پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت روشن شدن چراغ ترمز دستی | علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید،پژو 405

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی

یکی از چراغ های هشدار خودرو چراغ ترمز دستی میباشد که گاهی ممکن است شاهد روشن بودن آن باشید. اگر نمیدانید علت روشن شدن چراغ ترمز دستی چیست در این مقاله به طور کامل علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید، علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پژو ۴۰۵، علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید 131 و سایر خودرو ها را بررسی کردیم و شما را با فیوز چراغ ترمز دستی پراید نیز آشنا کرده ایم.

در صورتی که با مطالعه این مقاله نتواسنتید را رفع کنید میتوانید برای یافتن نزدیک ترین و تخصصی ترین تعمیرگاه در منطقه مورد نظر خود به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی
علت روشن شدن چراغ ترمز دستی

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی

روشن شدن چراغ ترمز دستی این هشدار را به راننده می دهد که یک مشکلی در روند ترمزگیری پیش آمده است، از مهم ترین و متداول ترین علت روشن شدن چراغ ترمز دستی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. خرابی سوییچ ترمز دستی
  2. اهرم به طور کامل پایین نمی‌آید
  3. ایراد ترمزها
  4. کم بودن روغن ترمز
  5. خرابی سنسور سطح روغن ترمز
  6. تنظیم نبودن فشار روغن

موارد بالا از متداول ترین دلیل روشن شدن چراغ ترمز دستی می باشند که در ادامه به صورت کامل و به همراه راه حل موارد اشاره شده را توضیح خواهیم داد.

چراغ ترمز یکی از انواع چراغ های هشدار خودرو میباشد که هر کدام بروز مشکلی و یا خبر مهمی از عملکرد خودرو را گزارش میدهد. برای آشنایی با معنای هرکدام از این چراغ های هشدار میتوانید به صفحه چراغ های هشدار ماشین مراجعه کنید.

ترمز دستی چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه به علت روشن و خاموش شدن چراغ ترمز دستی بپردازیم کمی در مورد اصل کار صحبت کنیم، چه مراحلی اتفاق می افتد تا خودرو شما بعد از کشیدن دستی بایستد؟
مدار عملکرد ترمز پدال با ترمز دستی کاملا متفاوت می باشد، بر اساس استاندارد های جهانی ترمز پدال روی چهار چرخ خود تاثیر می گذارد اما ترمز دستی تنها روی دو لاستیک پشت تاثیر می گذارد.
با کشیدن ترمز دستی سیم های متصل به آن را به حرکت در می آورید (سیم هایی که از یک سو به سمت اهرم ترمز روانه می شوند و از طرف دیگر به لنت ترمز متصل هستند)، کشیده شدن سیم های ترمز دستی کشکک ها را فعال می کند و این باعث می شود که لنت ها روی چرخ سوار شده و از حرکت آن جلوگیری کنند.

روشن شدن چراغ روغن نیز یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است هر خودروسواری با آن برخورد کرده باشد. اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده که چراغ روغن خودرو چرا روشن می‌شود، به صفحه علت روشن شدن چراغ روغن چیست مراجعه کنید.

خرابی سوییچ ترمز دستی

همانطور که گفتیم خرابی سوییچ ترمز دستی یکی از رایج ترین دلایل روشن ماندن چراغ ترمز دستی محسوب می شود که معمولا در اکثر خودروها اتفاق می افتد. شما برای رفع آن باید هنگامی که دستی پایین است اهرم را کمی تکان دهید، در صورتی که با تکان دادن اهرم چراغ ترمز شما روشن شد و یا حتی تیک زد باید نسبت به تعویض سوییچ ترمز دستی خود اقدام کنید.

پایین نیاوردن اهرم به صورت کامل

از دیگر رایج ترین دلیل روشن شدن چراغ ترمز دستی این است که شما به صورت کامل دستی را نخوابانده اید، توجه داشته باشید که این سیستم کاملا حساس می باشد و حتی اگر زره ای فاصله میان پایین ترین حالت ممکن و اهرم شما وجود داشته باشد منجر به روشن شدن چراغ ترمز می شود.

لاذم به ذکر است که اگر شما دارای خودرو 206 هستید و می خواهید علت روشن شدن چراغ ترمز دستی 206 در سربالایی را پیدا کنید، باید در پاسخ بگوییم که می توانید همین موارد را بررسی کنید تا بتوانید علت را تشخیص دهید.

یکی از خدمات اصلی که در مجموعه اتوصافکار ارائه میشود صافکاری در سراسر ایران میباشد. برای یافتن بهترین و نزدیک ترین مرکز صافکاری در منطقه مورد نظر خود میتوانید به صفحه صافکاری مراجعه کنید.

ایراد فنی ترمز

ممکن است ایرادی فنی در علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی دخالت داشته باشند که در این صورت تنها کاری که می توان انجام داد نشان دادن خودرو به یک تعمیرگاه حرفه ای می باشد.

از روش هایی که میتوان متوجه روشن شدن چراغ ترمز دستی شد این است که دستی خودرو را تا پایین ترین حالت ممکن بیاورید، در صورتی که هنوز هم چراغ دستی روشن بود می توان حدس زد که ترمز های شما دارای ایراد فنی می باشد و نیازمند مشاهده یک تعمیرکار می باشند.

کم بودن روغن ترمز
کم بودن روغن ترمز

کم بودن روغن ترمز

اگر فکر می کنید که روشن بودن چراغ ترمز دستی تنها مربوط به مشکلات ترمزگیری می باشد اشتباه می کنید، در واقع این سیستم توانایی هشدار برای علائمی مانند کم بودن روغن ترمز نیز کاربرد دارد.

هنگامی که روغن ترمز شما از حد نساب کمتر باشد چراغ ترمز شما هم روشن می شود تا به شما اعلان دهد، با ریختن روغن ترمز استاندارد درون محفظه مخصوص به آن می توانید این مشکل را برطرف سازید.

توجه داشته باشید که درون مخزن روغن ترمز یک میله وجود دارد که اندازه های استاندارد مایع را به شما نشان می دهد، با توجه به نوع خودرو میزان ریختن روغن ترمز نیز متفاوت است.

از دیگر نکاتی که نباید از آن غافل شد این است که علت روشن شدن چراغ ترمز دستی ۲۰۷ و دیگر خودروها مربوط به همین عوامل گفته شده می باشد. شما برای عیب یابی باید همه این موارد را در خودرو خود بررسی کنید و سپس آن را رفع نمایید.

فشار نادرست روغن

تنظیم نبودن نادرست فشار روغن می تواند یکی دیگر از مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ ترمز دستی گردد، درواقع با تنظیم نبودن فشار روغن، نیرو به جفت چرخ ها به صورت یکسان وارد نمی شود و کشیدن دستی ممکن است تعادل خودرو را برهم بزند.

به همین دلیل چراغ دستی روشن می شود و شما برای حل این مشکل باید به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ باتری خودرو جز اتفاقات رایجی است که نشان دهنده خرابی یا فرسودگی باتری می باشد و لازم است جدی گرفته شود. اگر به دنبال دلایل روشن شدن چراغ باتری ماشین و راه حل رفع مشکلات باتری هستید، به صفحه روشن شدن چراغ باتری خودرو مراجعه کنید.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید
علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید

  • وجود ایرادات در سیستم ترمز

وجود مشکلاتی در سیستم ترمز یکی از علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید محسوب می شود که نباید از آن غافل شوید. زمانی که ترمز دستی به طور کامل پایین باشد اما چراغ هشدار همچنان روشن باشد، مشکل از سیستم ترمز خودرو شماست و شما باید با مراجعه به یک تعمیرگاه علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی پراید را که خرابی سیستم ترمز است رفع نمایید.

  • کم بودن روغن ترمز

از دیگر علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی پراید می توان به کم بودن میزان روغن اشاره کرد. زمانی که میزان روغن کمتر از سطح استاندارد خود باشد چراغ ترمز دستی روشن باقی می ماند. در این شرایط با پایین امدن سطح روغن ممکن است در پیچ ها سطح روغن جابجا شده و چراغ هشدار روشن و خاموش شود.

لاذم به ذکر است که علاوه بر خودرو پراید، کم بودن میزان روغن ترمز یکی از علت روشن شدن چراغ ترمز دستی کوییک می باشد.

یکی از خدماتی که به صورت تخصصی در اتوصافکار ارائه میشود لیسه گیری میباشد. برای اطلاع از شرایط قیمتی لیسه گیری انواع خودرو میتوانید به صفحه لیسه گیری خودرو مراجعه کنید.

  • خرابی سنسور سطح روغن ترمز

یکی از علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید 131 وجود ایراداتی در سنسور سطح روغن ترمز می باشد. متخصصان درون مخزن روغن ترمز از یک سنسور استفاده می کنند تا در صورت کم شدن میزان روغن به راننده هشدار دهند. حال اگر این سنسور دچار ایراداتی شود چراغ هشدار روشن مانده و باید تعویض شود.

اگر همچنان سوالی در مورد دلیل روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اتوصافکار در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

یکی از خدماتی که به صورت تخصصی در مراکز اتوصافکار ارائه میشود ترمیم چراغ ماشین ها میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خدمات و نحوه انجام کار میتوانید به صفحه ترمیم چراغ خودرو مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی پراید
علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی پراید

علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی پراید

تا اینجای مقاله با علت روشن شدن چراغ دستی پراید آشنا شدید اما یکی دیگر از مشکلاتیی که رانندگان با آن رو به رو هستند علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی پراید و به طور کلی علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی ماشین میباشد. در واقع اگر شما ترمز دستی را بالا میکشید اما چراغ آن روشن نمیشود این به آن معناست متاسفانه چراغ ترمز دستی خراب شده است .

علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی پراید و به طور کلی علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی خودرو خرابی فیوز، سوختن لامپ چراغ ترمز دستی و فرسایش کلید ترمز میباشد که اصلی ترین علت روشن نشدن چراغ ترمز دستی خرابی کلید چراغ ترمز و یا سوختن لامپ چراغ ترمز باشد.

در این زمان بهترین کار این است که برای تعمیر و سرویس سیستم برق خودرو اقدام کنید.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پژو ۴۰۵

در بررسی علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پژو ۴۰۵ به موارد مشابه با علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید برمیخوریم. رایج ترین علت چشمک زدن چراغ ترمز دستی 405 میتواند شامل موارد زیر باشد:

  1. پایین بودن سطح روغن ترمز : در واقع اصلی ترین علت روشن چراغ ترمز دستی کم بودن روغن ترمز میباشد. کم بودن روغن ترمز سبب میشود روغن میان پیچ ها جابجا شود
  2. پایین نبودن کامل ترمز دستی : دیگر علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پژو ۴۰۵ این است که ترمز دستی به صورت کامل پایین نباشد که در این صورت به ترمز دستی فشار وارد میشود.
  3. خطا یا مشکل در سیستم ترمز: اگر سیستم ترمز دستی یا سیستم ترمز اصلی خودرو دچار مشکل یا خطا شود، چراغ ترمز دستی ممکن است روشن شود تا به راننده اطلاع دهد که باید سیستم ترمز را چک کند. پس میتوان گفت علت روشن شدن ترمز دستی ایراد در سیستم ترمز خودرو میباشد.

برای رفع مشکل، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا علت دقیق روشن شدن چراغ ترمز دستی را تشخیص دهد و مشکل را برطرف کند.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید 131

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید 131 نیز میتواند یکی از دلایل ذکر شده در قسمت بالا باشد اما به طور کلی علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید 131 رامیتوان در دو مورد زیر خلاصه کرد.

  1. سطح روغن ترمز کم است: سطح روغن ترمز در سیستم ترمز دستی نیز ممکن است پایین باشد. اگر میزان روغن ترمز کاهش یافته باشد، احتمالاً باید آن را تکمیل کنید. اگر این مشکل به دلیل نشتی مایع ترمز باشد، باید نیاز به تعمیر دارید.
  2. مشکل در سنسور یا سیستم الکتریکی: چراغ ترمز دستی ممکن است به دلیل مشکلات در سیستم الکتریکی یا سنسورهای مرتبط با ترمز دستی روشن شود. بررسی سیستم الکتریکی و سنسورها توسط یک تعمیرکار متخصص میتواند کمک کننده این مسئله و مشکل باشد.
علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی
علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی

علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی

یکی از مشکلاتی که رانندگان با آن رو به میشوند روشن ماندن چراغ ترمز دستی میباشد. گاهی ممکن است چراغ ترمز ماشین روشن خاموش شود اما روشن ماندن چراغ ترمز دستی میتواند کمی نگران کننده باشد و بهتر است به این نشانه کمی بیشتر توجه کنید.

از پرتکرارترین سوالاتی که در این زمینه پرسیده میشود این است که چرا چراغ ترمز دستی خاموش نمیشه، به چه علت چراغ ترمز دستی پراید خاموش نمیشه و چرا چراغ ترمز دستی خاموش نمیشود.

علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. بالا ماندن اهرم ترمز دستی
  2. کم شدن روغن ترمز
  3. خراب شدن سنسور سطح روغن ترمز
  4. خراب شدن تنظیم فشار روغن ترمز
  5. خراب شدن سوئیچ ترمز دستی ماشین
  6. خراب شدن سنسور ترمز abs

برای آن که بتوانید بهتر متوجه علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی شوید در این قسمت علل خرابی سنسور ترمز abs را نیز بررسی میکنیم که در صورت خرابی سریع تر برای رفع مشکل اقدام کنید.

  1. آسیب خارجی
  2. آلودگی زیاد
  3. پاره شدن کابل
  4. آسیب کدگذار چرخ
  5. زیاد شدن فاصله بلبرینگ چرخ ترمز دستی میباشد.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی در حین حرکت

یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که علت روشن شدن چراغ ترمز دستی در حین حرکت چیست و چرا چراغ دستی ماشین روشن میشود. در واقع علت روشن شدن چراغ ترمز دستی 206 در حین حرکت میتواند یکی از دلایل زیر باشد. در صورتی که درمورد علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی کوییک و سایر خودرو ها در حین حرکت سوالی داشتید میتوانید در بخش نظرات مطرح کنید.

  1. ممکن است سیم‌های الکتریکی مرتبط با چراغ ترمز دستی دچار خرابی یا قطع شده باشند که باعث روشن ماندن چراغ ترمز دستی کوییک و سایر خودرو ها می‌شود.
  2. دیگر علت روشن شدن چراغ دستی پراید و سایر خودرو ها در حین حرکت ممکن است خرابی سوئیچ چراغ ترمز باشد و ممکن است در وضعیت فعال بماند، حتی بعد از اینکه ترمز دستی از آن برداشته شده است.
  3. دیگر علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پژو پارس در حین حرکت این است که احتمالاً سیستم ترمز دستی نیاز به تنظیم دوباره دارد تا از روشن شدن غیرمنتظره چراغ ترمز دستی جلوگیری شود.
  4. در مورد علت روشن و خاموش شدن چراغ ترمز دستی در حرکت میتوان گفت که ممکن است سیستم ترمز دستی دچار خرابی شده باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.
  5. در مورد علت خاموش نشدن چراغ ترمز دستی پراید در حرکت ممکن است سیم‌های الکتریکی مرتبط با سیستم ترمز دستی با سیم‌های دیگر خودرو تداخل داشته باشند که باعث روشن شدن چراغ ترمز دستی می‌شود.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی تیبا

  • خرابی سوئیچ ترمز

خرابی سوئیچ یکی از رایج ترین علت روشن شدن چراغ ترمز دستی تیبا 2 و تیبا معمولی می باشد. این چراغ حتی زمانی که خودرو در حال حرکت است هم روشن می شود. برای بررسی این چراغ می توانید زمانی که ترمز دستی پایین است، مقداری آن را بکشید. در صورتی که چراغ خاموش شود یا چشمک زند، سوئیچ خوردو شما خراب است و باید تعمیر شود.

در صورتی که خودرو شما در شرایط مختلف به لرزش میفتد و نمیدانید علت چیست پیشنهاد میکنیم به صفحه علت لرزش ماشین در حالت ایستاده مراجعه کنید و علل بروز این مشکل را همراه با راهکار های رفع ایراد مطالعه کنید.

  • پایین نبودن اهرم ترمز دستی به طور کامل

باید بدانید که حتی کمترین فشار بر روی سیستم ترمز دستی در علت روشن شدن چراغ ترمز دستی تیبا 2 تاثیر گذار است؛ بنابراین قبل از حرکت اطمینان حاصل کنید که چراغ ترمز دستی پایین است.

  • تنظیم نبودن فشار روغن

یکی دیگر از علت روشن شدن چراغ ترمز دستی تیبا 2 و تیبا معمولی، مربوط به عدم تنظیم بودن فشار روغن می باشد. در این شرایط یکی از ترمز ها قوی تر از ترمز دیگر عمل کرده و باعث می شود که خودرو به یک سمت کشیده شود و در نهایت این امر باغث روشن شدن چراغ ترمز دستی می شود.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی 206 در سربالایی

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به روشن شدن چراغ ترمز دستی 206 می شود، مربوط به کم بودن میزان روغن ترمز خودرو می باشد که لازم است جدی گرفته شود؛ چرا که در صورت عدم بی توجهی و رسیدگی بموقع می تواند برای شما مشکلات جدی تری به همراه داشته باشد.

در اکثر مواقع در اثر فرسودگی لنت های ترمز، سطح روغن ترمز کاهش پیدا می کند تا اینکه لنت ها به روتور نزدیک شوند. در صورتی که سطح این مایع کم شود، لنت های ترمز و سیستم هیدرولیک ترمز باید بررسی شوند که نداشته باشند.

یکی از مشکلات رایجی که برای ماشین ها رخ میدهد ریپ زدن ماشین در حالت ایستاده و حرکت و غیره میباشد. در صورتی که شما هم با این مشکل رو به رو شدید و به دنبال رفع آن هستید میتوانید مقاله علت ریپ زدن خودرو را مطالعه کنید.

به صورت جدی به دنبال رفع مشکل باشید!

در برخی از موارد مشاهده شده است که رانندگان توجهی به روشن بودن چراغ ترمز دستی خود ندارد و از کنار آن سرسری می گذرند.

درواقع این مشکل می تواند دردسر های سنگینی به بار آورد و موجب مشکلات زیادی شود، توجه داشته باشید که مسئله درباره ترمزگیری خودرو است و اگر به دلایلی خودرو شما نتواند سرعت خود را کم کند می تواند حوادث مرگباری را به بار آورد.

تلسکوپی فرمان خودرو یکی از قطعات مهمی است که نقش اساسی در کنترل خودرو به عهده دارد. اگر نمیدانید دلایل خرابی این قطعه و راه های رفع ایرادات آن چیست مقاله علت خرابی تلسکوپی فرمان را مطالعه کنید.

فیوز چراغ ترمز دستی پراید
فیوز چراغ ترمز دستی پراید

فیوز چراغ ترمز دستی پراید

دقت داشته باشید گاهی روشن ماندن علامت ترمز دستی در پراید میتواند ایراد در فیوز چراغ ترمز دستی پراید باشد. در این زمان بهترین کاری که شما میتوانید برای رفع علت روشن شدن چراغ ترمز پراید انجام دهید بررسی همه فیوز های خودرو و اطمینان از سالم بودن فیوز چراغ ترمز پراید میباشد.

اگر نمیدانید فیوز abs پراید 131 کجاست و چطور باید این فیوز ها را بررسی کنید میتوانید در بخش نظرات این صفحه سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

جمع بندی

اکر شما هم با مشکل خاموش نشدن چراغ ترمز دستی و روشن شدن چراغ دستی روبرو هستید و به دنبال راهی برای برطرف آن هستید، در این مقاله به طور کامل به مباحثی از جمله علت روشن شدن چراغ ترمز دستی، علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید، علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پژو ۴۰۵ و علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید 131، علت روشن شدن چراغ ترمز دستی کوییک، علت روشن شدن چراغ ترمز دستی سمند ef7 و علت روشن ماندن چراغ ترمز دستی تیبا و علت روشن شدن چراغ ترمز دستی 206 در سربالایی و همچنین اینکه چرا چراغ ترمز دستی خاموش نمیشه پرداخته ایم. شما میتوانید تمام سوالات خود را در این زمینه در بخش دیدگاه این صفحه درج کنید تا کارشناسان و تعمیرکاران مجموعه اتوصافکار در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

سوالات متداول

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی چیست؟

همانطور که گفتیم دلایل مختلفی باعث روشن شدن چراغ ترمز دستی می شود که یکی از مهم ترین دلایل ان مربوط به پایین نیاوردن اهرم به صورت کامل است. از آنجایی که این سیستم حساس بوده حتی اگر ذره ای فاصله بین پایین ترین حالت ممکن و اهرم شما وجود داشته باشد باعث روشن شدن چراغ ترمز می شود.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید چیست؟

دلایل مختلفی در روشن شدن چراغ ترمز دستی پراید تاثیر گذارند که عوامل آن را به طور کامل در مقاله بررسی کردیم. یکی ار علت اصلی آن به کم بودن میزان روغن مربوط می شود چرا که زمانی که میزان روغن کمتر از سطح استاندارد باشد باعث می شود چراغ ترمز دستی روشن باقی بماند.

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی پژو ۴۰۵ چیست؟

خرابی سوئیچ از مهم ترین دلیل روشن شدن چراغ ترمز دستی می باشد. برای بررسی این چراغ می توانید زمانی که ترمز دستی پایین است، مقداری آن را بکشید. در صورتی که چراغ خاموش شود یا چشمک زند، سوئیچ خوردو شما خراب است و باید هر چه سریعتر تعمیر شود.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید