وحود نخواهد داشت و در نتیجه خودرو شما هم روشن نمی شود.

یکی دیگر از علت روشن نشدن ماشین پراید، به خرابی یاتاقان ها، قطعات متحرک و… برمی گردد که در صورت عدم توجه و رسیدگی بموقع می تواند برای شما مشکل ساز شود. وجود هر گونه اشکال یا خرابی در این سیستم باعث روشن نشدن ماشین می شود. در این صورت اگر سیستم استارت خراب باشد، باید هر چه سریعتر تعمیر یا تعویض شود.

خرابی شمع و کوئل از دیگر علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور محسوب می شود. زمانی که شمع و کویل خراب باشد باعث ایجاد اختلالاتی در زمان بندی و ولتاژ احتراق شده و در نتیجه خودرو روشن نمی شود.
زمانی که با این شرایط روبرو می شوید بهترین کار مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

یکی از دیگر دلایلی (دلیل روشن نشدن پراید) که می تواند باعث روشن نشدن ماشین شود، مسدود شدن فیلتر بنزین خودرو می باشد. اگر به هر دلیلی فیلتر بنزین ماشین مسدود باشد یا مجاری سوخت رسانی به موتور دچار گرفتگی و رسوبات شده باشد، خودرو شما روشن نخواهد شد و باید هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنید.

یکی دیگر از مهم ترین علت روشن نشدن ماشین پراید، وجود ایراداتی در سیستم سوخت رسانی می باشد. به طور مثال زمانی که تسمه تایم ماشین پاره می شود ماشین استارت می خورد اما نمی تواند روشن شود. در چنین شرایطی موتور به چرخش در می آید اما میل سوپاپ نمی‌چرخد و ممکن است صداهای برخورد قطعات فلزی به گوشتان برسد که نباید آن را نادیده بگیرید.

به این نکته توجه داشته باشید که علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین در اکثر خودروها از جمله پراید، پژو و پیکان یکسان بوده و زمانی که با این شرایط روبرو می شوید بهترین کار مراجعه به یک تعمیرگاه معتبر است که در این زمینه دانش و مهارت کافی داشته باشد.

یکی دیگر از اتفاقات رایجی که اکثر رانندگان خودرو با آن مواجه هستند، شنیدن انواع صدای ماشین در هنگام حرکت است‌ که هر کدام از این صداها می تواند علت خاصی داشته باشید. اگر می خواهید انواع صدای ماشین و روش های رفع آن را بررسی کنید، به صفحه انواع صدای ماشین مراجعه کنید.

علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور

در واقع علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور میتواند به دلیل اتمام سوخت خودرو، انسداد فیلتر بنزین ماشین، استفاده از روغن های بی کیفیت و ناخالص، ایراد پیدا کردن دنده پراید باشد.

مورد دیگری که به عنوان دلیل روشن نشدن پراید انژکتور مطرح میشود ایراد در سوییچ خودرو میباشد. در واقع روشن نشدن پراید انژکتور در این زمان به این دلیل که برق به اجزای خودرو منتقل نمیشود و در موتور استارت یا سیستم جرقه زنی برق موجود نیست رخ نمیدهد.

مورد بعدی که به عنوان علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور مطرح میشود ایراد در موتور استارت میباشد. در واقع زمانی که موتور استارت خودرو آسیب داشته باشد موتور احتراق داخلی چرخیده نمیشود و در نهایت موتور نیز روشن نمیشود.

علت روشن نشدن ماشین در صبح سرد

معمولا در روز های سرد زمستانی این اتفاق می افتد که اصلی ترین دلیل روشن نشدن ماشین در سرما ورود آب به سیستم سوخت رسانی ماشین میباشد. در این حالت سرما باعث یخ زدن اب در این سیستم میشود و به این ترتیب ماشین روشن نمیشود. این ایراد در ماشین های کاربراتوری بیشتر اتفاق میفتد و آب به سیستم سوخت ماشین نفوذ میکند.

علت دیگر روشن نشدن ماشین در سرما خرابی باتری و خالی شدن آن است. در این صورت شما باید برای تعویض آن اقدام کنید و یا ماشین را با یک ماشین دیگر باتری به باتری کنید و برای مدتی آن را شارژ کنید تا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

خرابی دیگر در این شرایط خرابی دینام است. اگر زمان زیادی از تعویض باتری ماشین تان نمیگذرد شما باید خرابی دینام را بررسی کنید. اگر نور چراغ ماشین ضعیف شده احتمالا ایرادی در دینام ماشین رخ داده که باید این قطعه تعویض و یا تعمیر شود.

علت روشن نشدن ماشین بعد از گرم شدن

گاهی ممکن است شما در حال رانندگی باشید و موتور هم به خوبی گرم شده باشد اما یهو ماشین خاموش شود. در این حالت استارت مجدد ماشین برای روشن کردن ماشین توسط راننده انجام میشود اما اگر ماشین روشن نشود به نظر شما علت از چیست؟

مهمترین علت روشن نشدن ماشین بعد از گرم شدن مربوط به خرابی سنسور دور موتور ماشین میباشد. در صورتی که نمیدانید از چه مواردی خرابی این قطعه را تشخیص دهید میتوانید به صفحه علائم خرابی سنسور دور موتور مراجعه کنید.

به احتمال زیاد دینام ماشین خراب شده و به این ترتیب این قطعه وظیفه خود را که شارژ باتری است را به خوبی انجام نمیدهد و باتری بعد از مدتی از کار میفتد و برق به قطعات مختلف ماشین نمیرسد و به این ترتیب ماشین روشن نمیشود.

در بعضی مواقع علت روشن نشدن ماشین بعد از گرم شدن مربوط به روغن بی کیفیت خودرو است؛ چرا که روغن به آسان تر شدن حرکت قطعات متحرک ماشین کمک می کند. حال زمانی که شما از روغن های غیر اصل و فیک در ماشین تان استفاده کنید این حرکات با اختلال رو به رو شده و در نتیجه باعث روشن نشدن ماشین شود.

کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین میشود

کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین میشود

فیوز استارت که وظیفه ی استارت زدن خودرو را دارد، قیمت مهمی از عملکرد موتور ماشین می باشد و در حقیقت این قطعه کوچک بررسی می کند که موتور شما نیروی مورد نیاز برای روشن شدن در زمان چرخاندن کلید در احتراق را دریافت می کند یا خیر!

در پاسخ به سوال کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین میشود باید گفت فیوز اصلی این نقش مهم را به عهده دارد. فیوز اصلی در زیر کاپوت ماشین ها قرار دارد و میتواند جریان برق تمام قسمت های ماشین را تامین نماید. در صورت سختن این فیوز برق به بخش های مختلف خودرو نمیرسد و ماشین روشن نخواهد شد.

از دیگر فیوز هایی که باعث روشن نشدن ماشین میشوند فیوز استارت، فیوز باتری، فیوز چراغ‌ها و فیوز کامپیوتر خودرو میباشد که برای تست سالم بودن آن ها میتوانید از مولتی متر استفاده نمایید.

زمانی که فیوز استارت خراب می شود، موجب می شود موتور خودرو شما به درستی نچرخد و حتی می تواند موجب خراب شدن موتور و نابودی باتری خودرو شود. بهترین شیوه برای اطمینان از کار کرد درست خودرو شما درک عملکرد و موارد رایج در ارتباط با فیوز استارت می باشد.

علت روشن نشدن ماشین اتومات

علت روشن نشدن ماشین اتومات چیست؟ علت روشن نشدن ماشین اتومات می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد که این عوامل در بخش بالا ذکر شده است برخی از این عوامل شامل: تمام شدن سوخت ماشین، خرابی استارت ماشین، خرابی سیستم احتراق، انسداد فیلتر بنزین، اختلال در سیستم سوخت ماشین و …… می باشد.

جمع بندی

روشن نشدن ماشین و علت روشن نشدن ماشین دوگانه روی بنزین (علت روشن نشدن ماشین روی بنزین) یکی از اتفاقات رایجی است که اکثر رانندگان خودرو با آن مواجه هستند که در چنین شرایطی باید ابتدا علت را بررسی کرده و به رفع آن بپردازید. اگر می خواهید علت روشن نشدن ماشین را بررسی کنید، در این مقاله به طور کامل علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پژو، علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پیکان و همینطور علت روشن نشدن ماشین بعد از گرم شدن را توضیح داده ایم.

سوالات متداول

علت روشن نشدن ماشین چیست؟

روشن نشدن ماشین می تواند دلایلی مختلفی داشته باشد از جمله این دلایل می توان به تمام شدن سوخت ماشین، انسداد فیلتر بنزین، روغن بی کیفیت ماشین، خرابی دنده ماشین و… اشاره کرد که به طور کامل در مقاله توضیح داده ایم.

چرا برق پشت آمپر میاد ولی ماشین استارت نمی‌خورد؟

یکی از سوالاتی که از ما پرسیده میشود این است که در این صورت برق به آمپر ماشین میرسد اما باتری نمیتواند جریان لازم برای روشن شدن ماشین را تامین کند. در این صورت باید خالی شدن باتری را بررسی کنید و اگر باتری تمام شده باید آن را تعویض کنید.

علت روشن نشدن ماشین پراید چیست؟

یکی از دلایل مهمی که باعث روشن نشدن ماشین پراید می شود، خرابی شمع و کویل می باشد. زمانی که شمع و کویل خراب باشند در زمان بندی و ولتاژ احتراق اختلالاتی ایجاد می شود که باعث روشن نشدن ماشین می شوند.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید