پراید SE111 ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X111 ۲,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید SE131 ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید X131 ۱,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 ۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پراید 151 پلاس ۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا صندوق دار sx ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تیبا هاچ بک EX ۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ساینا EX دنده ای ‏ ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
کوئیک دنده ای ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
شاهین G ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 405 slx ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس ساده ۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو پارس lx ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
پژو 206 تیپ 2 ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
علت روشن شدن چراغ باطری | علت روشن و خاموش شدن چراغ باطری

علت روشن شدن چراغ باطری خودرو

روشن شدن چراغ باتری خودرو جز اتفاقات رایجی است که ممکن است هر راننده خودرویی با آن مواجه شده باشد. این اتفاق نشان دهنده خرابی یا فرسودگی باتری می باشد که لازم است جدی گرفته شود زیرا که بی توجهی به آن می تواند مشکلات جدی تری را بوجود آورد؛ به همین منظور در این مقاله قصد داریم به دلایل روشن شدن چراغ باتری ماشین و راه حل رفع مشکلات باتری بپردازیم.

اگر باتری خودرو شما خراب شده و قصد دارید برای تعمیر یا تعویض آن به بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو در منطقه مورد نظر خود مراجعه کنید می توانید به صفحه تعمیرگاه ماشین مراجعه کرده و لیست معتبرترین تعمیرگاه های مناطق مختلف تهران را دریافت کنید.

علت روشن شدن چراغ باطری

علت روشن شدن چراغ باطری

چرا چراغ باتری ماشین روشن میشود؟ علت روشن شدن چراغ باطری و ترمز دستی پراید چیست؟ سیستم برق رسانی خودرو یک سیستم پیچیده است که وجود هر خرابی یا ایراد می‌تواند نشان دهنده وجود مشکلی در خودرو شما باشد که باید هر چه سریع تر برطرف شود. روشن شدن چراغ باتری خودرو هم یکی از این علائم است که در ادامه توضیح داده ایم که دلایل روشن شدن چراغ باطری چیست.

  • قطع شدن بست سیم دینام به باتری

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین وظایف دینام پس از روشن خودرو، تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی‌الکتریکی و شارژ باتری می باشد. حالا هر گونه اختلال در این فرآیند باعث روشن شدن چراغ باتری خودرو شده که باید توسط یک مکانیک ماهر بررسی و تعمیر شود.

  • اتمام عمر باتری

تمام شدن عمر باتری یکی از دلایل روشن شدن چراغ باتری خودرو می باشد. همانطور که می دانید در بسیاری از باتری های اتمی یک علامت نشانه وجود دارد که در زمان بررسی آن متوجه خواهید شد که چه زمانی عمر باتری تمام می‌شود. برای بررسی و اطمینان از سالم بودن باتری می توانید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است بسیاری از رانندگان خودرو با آن برخورد کرده باشد، مشکل روشن شدن چراغ ایربگ خودرو می باشد که به دلایل محتلفی ایجاد می شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید، مقاله چگونه چراغ ایربگ را خاموش کنیم، را مطالعه کنید.

  • شل شدن بست های باتری و رسوب گرفتن

شل شدن بست های باتری و رسوب گرفتن آن یکی از دلایل روشن شدن چراغ باتری خودرو می باشد. شاید بارها در زمان بررسی کردن سر باتری یا بست های باتری شاهد این اتفاق باشیم که روی سطح فلزی آن رسوباتی تشکیل شده که همین رسوبات باعث اختلالاتی در شار جریان در مسیر جریان  و در نهایت باعث روشن شدن چراغ باتری خودرو می شود.
بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق باتری خودرو را بطور مرتب چک کنیم و در صورت مشاهده رسوبات آن را تمیز کرده و به محکم کردن بست های سرباتری بپردازیم.

  • وجود ایراداتی در دینام و تسمه دینام

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ باتری خودرو وجود اشکالاتی در دینام از جمله شل شدن و پارگی آن می باشد که نباید نادیده گرفته شود و علاوه بر آن می تواند در برق رسانی دینام به باتری اختلالاتی ایجاد کند.
در صورت نادیده گرفتن این ایراد می تواند به دیگر بخش های سیستم برق رسانی خودرو آسیب وارد کند و هزینه های گزافی برای شما بهمراه داشته باشد.

  • مصرف بیش از حد باتری

میزان تولید برق دینام و انتقال آن به باتری به طور میانگین بین ۱۲ تا ۱۴ ولت می باشد و همینطور میران ولتاژ خروجی هر باتری بین ۱۲ تا ۱۴ آمپر می باشد. حال اگر خودرو شما بیش از حد این مقدار استفاده کند، چراغ باتری خودرو به دلیل استفاده بیش از حد توان تولید از برق روشن می شود‌.
در اکثر مواقع که بطور همزمان از برف پاک کن، چراغ ها، سیستم صوتی یا کولر استفاده می کنید باعث می شود که این امر اتفاق بیفتد‌.

اگر به دنبال راه هایی برای جلوگیری از روشن شدن چراغ روغن هستید، مقاله علت روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا را مطالعه کنید تا با دلایل این مشکل بیشتر آشنا وشید.

علت روشن شدن همزمان چراغ باتری و روغن

علت روشن شدن همزمان چراغ باتری و روغن چیست؟ علت روشن شدن همزمان چراغ باتری و روغن این می باشد که فشار روغن موتور به صفر می رسد و باتری به علت کار نکردن موتور شارژ نمی شود. لازم است بدانید ریشه اصلی آن مربوط به دینام خودرو می باشد، چرا که اگر دینام درست باتری را شارژ نکند، چراغ باتری روشن می شود و در بعضی خودرو ها با خراب شدن سیستم شارژ باتری، چراغ چک روغن موتور هم روشن می شود.

بنابراین برای تشخیص این مشکل با عوض کردن دینام امکان پذیر می باشد اگر پس از عوض کردن دینام چراغ های باتری و روغن خودرو خاموش شد، پس دلیل آن خرابی دینام می باشد در صورت خاموش نشدن چراغ ها با عوض کردن دینام مکانیک موظف است موارد دیگر را بررسی کند.

علت خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن

علت خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن چیست؟ یکی از مواردی که برای اکثر افراد در رانندگی به وجود می آید، روشن شدن چراغ باتری می باشد که در زمان گاز دادن خودرو خاموش می شود.

لازم است بگوییم علت خاموش شدن چراغ باطری با گاز دادن این است که باتری با گاز دادن و دور موتور بالاتر شارژ خواهد شد؛ جایی که دینام باتری خودرو را همراه با جریان زیاد تری تغذیه می کند که می تواند نشان از خراب بودن دینام باشد.

مطابق با بررسی کارشناسان خودرو خاموش شدن چراغ باتری با گاز دادن نشان دهنده خرابی دینام یا ایراداتی در ارتباط با آن می باشد. البته به جزء خراب بودن دینام این موضوع می تواند بر اثر شل بودن اتصال یا مشکل در تسمه دینام هم باشد. همچنین می تواند به علت خرابی در باتری نیز باشد چرا که در بعضی موارد باتری خراب می تواند آسیب جدی به یک دینام سالم وارد کند.

علت روشن شدن چراغ دینام و ترمز دستی پراید

علت روشن شدن چراغ ترمز دستی و باطری پراید چیست؟ همانطور که می دانید دینام باید یک ولتاژ مشخص را حفظ کند تا در زمان رانندگی باتری شارژ کافی را داشته باشد. زمانی که دینام آسیب ببیند و یا بعد از مدتی خراب شود، می تواند موجب تاثیرات مخرب و مشکلات الکتریکی زیادی شود که در نهایت موجب روشن شدن چراغ دینام شود.

دلیل روشن شدن چراغ باطری و ترمز دستی پراید (علت روشن شدن چراغ باتری و ترمز دستی پراید) چیست؟ در ابتدا به بررسی روشن شدن چراغ باتری پراید می پردازیم. همانطور که در ابتدای پست ذکر شد دلایلی در روشن شدن چراغ باتری پراید (روشن شدن چراغ باطری و ترمز دستی در پراید) تاثیر گذار هستند که این دلایل به شرح زیر می باشند:

  • قطع شدن بست سیم دینام به باتری
  • مصرف بیش از حد باتری
  • اتمام عمر باتری
  • شل شدن بست های باتری و رسوب گرفتن
  • وجود ایراداتی در دینام و تسمه دینام

علت روشن شدن چراغ باطری و ترمز دستی و کمربند پراید چیست؟ تمام موارد ذکر شده می تواند از عوامل تاثیر گذار در روشن شدن چراغ باطری و ترمز دستی و کمربند پراید باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علت روشن شدن چراغ ترمز دستی به صفحه مربوطه در اتوصافکار مراجعه کنید.

علت روشن شدن چراغ باطری و استپ 206

علت روشن شدن چراغ باتری 206 چیست؟ علت روشن شدن چراغ باطری 206 تیپ 2، قابل ذکر است که هر گونه ایراداتی در دینام خودرو رخ دهد که منجر به بروز مشکل در عملکرد دینام شود؛ باعث روشن شدن چراغ باطری 206 می شود به همین علت باید همیشه وضعیت دینام مورد بررسی قرار گیرد و از سلامت آن مطلع باشید.

علت روشن شدن چراغ باطری پژو 405

علت روشن شدن چراغ باطری پژو 405 چیست؟ با روشن شدن چراغ باطری اولین موردی که در این خصوص وجود دارد مشکل در باطری خودرو می باشد. همانطور که ر بخش بالا نیز گفته شد فرقی ندارد که چه خودرویی باشد در صورت روشن شدن چراغ باطری یکی از مشکلات می تواند دینام خودرو باشد. بنابراین برای رفع این مشکل حتما باید به متخصصین در این زمینه مراجعه کنید.

در زمان روشن شدن چراغ باتری خودرو چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

زمانی که با این مشکل مواجه می شوید بهترین راه مراجعه به یک‌ تعمیرگاه معتبر و متخصص است زیرا که تشخیص و برطرف کردن هر گونه مشکلی در سیستم برق رسانی خودرو کار ساده ای نیست و نیاز به دانش فنی دارد.

در مواجه با چنین مشکلی اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن بخش هایی از خودرو مانند چراغ، سیستم صوتی، برف پاک کن، کولر و دیگر قسمت هایی که برق مصرف می کنند.

در قدم دوم باید خودرو را خاموش کنید، کاپوت را بالا بزنید و به بررسی بخش هایی که در بالا گفته شد بپردازید و علت را پیدا کنید.

سپس فیوز، بست ها و دینام را بررسی کنید و در صورت شل بودن بست ها آن ها را محکم کنید. اگر فیوزها دچار گرفتگی شده بودند می توانید با مخلوطی از نوشابه و آب داغ و برس یا مسواک آن را تمیز کنید.

اگر مشکل برطرف نشد و ایراداتی که مشاهده کردید نیاز به تخصص داشت حتما به یک تعمیرکار مراجعه کنید زیرا که بسیاری از تعمیرگاه های معتبر با استفاده از دستگاه های مخصوص عیب یابی سیستم برقی خودرو، مشکل شما را به راحتی حل خواهند کرد.

اگر مدت طولانی است که از خودرو خود استفاده نکرده اید، این عامل می تواند یکی از دلایل روشن شدن چراغ باتری خودرو باشد که در این صورت می توانید با تعویض باتری مشکل را به راحتی حل کنید.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

کارشناسی خودرو
روش های تشخیص علت چشمک زدن باتری خودرو

روش های تشخیص علت چشمک زدن باتری خودرو

  • دینام خودرو

هر گونه اختلال در دینام خودرو می تواند دلیل چشمک زدن باتری خودرو باشد. از آنجایی که دینام خودرو وظیفه مهمی در تامین انرژی باتری خودرو بر عهده دارد زمانی که میزان خروجی‌ برق از دینام به سطح پایینی می رسد باتری خودرو چشمک می زند.

اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا مشکل از دینام است یا نه می توانید خودرو را در گوشه ای پارک کنید و اجازه دهید که موتور در دور زیاد کار کند. بعد از آن مشاهده خواهید کرد که چراغ پشت آمپر باتری کمی نور روشن از خود نشان می دهد؛ حال اگر موتور در دور کم کار کند چراغ پشت آمپر نور بیشتری از خود نشان می دهد.
در صورتی که دور موتور را بیشتر می‌کنید و چراغ باتری شروع به سوسو زدن می کند این نشانه یعنی دینام خودرو ایراد دارد.

  • ضعیف بودن باتری

از دیگر روش های تشخیص علت چشمک زدن باتری خودرو، ضعیف بودن باتری می باشد که زمانی که تخلیه می شود نشان دهنده عدم عملکرد درست دینام است. باتری یکی از بخش های مهم خودرو می باشد که چراغ هشدار باتری شما به آن متصل است.
باتری ولتاژ پایین را تشخصی می دهد چرا که نیروی برق از طریق کابل های اصلی در خودرو در حد غیر قابل قبول کاهش می بابد و این افت ولتاژ باعث چشمک زدن باتری خودرو می شود.

  • اتصالات شل باتری

اتصالات شل باتری زمانی رخ می دهد که کابل های باتری محکم به هم وصل نشده باشد که در این صورت بین کابل باتری و ترمینال باتری قوس گیری اتفاق می افتد و سپس خوردگی اتفاق افتاده و ولتاژ قطع خواهد شد.

در این شرایط حسگر تحریک شده و باتری خودرو شروع به چشمک زدن می‌کند. در بروز چنین مشکلاتی باید ابتدا اتصالات باتری را بررسی کنید و در صورت برطرف نشدن مشکل به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

  • تنظیم کننده ولتاژ

وجود تنظیم کننده ولتاژ در خودرو شما باعث می شود که ولتاژ همیشه ثابت بماند که معمولا زمانی که خودرو روشن است این مقدار ثابت حدود ۱۳ تا ۱۴ ولت می باشد.

اگر تنظیم کننده ولتاژ به هر دلیلی دچار آسیب شود، ولتاژ دیگر قابل کنترل نخواهد بود. اگر تنظیم کننده ولتاژ باعث شود ولتاژ بیش از حد استاندارد کاهش پیدا کند دیگر باتری شارژ نمی شود و در نتیجه سیستم برقی خودرو شما دچار اختلال می شود و در نتیجه باتری خودرو شروع به چشمک زدن می کند. برای برطرف کردن این مشکل شما می توانید از ولت متر استفاده کنید.

اگر نمی دانید علت چشمک زدن چراغ چک چیست، می توانید به مطالعه مقاله چشمک زدن چراغ چک اطلاعات کافی در خصوص آن را کسب کنید.

علت روشن شدن همزمان چراغ باطری و ترمز دستی

روشن شدن همزمان چراغ باطری و ترمز دستی چه هنگامی که خودرو در حال حرکت است و چه هنگام که در حال سکون است بیانگر این است که دینام، باتری را شارژ نمی کند.

این دو چراغ، زمانی که ماشین در حالت سکون است و شما شروع به حرکت و گاز دادن می کنید باید خاموش شود. در صورت خاموش نشدن به شما این هشدار را می دهد که دینام خودرو شما دچار مشکل شده و باتری را نمی تواند شارژ کند و در صورت عدم رفع این مشکل سیستم برق ماشین از کار می افتد.

معمولا همه خودروها دارای باتری ۱۲ ولت قابل شارژ هستند و در حالت عادی عمر یک باتری خودرو تقریبا بین یک الی دو سال می باشد و بعد از آن کم کم شروع به ضعیف شدن می‌کند و در نهایت باید آن را تعویض کنید‌.

از آنجایی که باتری وظیفه تامین کل بخش های الکتریکی خودرو از جمله ECU، چراغ ها و… را برعهده دارد، وجود هر گونه مشکلی در باتری می‌تواند باعث روشن شدن چراغ چک آن می شود. رمانی که چراغ چک باتری روشن می شود باید به دقت آن را بررسی کنید و برطرف کنید.

در بیشتر مواقع دیده می شود که با وجود روشن بودن چراغ چک باتری خودرو کار می کند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه خودرو از انرژی های ذخیره شده استفاده می‌کند و تا لحظه آخر کار می کند اما زمانی‌که انرژی ذخیره شده تمام شود انرژی باتری به طور کامل تخلیه شده و خودرو شما دیگر کار نمی‌کند و باید حتما توسط یک تعمیرکار بررسی شود.

انتخاب رنگ ماشین کار آسانی به نظر نمی رسد. اگر قصد خرید خودرو دارید و در انتخاب رنگ به مشکل برخوردید و می خواهید لیستی از هزینه رنگ کامل خودرو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به صفحه هزینه رنگ کامل خودرو مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ دینام

یکی از  نشانه های خرابی دینام، روشن شدن چراغ دینام خودرو می باشد. همانطور که می دانید دینام وظیفه مهمی در تامین انرژی باتری دارد و ایجاد هر گونه خرابی سلام این بخش می تواند در دیگر قسمت های برقی خودرو اختلال ایجاد کند.
از این رو بعد از دیدن هر گونه خرابی حتما باید به یک تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید. روشن شدن چراغ دینام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم.

شل بودن تسمه تایم یکی از دلایل روشن شدن چراغ دینام خودرو می باشد‌. در مواقع مواجه شدن با شل بودن تسمه تایم ابتدا باید آن را سفت و محکم کنید و در صورت برطرف نشدن و ادامه دار بودن این مشکل باید حتما به یک‌ مکانیک مراجعه کنید.

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ دینام، باتری فرسوده خودرو می باشد. معمولا در حالت عادی عمر باتری ها بین یک تا دو سال می باشد و زمانی که از عمر این باتری می‌گذرد باید سریعا تعویض شود.

دلیل دیگر سیم کشی معیوب می‌ باشد. در سیستم شارژ الکتریکی سیم های بسیاری وجود دارد که اگر هر کدام از آن ها دچار خرابی از جمله شکسته یا قطع شود توسط روشن شدن چراغ باتری به شما هشدار می دهد.

کابل های بد باتری از دیگر دلایل روشن شدن چراغ دینام می باشد. این کابل ها وظیفه انتقال انرژی از باتری به خودرو دارند و اگر در این فرآیند مشکلی ایجاد شود برق نمی تواند به خودرو برسد. بنابراین زمانی که چراغ دینام خودرو روشن می شود به شما این هشدار را می دهد که در دینام مشکلی وجود دارد که باید سریعا برطرف شود.

صافکاری و نقاشی یکی از خدماتی است که مجموعه اتوصافکار با سالها تجربه و تخصص در سراسر تهران به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. برای دریافت این خدمات در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

صافکاری و نقاشی یکی از خدماتی است که مجموعه اتوصافکار با سالها تجربه و تخصص در سراسر تهران به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد. برای دریافت این خدمات در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

علت روشن و خاموش شدن چراغ باطری

روشن و خاموش شدن چراغ باطری خودرو می‌تواند به دو دلیل خرابی دینام و لغزش تسمه دینام رخ دهد. دینام علاوه بر تامین انرژی باتری در هنگام روشن شدن موتور برق تمام قطعات برقی خودرو از جمله چراغ ها، کولر، رادیو، سیستم تهویه هوا و… را تامین می کند.

رمانی که چراغ دینام خودرو به طور مکرر چشمک می زند به این معناست که زمانی که دینام برق تولید می کند چراغ هشدار پشت آمپر باتری خاموش می شود و زمانی که دینام برق تولید نمی کند و خراب است، چراغ باطری روشن می شود.

زمانی که علت روشن و خاموش شدن چراغ باطری لغزش تسمه دینام باشد، دینام نمی تواند برق تولید کند زیرا زمانی که تسمه دینام خراب باشد دینام هم نمی تواند درست کار کند و در نتیجه چراغ باتری خودرو روشن و خاموش می شود؛
اما از آنجایی که چراغ باتری خودرو روشن و خاموش می شود یا اصطلاحا چشمک یا سوسو می زند، می توان نتیجه گرفت که دینام گاهی اوقات درست کار می‌کند و گاهی اوقات نه.

برای رفع این مشکل زمانی که با این شرایط روبرو می شوید بهتر است دینام ماشین، تنظیم کننده ولتاژ، اتصالات باتری و عمر باتری بررسی شود. در صورت برطرف نشدن این مشکل بهترین راه برای برطرف کردن آن مراجعه به یک مکانیک می باشد تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

اگر در زمان استارت خودرو دودهایی به رنگ سیاه، آبی یا سفید مشاهده می کنید و این مشکل شما را نگران کرده است، می توانید با مراجعه به صفحه انواع رنگ دود اگزوز به بررسی علت و رفع این مشکل بپردازید.

روشن شدن چراغ باطری و استپ

روشن شدن چراغ باطری و استپ

زمانی که این دو چراغ چه در حالت سکون و چه در حالت حرکت خودرو روشن می شوند، بیانگر این است که دینام دیگر نمی تواند باتری را شارژ نمی کند. در حالت عادی زمانی‌ که ماشین در حالت سکون است و شما شروع به گاز دادن می‌کنید این دو چراغ باید خاموش شوند در غیر این صورت دینام خراب است و باید تعمیر شود.

در بسیاری از خودروهای جدید بر روی صفحه کیلومترشان چراغ هشدار دهنده ای وجود دارد که زمانی که روشن می شود نشان دهنده خرابی دینام است. برخی از افراد تصور می‌کنند روشن شدن این چراغ به معنای مشکلی در باتری است و زیاد آن را جدی نمی گیرند.

چراغ باتری به کامپیوتری وصل شده که وظیفه آن بررسی میزان ولتاژ خروجی از دینام را دارد. اگر این میزان ولتاژ خروجی از میزان تعیین شده خود بالاتر یا پایین تر برود این چراغ روشن شده و زمانی که میزان ولتاژ خروجی به حد استاندارد خود می رسد چراغ خاموش می شود.

یکی از دلایل خرابی دینام که منجر به روشن شدن چراغ باطری و استپ می شود، گرمای زیاد هوا می باشد. همینطور زمانی که از کولر در درجه فن بالا زیاد استفاده کنید این امر باعث فشار به دینام خودرو و بروز مشکلات آن می شود. طبق گفته متخصصین زمانی که در سربالایی یا ترافیک هستید بهتر است از فن کولر در دور‌ کم استفاده کنید به این علت که فشار کمتری به دینام خودرو وارد شود.

زمانی که در ترافیک سنگین یا سربالایی در حال حرکت هستید و از فن کولر در دور بالا استفاده می‌کنید توان تولید برق دینام کم شده و دور موتور کاهش پیدا می‌کند. در صورت بی توجهی به هر گونه خرابی در دینام یا باتری خودرو می تواند مشکلات جدی تری برای خودرو شما ایجاد کند.

شما می توانید برای اطلاع از هزینه صافکاری pdr به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

روشن شدن چراغ باطری و سفت شدن فرمان

سیستم باتری خودرو و فرمان جز بخش مهمی از خودرو محسوب می‌شوند که هر کدام به نوبه خود وظایفی دارند و وجود هرگونه اختلال یا خرابی در آن ها می تواند به دیگر قسمت های خودرو آسیب وارد کند‌.

دلایل متعددی می توانند در روشن شدن چراغ باطری و سفت شدن فرمان خودرو تاثیرگذار باشند که فرسودگی‌ بعضی از قطعات، عدم بررسی مرتب قطعات خودرو و رسیدگی به موقع می تواند از جمله این دلایل محسوب می شوند.

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث سفت شدن فرمان شود عدم تنظیم فشار تایرها می باشد. شاید برایتان عجیب باشد اما فشار نامناسب تایر به ویژه لاستیک هایی که شکاف دارند می توانند مشکل ساز شوند به همین ترتیب باید همه لاستیک های خودرو با PSI  که توسط شرکت سازنده توصیه شده مطابقت داشته باشد.

از طرفی دیگر عدم تنظیم تایرهای جلو بسیار پر اهمیت است چرا که ناهمواری لاستیک ها باعث می شود که ماشین در هنگام حرکت تعادل نداشته باشد و راننده با چرخش ماشین به یک سمت مواجه شود. در بعصی مواقع مشاهده می شود که مناسب نبودن سایز رینگ و لاستیک خودرو باعث سفت شدن فرمان می‌شود؛ بنابراین به این مورد دقت کافی داشته باشید.

دلیل دیگری که باعث سفت شدن فرمان می‌شود وجود اشکالاتی در جعبه فرمان می باشد. از آنجایی که وظیفه جعبه فرمان هدایت و کنترل ماشین می باشد هر گونه آسیب دیدگی در قطعه مارپیچ داخل جعبه فرمان باعث سفت شدن فرمان می شود.

قفسه فرمان بوسیله شفت ها و اتصالات U به چرخ ها متصل شده که طول عمر آن تقریبا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر می باشد و به مرور زمان فرسوده شده و دچار نقص فنی می شود. بهترین راه برای رفع این مشکل مراجعه به یک مکانیک معتبر است.

از دلایل دیگری که باعث سفت شدن فرمان خودرو می شود می توان به تسمه هیدرولیک و فرسودگی کمربند مارپیچ فرمان، عدم کیفیت روغن هیدرولیک، نشتی و کاهش روغن هیدرولیک خرابی پمپ هیدرولیک اشاره کرد.

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از خودرو ها رخ میدهد لرزش فرمان ماشین در سرعت های بالا و پایین میباشد. اگر به دنبال علت بروز این مشکل و روش های رفع آن هستید میتوانید به صفحه علت لرزش فرمان در سرعت بالا مراجعه کنید و برای رفع مشکل اقدام کنید.

علت روشن شدن چراغ باطری 206 تیپ 5

روشن شدن چراغ باطری یکی از علائمی است که به شما نشان می دهنده در سیستم برقی خودرو مشکلاتی وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود. در حالت عادی زمانی‌که خودرو استارت می خورد چراغ باطری روشن شده و پس از چند ثانیه باید خاموش شود اما در صورت خاموش نشدن باید علت را بررسی کنیم و آن را رفع کنیم.

  • وجود ایراداتی ساختار باطری ۲۰۶

وجود هر گونه ایراداتی در ساختار باطری ماشین باعث اختلالاتی در سیستم برقی خودرو و در نهایت روشن شدن چراغ باتری خودرو می شود. بطور مثال زمانی که صفحات مثبت یا منفی باطری آسیب می بینند، مدار جریان با مشکل روبرو می شود.

  • تحمیل بار زیاد بر باطری خودرو

در برخی موارد ممکن است علت روشن شدن چراغ باطری ۲۰۶ مربوط به وارد شدن بار اضافی سیستم برق رسانی خودرو باشد. در این موقعیت ممکن است با کاهش حجم دریافتی برق مشکل تا حدودی برطرف شود.

  • وجود ایراداتی در دینام خودرو

رمانی که در سیستم دینام خودرو اختلالی ایجاد می شود منجر به روشن شدن چراغ باتری خودرو می شود. به همین ترتیب یکی از راه های جلوگیری از این مشکل بررسی دینام بطور مرتب و اطمینان حاصل کردن از سلامت دینام می باشد.

  • وجود مشکل در اتصالات باطری ۲۰۶

یکی از مشکلات رایج و پیش پا افتاده ای است که می توانید با یک آچارکشی ساده و محکم کردن سیم اتصالات آن را برطرف کنید. هنگامی‌که اتصالات باطری شل می شوند انتقال جریان برق با مشکل روبرو می شود‌ و در نتیجه چراغ باطری خودرو روشن می شود.

جمع بندی

وجود هرگونه مشکلی در سیستم برق رسانی خودرو نباید نادیده گرفته شود. روشن نشدن چراغ باتری خودرو از جمله مشکلاتی است که در صورت بی توجهی به آن می تواند در دیگر قسمت های خودرو اختلال ایجاد کند. به همین خاطر در این مقاله بطور کامل توضیح داده ایم که روشن شدن چراغ باطری در خودرو چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

سوالات متداول

روشن شدن چراغ باتری خودرو چه دلایلی دارد؟

همانطور که گفتیم دلایل زیادی می تواند در روشن شدن چراغ باتری خودرو تاثیرگذار باشد که قطع شدن بست سیم دینام به باتری، شل شدن بست های باتری و رسوب گرفتن، اتمام عمر باتری و وجود ایراداتی در دینام و تسمه دینام از جمله این دلایل می باشد.

دلیل روشن شدن همزمان چراغ باطری و ترمز دستی چیست؟

این اتفاق به این معناست که دینام نمی تواند باتری را شارژ کند و در صورتی که این مشکل برطرف نشود سیستم برق ماشین از کار می افتد.

چه دلایلی باعث روشن شدن چراغ دینام می شود؟

شل بودن تسمه تایم و فرسودگی باتری خودرو از دلایل روشن شدن چراغ دینام می باشند که در این شرایط می توانید با محکم کردن تسمه تایم و تعویض باتری این مشکل را تا حدودی برطرف کنید.

مقالات اخیر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صافکاری PDR

صافکاری بدون رنگ با دستگاه به صورت pdr

صافکاری با دستگاه مکش

صافکاری بدون رنگ با دستگاه مکش و حرفه ای

صافکاری با چسب حرارتی

صافکاری های جزئی با استفاده از چسب حرارتی

صافکاری مغناطیسی

صافکاری به صورت مغناطیسی با دستگاه

صافکاری با لیزر

استفاده از جدید ترین تکنولوژی های صافکاری

صافکاری سنتی

صافکاری سنتی بدون رنگ

برترین صافکاری ها

نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
همین حالا تماس بگیرید